Zorgverzekering en baby

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Hoe zit het nu precies?
    Toen ik nog geen kind had nam ik altijd een basisverzekering met een hoog eigen risico. Ik mankeer nooit iets en dit ging altijd goed, scheelde een hoop premie.
    Maar nu is mijn dochter er en ze is bij mij meeverzekerd. Heb nu een basis plus aanvullend ivm bevalling etc.
    Hoe zit het nu precies met die kindjes en zorgverzekering.
    Ik las dus dat ze gratis zijn meeverzekerd en dus geen premie hoeven te betalen. Maar als mijn dochter nu iets gaat mankeren zijn de medicijnen dan ook gratis of gaat dit dan wel van mijn eigen risico af?
    In hoeverre zijn die kleintjes gratis meeverzekerd?
    Want het liefst neem ik weer alleen een basisverzekering, want voor mezelf heb ik niet meer nodig.* klopt af natuurlijk *

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Kinderen hebben geen eigen risico en het wordt ook niet van de jouwe afgeschreven.

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Kinderen zijn meeverzekerd voor hetgeen waar jij ook voor verzekerd bent.. Verder idd geen eigen risico :)

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Idd ben jij basis is je kindje basis ben je.max verzekerd dan is je kindje dit ook

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Oke, dat is duidelijk.
    Lastig hoor...

6. tuc

tuc Niet meer actief

Daarom hebben wij afgelopen jaar voor fbto gekozen met de modules. Wij zijn zelf bv niet standaard verzekerd voor alternatieve geneeswijzen maar had voor mn zoontje wel ineens osteopathie nodig. Module even aangezet en voor die maanden premie betaalt.

7. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Kindje heeft geen eigen risico maar houdt wel rekening met eventuele eigen bijdrages!

8. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik ben bij DSW AV-Top verzekerd, ook omdat mijn kindjes met mijn meeverzekerd zijn. Heb daarvoor gekozen juist voor de kids.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het vrijwillig eigen risico geldt toch wel voor kinderen. Ik dacht dat alleen het vverplichte eigen risico niet voor kinderen gold.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat wilde ik idd ook even zeggen :) Eigen risico geldt niet voor kinderen onder de 18, maar de eigen bijdrage op bepaalde medicijnen dus weer wel :)

11. Dina23

Dina23 Actief lid

13 mei 2013
    125
    0
    16
    Rotterdam
    Kinderen onder de 18 jaar betalen geen verplicht een ook geen vrijwillig eigen risico. Kinderen zijn verzekerd zoals hun ouder(s) zijn verzekerd bij wie hun op de polis staan. Kinderen hebben wel weer wat meer en extra vergoedingen uit de basis verzekering dan volwassenen. Lees daarom.altijd goed je polis door.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Kinderfysiotherapie zit in het basispakket.

Deel Deze Pagina