20 of 21 graden. We wonen in een hoekhuis, en heb best het idee dat er veel kou door de buitenmuur gaat. We krijgen komende week beneden wel kunststof kozijnen, dus wie weet houd dat veel meer warmte binnen vast.
Brrrrrr... als ik dit lees krijg ik het al koud Hier staat de verwarming overdag op 20 graden en vanaf 18.00 gaat hij op 21. Soms tik ik hem nog wel eens door tot 22 graden. Lekker behaaglijk.
Ja, hier dus. Overdag tussen 19 en 21 graden. Hangt er van af wat ik aan het doen ben. 's Avonds gaat de cv uit en gaat de houtkachel aan. Dan wordt het wel rond de 22,5/23 graden. Heeeeeeeerlijk die warmte! Maar idd. bij anderen is het dus dan altijd koud...!
Overdag 18 graden, 's avonds (vanaf een uur of 17.00 tot 23.00) 19,5 of 20 graden en dan zet ik hem weer op 18. Ik vind overdag 18 echt warm zat maar het ligt ook wel aan je huis. In mijn moeders huis voelt 18 een stuk kouder dan hier, gek genoeg. Van een te warm huis krijg ik hoofdpijn en dan heb ik ook nergens meer zin in. Ik vind 18 graden overigens echt niet koud. Maar het zal ook wel gewenning zijn. Was laatst bij iemand op bezoek waar het 21 of 22 graden was pffff zo warm!
Hier staat alles nog steeds uit en moet bekennen dat op dit moment de balkondeur wagenwijd open staat. Wij houden van frisse lucht in huis en een dekentje op de bank doet wonderen
Overdag op 20,5. Ik zou het liefst overdag op 21 graden hebben (ik ben een kleumpie, zelfs met warme kleding aan!) en mijn vriend op 20 graden, dus vandaar de middenweg: 20,5 graden . Afgelopen nachten ook per ongeluk op 20,5 graden. De thermostaat was even op de hobbel begin deze week. Dus mijn vriend gevraagd de tijden en temperatuur opnieuw in te stellen. (Ik snap namelijk niks van dat ding.) Dat wil zeggen: overdag 20,5 en 's nachts 17,5 graden... Hoorde ik afgelopen nachten telkens de CV-ketel aanslaan. Had hij zowel de dagtemperatuur als de nachttemperatuur op 20,5 graden gezet. Dat hoeft nou ook alweer niet.
Ik heb de verwarming eigenlijk nooit aan. Overdag sowieso niet. En als ik het echt echt echt echt koud heb gaat ie op 20 graden in de avond. Maar ik heb het nooit echt heel koud binnen omdat ik in de winter standaard een dikke trui aanheb en sloffen. Straks met de babylicious zou ik hem wel iets vaker aanhebben, of de openhaard
Standaard op 18 en 's avonds van zeg 19 tot 23 uur op 21 graden maar krijg ik het eerder fris dan zet ik 'm eerder hoger...heb 's avonds wel sloffen en een vest/trui aan maar ga niet met dekentjes zitten.
19.5. Maar als we het koud hebben gaat hij wel eens halve graad omhoog. 'S avonds een tijd voor het slapen gaan gaat hij omlaag naar 15 graden 's ochtends vroeg is het hier dan ook vaak daadwerkelijk zo koud en gaat hij weer naar 19.5. We hebben een vrij oud huis, niet zo best geïsoleerd... Als we aan het werk zijn staat hij ook op 15.
Savonds en als we thuis zijn 21 graden. Verwarmen alleen beneden en badkamer. Als we er niet zijn 17 a 18 graden.
Hier ook zo hoor, trui, sloffen, en standaard dekentje op de bank. Het went inderdaad ook, terwijl ik in mijn studententijd zo ongeveer altijd de verwarming aanhad! (toen betaalden we per flat, niet per bewoner) Even kijken nu zegt thermometer dat het 17 graden is. Dochter heeft ook trui en sloffen rent genoeg rond dat ze het ook niet koud heeft. Ik heb geen thermostaat maar losse verwarming die ik aan kan draaien. Ik heb de verwarming in de woonkamer tot nu toe 3 keer aangehad denk ik dit seizoen voor mezelf ('s avonds), en een enkele keer voor bezoek
Geen idee eigenlijk. Volgens mij is het overdag vaak 19 graden (ik werk thuis) en in de avond wel 20. Als ik niet warm word gaat ie gewoon lekker wat hoger. Als we lang niet thuis zijn, gaat ie uit. Wij hebben stadsverwarming en geen centraal thermostaatkastje om het te regelen. Wij hebben wel thermostaatkranen op de verwarming, dus beneden gaan er drie verwarmingen per stuk aan en hoger en lager als het moet. Boven is het eigenlijk nooit aan. Misschien nu de kids wat groter worden en meer boven spelen soms. Dan is een beetje verwarming komend winter vast wel fijn. Als je denkt dat je met een graad minder veel verschil maakt qua milieu...? Kijk dan dit maar eens: http://youtu.be/RXRQNlxN5KY
Tussen de 19-20 graden. Alleen als mn moeder er is dan zet ik 'm wel eens hoger, de koukleum 's Nachts staat ie op 15