Ik ben nu 31 weken zwanger van nr 2, en krijg zo lang zamerhand van mijn familie de vraag wat ik leuk zou vinden om te krijgen voor nr2..Nr 2 is nl ook een meisje, waardoor veel kleertjes weer hergebruikt gaan worden van mijn 1e dochter... Ik kan me zo verder ook helemaal niets bedenken wat ik nog nodig zou moeten hebben, of wat ik gemist heb in gebruik bij mijn 1e... kortom ik heb geen idee wat ik "vragen"moet jullie nog ideeen?
Houten speelgoed Een (geweven) draagdoek Iets met de naam van je kindje (speelgoedkist, bestekset, etc.) Cadeaubonnen waar je later iets groters (bijv. kinderstoel) voor kan kopen. *ik ga nog even verder denken*
Ik kom net terug van kraamvisite bij mijn zus. Ze heeft nu twe meisjes met 22 maanden leeftijdsverschil. Ze vroeg vooral speelgoed voor haar oudste kindje. Dat hadden ze niet heel veel en daar groeit de baby vanzelf in. Ik vond het wel een logische keuze eigenlijk.
Hmm op zich best een goed idee, maar als ik ergens op kraamvisite ga vind ik 't toch leuker om wat voor de pasgeborene te kopen (als er al een kindje is kopen daar wel altijd wat kleins voor).
Weet niet wat je van sieraden voor een baby vindt? LOVY luxe kindersieraden met een portie geluk | Lucky bells zilveren enkelbandjes naar Cambodjaanse traditie
Ik heb kadobonnen gevraagd van HEMA en Prenatal. Kan ik op het moment dat ik iets nodig heb het zelf kopen. De gevers hadden er geen problemen mee, die hoefden ook niet uren te zoeken naar het geschikte kado. En tegenwoordig zijn het van die creditcard dingen, die je niet in 1x hoeft te besteden. Erg handig. Vraag een bon voor www.albelli.nl, dan kun je een digitaal fotoalbum maken van je 2e.
Fotoalbum, geboorteklompjes (kun je aan de hand van het geboortekaartje laten maken), handdoek met naam, klok of iid kadobonnen. Ik heb laatst ook op een geboortekaartje van een 2e kindje een envelopje gezien, zou ook een idee kunnen zijn, dan kun je het opzij zetten en als er wat nodig is voor je kindje hier wat van kopen.
wij hadden hetzelfde, maar dan met 2 jongens waar 19 maanden tussen zit. ik weet niet hoe je zit met de kleertjes maar bij ons vallen de seizoenen net verkeerd zeg maar. de zomerkleren van de oudste kan onze jongste in de winter aan, lekker handig maar ach, moeders kan weer shoppen! dus misschien toch wat kleertjes, en anders misschien speelgoed voor buiten? dat je bv geld vraagt voor een houtenspeelhuis ofzo. zwemlessen of abbo op de dierentuin? ik noem maar wat. o en misschien is dit ook wel iets. bij de felicitasdoos kan je je abboneren op bv sesamstraatboekjes en cd's, dan krijg je iedere maand iets leuks. dit zou je ook kunnen vragen aan mensen, of althans geld ervoor. ff denken nog... misschien een bijdrage voor een duowagen/buggy. wij hebben zelf getwijfeld over een envelopje op het kaartje uiteindelijk niet gedaan omdat ik de keuze aan de mensen zelf wilde laten, maar anders is dat toch ook nog een optie. veel succes, want het is idd erg lastig!! joyce
een mooie luiertaart? een mandje met verzorgingspullen? zoals shampoo en lotion ed speelgoed en kleren is altijd al zoveel vind ik
Ik val in herhaling, Maar bij greenjump heb je echt hele leuke spulletjes ( ik heb geen aandelen, ha ha) . Vooral de RVS drinkbeker ben ik echt helemaal weg van. Daar kan namelijk ook een tuitbeker van worden gemaakt. Zo handig. Drinkbeker en fles voor baby en kind, geen BPA en weekmakers Daar kunnen mensen volgens mij heel goed slagen. Spullen waar je niet snel aan denkt maar toch erg handig kunnen zijn.
