Hoe zit het nu precies? Toen ik nog geen kind had nam ik altijd een basisverzekering met een hoog eigen risico. Ik mankeer nooit iets en dit ging altijd goed, scheelde een hoop premie. Maar nu is mijn dochter er en ze is bij mij meeverzekerd. Heb nu een basis plus aanvullend ivm bevalling etc. Hoe zit het nu precies met die kindjes en zorgverzekering. Ik las dus dat ze gratis zijn meeverzekerd en dus geen premie hoeven te betalen. Maar als mijn dochter nu iets gaat mankeren zijn de medicijnen dan ook gratis of gaat dit dan wel van mijn eigen risico af? In hoeverre zijn die kleintjes gratis meeverzekerd? Want het liefst neem ik weer alleen een basisverzekering, want voor mezelf heb ik niet meer nodig.* klopt af natuurlijk *
Kinderen zijn meeverzekerd voor hetgeen waar jij ook voor verzekerd bent.. Verder idd geen eigen risico
Daarom hebben wij afgelopen jaar voor fbto gekozen met de modules. Wij zijn zelf bv niet standaard verzekerd voor alternatieve geneeswijzen maar had voor mn zoontje wel ineens osteopathie nodig. Module even aangezet en voor die maanden premie betaalt.
Ik ben bij DSW AV-Top verzekerd, ook omdat mijn kindjes met mijn meeverzekerd zijn. Heb daarvoor gekozen juist voor de kids.
Het vrijwillig eigen risico geldt toch wel voor kinderen. Ik dacht dat alleen het vverplichte eigen risico niet voor kinderen gold.
Dat wilde ik idd ook even zeggen Eigen risico geldt niet voor kinderen onder de 18, maar de eigen bijdrage op bepaalde medicijnen dus weer wel
Kinderen onder de 18 jaar betalen geen verplicht een ook geen vrijwillig eigen risico. Kinderen zijn verzekerd zoals hun ouder(s) zijn verzekerd bij wie hun op de polis staan. Kinderen hebben wel weer wat meer en extra vergoedingen uit de basis verzekering dan volwassenen. Lees daarom.altijd goed je polis door.