ja lijkt mij logisch toch...in de zomer is het warm buiten dus hoef je binnen geen verwarming aan, in de herfst kouder dus gaat de verwarming ietsjes aan, maar als het gaat vriezen wordt je huis toch kouder dan wanneer het buiten 10 graden is?? Dus lijkt het mij logisch dat de verwarming dan hoger gaat.
We hebben een thermostaat, die staat op 20,5 en afhankelijk van de buitentemperatuur laat hij de verwarming dus niet of wel aangaan en ook de mate waarin verschilt dus, maar er wordt dan dus verwarmd tot 20,5 graden. (De verwarming moet dan dus wel 'harder werken', maar dat kun je niet apart instellen.)
Hier gaat de verwarmingaan als ik het koud krijg. Meestal zet ik hem even aan als het 14/15 graden is en dan laat ik hem tot 18,5 aan,ff een warmteboost. Maar de hele dag nee is teduur. Heb een oud tochtig hoekhuis dus betaal me anders scheel.
Hier ook. Het is denk ik maar net wat je gewend bent. Wat de meesten hier koud vinden is voor ons normaal en wat ze lekker warm vinden is voor mij gewoon snikheet. Mijn man is zonder centrale verwarming opgevoed en die heeft het zelfs met 14 graden nog niet koud. Als ik naar m'n moeder ga kleed ik me daar op want daar staat de verwarming op 23 en dat vinden wij echt net een sauna! Bovendien krijg ik van alles boven de 17 verschrikkelijke hoofdpijn.
Hebben nu de houtkachel aan het is nu 25 graden in huis, met het raam open. Normaal staat de cv hier op 21 als ik de houtkachel niet gebruik
hier staat hij in de nacht op 18 graden overdag ook of 17. tenzij ik of vl thuis is. dan is het 20/20,5 graden
Dus in de herfst zet je 'm op bv 19 en in de winter op 21? Hier niet hoor. Hij staat hier op 19, als het buiten dan 10 graden is, is het binnen 19 graden. Is het buiten -10, dan dus binnen ook 19 graden
nee, het word net kouder in huis. het koelt wel sneller AF in huis maar de verwarming zal dan alleen wat vaker aanslaan om het huis weer op temperatuur te krijgen. dus stel dat iemand hem altijd op 21 heeft staan dan zal die dat ook hebben als het buiten - 5 is. binnen blijft het wel 21 graden. de cv heeft alleen wat meer werk om dat ook zo te houden
Net de kachel even uit gezet had alleen de radiator in de keuken aan. Die verwarmt zeer goed het huis. Slaapkamers zijn wel fris. Alleen voor het slapen gaan even de kou er uit halen dat betekend 5 minuten laten lopen en meteen weer uit draaien. In de winter echt koud met - temperaturen mogen ook de kachels in de slaapkamers wat langer aan. Maar net dus even uit gezet werd warm vroeg het avond eten klaar gemaakt dus koken keuken is warm. Hier als het koud is dus eerst sokken aan dekentje op de bank daarna richting kachel. Vind het een sport om zo min mogelijk te stoken. Dat komt omdat mijn verwarming in mijn huur zit en dat per jaar woord afgerekend dit jaar een zeer mooi bedrag van terug gehad wat ik te veel betaalde maar ja heb je een hele koude winter dan is het spaar potje dus pech gehad echt echt koud hoeft het niet te zijn. Zeker niet voor mijn kinderen anders was ik misschien nog wel zuiniger met de kachel geweest.
Het ligt ook wel aan de thermostaat. Bij onze oude stond ie altijd op Max 19, maar met de nieuwe thermostaat is dat echt te laag? Hier staat ie op 20 graden, als we de houtkachel niet stoken (dat is echt voordeliger haha)
hahah same here!! Ik ben in de tropen geboren en ik heb het echt altijd koud. Na mn zwangerschap ben ik wat zwaarder gebleven dus het is nu minder dan vroeger, maar nog steeds heb ik het altijd koud
Hier heb ik hem niet aanstaan, nou ja op 14 graden, hier in huis is het nu 19 graden dus het valt nog mee. Als het vriezen gaat zet ik hem wat hoger denk ik. Ik doe dit nu voornamelijk uit kostenbesparing.
Ik ben benieuwd wat jullie maandelijkse kosten zijn .want ik zet de verwarming echt aan als ik het koud heb .En ik denk dat onze kosten niet "hoog" zijn. Wie durft? Ik heb meestal de verwarming op 19 tot 21 graden overdag. 's Nachts draaien we de verwarming terug naar 16. Wij betalen 135 euro per maand. Vrijstaand huis.
Jep hier hetzelfde. Verwarming boven mocht ook liever niet aan, zat ik daar met een dekentje huiswerk te maken. Hier lekker alles aan en op 21. En ja, daar zouden we dus misschien op kunnen besparen, maar kiezen ervoor om dat niet te willen.
Als wij thuis zijn (en wakker) staat hij op 20. Anders op 15. En dan zit ik nog vaak met een dekentje op de bank. Wij hebben tegels zonder vloerverwarming. Dan voelt 20 graden heel anders dan met vloerbedekking.
21 of 22 graden. Ik heb het niet graag koud en vind het niet nodig om een extra trui aan te doen of zo. Overigens zit ik dan vaak nog over een deken. Moet zeggen dat onze vloer op dit moment slecht geïsoleerd is dus dat zal er ook mee te maken hebben.
Nu even op 19 graden. Hij staat als wij het niet koud hebben op 15 graden en moet het even opgewarmd worden dan zetten wij het op 18 of 19. Onze kosten zijn 110,- per maand (gas en elec.)
Overdag als we niet thuis zijn staat ie op 15 op dagen dat ik thuis ben op 18 maar dan ben ik overdag bezig. S avonds op 20. We hebben wel een warm huis als het een maal warm is blijft t ook goed warm. We hebben wel vloerverwarming als bijverwarming dus blijft lekker warm Als ik t eerder koud heb gaat hij eerder omhoog. Kleine man en ik willen geen kou hebben..kosten nog geen 100,- denk ik (tweekapper)