mmm hier straks ook een tweede kindje alleen dan een jongetje dus met speelgoed of kleertjes ben ik nauurlijk blij! als mensen het niet weten vraag ik een cadeaubon van een speelgoed zaak {en dan noem ik er 1 in de buurt, zodat ik daar dan meerder bonnen van kan krijgen} of van bijvoorbeeld hema, kun je zelf kijken wat je koopt {zou je eventueel ook nog voor je oudste kunnen gebruiken voor kleertjes of weet ik het wat want de jongste gaat veel van de oudste gebruiken natuurlijk!} verder.. tja moeilijk hoor
Bedankt voor jullie tips! mijn oudste dochter is geboren sept 2007 en nu ben ik uitgerekend 09-09-09 ..Valt precies in hetzelfde seizoen dus kleertjes genoeg...En inmiddels ook al weer wat nieuwe kleren gekregen.. Duo wagen hebben we zelf al aangeschaft...Ik ga eens ff ene kijkje nemen bij jullie linkjes..
heb hetzelfde probleem, alleen nu met de derde jongen (in hetzelfde seizoen dus kleertjes genoeg) bij de tweede heb ik een speelgoedzak voor aan de box gevraagd, die had ik toen nog niet, een extra boxkleed is ook nooit weg, nieuwe boumy-slofjes (de oudste had ze wel erg afgeragt), foto-albums (van de hema), kookboek Opperdepop van AH, memorybox, hand/voetafdruk in gips ook leuk maar hangt beetje af van de maand waarin mindje wordt geboren: boek "het aanzien van 200?" met de gebeurtenissen uit zijn/haar geboortejaar, of cd met "the best of 200?" met de muziek uit zijn geboortejaar nu bij de derde jongen weet ik het ook niet meer. ja, ik ben inmiddels wel weer toe aan wat nieuwe rompertjes vanaf maat 74 (sommige zijn niet meer schoon te krijgen) en vanaf dat ze gaan kruipen zitten de gaten in de broeken, dus nieuwe broekjes. Maar om dat nou aan iedereen te vragen.......hopelijk doe ik hier ook nog wat ideeen op.
Spulletjes met de naam op Fotoalbums Fotolijstje Bon voor fotoreportage Abonnement op speeltuin/dierentuin/zwembad Tegoedbonnen van dezelfde winkel (bijv, Hema, Prenatal, Intertoys) Slabbers Voorleesboek van Jip en Janneke Boekjes van Dick Bruna
Kadobonnen heb ik op het lijstje staan o.a. Een tweede kinderstoel en nog wat van die dingen, maar het meeste hebben we gewoon al. En kleertjes vind ik niet zo leuk om te vragen, die koop ik liever zelf. Dan is het tenminste onze smaak
Leuk, hier ook een 09-09-09 mama! Eerste is een meisje van okt 97 en nu komt er (als t goed is) een jongetje aan! Kwam gisteren toevallig nog een 09-09-09 moeder tegen irl nog wel
Hoi, waarom vraag je geen dingen die je straks nodig gaat hebben? Bijv. olvaritpotjes, fles diksap, blender enz. Of verzorgingsspulletjes, bijv. doekjes, luiers, enz. Bedenk wat je graag voor groots zou willen kopen,(wij hebben nu, nu we de 2e hebben gekregen een fietskar gekocht, erg handig!!!)dan vraag je daar bijv. geld voor. een dinerbon voor jullie samen? haarspeldjes (raken hier altijd zoek.) kadeaubonnen, boekenbonnen het boek"papa en mamma vertellen" abonnement op de speelotheek groetjes en succes.