Oew dat is een gevoelig onderwerp hier in huis. Mijn man zet em het liefste op 22 graden en als het even kan nog warmer. En gaat dan vervolgens in zn t shirt op de bank zitten. Ik vind die temperatuur echt be-lache-lijk, 20 is voor mij de max.
Hier staat het overdag op 20-21 graden en s nachts op 19. We hebben een redelijk groot huis, goed geïsoleerd en in verhouding lage stookkosten. Het kost veel meer energie om een huis elke dag te verwarmen van 15 naar 19 graden, dan te onderhouden op 19 graden. Verder dragen wij binnen geen truien, dikke sokken, schoenen oid. Dat vind ik buitenkleding.
Hier staat hij op 20 graden. Maar als we de huiskamerdeur goed dicht houden, valt het wel mee hoe vaak hij aan slaat. We hebben aan 2 kanten buren die veel thuis zijn. En de huiskamer ligt op het zuiden, dus als de zon maar even schijnt loopt de temperatuur snel op. Aan de voorkant is het een stuk frisser in huis. En boven staat de verwarming niet aan, alleen in de douche. Vandaar dat we de deur van de woonkamer dicht houden, anders blijven we stoken.
19 graden ongeveer. We hebben een oud huis waar het snel koud wordt. Maar even een vraag aan de meiden waar de kachel nu al op 21 graden of hoger staat, hoe hoog staat hij dan als het kouder wordt? Of volstaat de zelfde temperatuur dan ook? (Gewoon even nieuwsgierig)
Dat klopt...een verschil van 2 graden wordt gadviseerd. Dus hier 17-19, maar bedoelde eigenlijk ook de mensen die tot 23 stoken...dan staat je verwarming dag en nacht aan volgens mij.
hier zetten we hem op 20 graden ook s`avonds. soms als we niet fit zijn erg moe enzo en snel koud zijn dan zetten we hem nog wel eens op 20,5 maar dat is niet zo vaak. Als de zon op het raam schijnt is het hier ook al gauw van zichzelf 20 graden en dan doet de kachel ook niks meer. snachts gaat de kachel naar 17/18graden. wij betalen per maand voor gas en licht 149,-
In het begin op 19 en later naar 20. We hebben een vrijstaand huis met grote ramen, dus langs alle kanten verliezen we wel wat warmte. Als ik de verwarming op 19 laat staan als we thuis zijn, dan krijg je op een gegeven moment het gevoel dat het tocht, dus dan moet ie echt naar 20. Vaak doe ik ook nog een (extra) vest aan. (Ben een echte koukleum).
Als we thuis zijn 20,5 Als we naar bed gaan of werken 17,5 Hebbem nu nog een rijtjeshuis,met dubbel glas,maar buren zijn veel weg. Betalen 140 euro. Voor gas en electra Straks verhuizen we naar een herenhuis ,maar die zijn we vollop aan het isoleren,gaan dan 170 betalen
21,5... hebben hoekhuis en dat merken we toch wel! Maar hoop dat hij wat lager kan nu we de gevels opnieuw hebben laten voegen.
Het is altijd 18,5 graden bij ons in huis en 's morgens gaat ie naar 19,5 en daar blijft ie de hele dag op staan.
20 graden vind ik heel normaal. Maar ik begin meestal met 18 en voer het op als dat te koud aan gaat voelen.
19,4 graden als we thuis zijn. Dan is het precies aangenaam in huis maar dit is wel als het echt koud gaat worden buiten. Nu hebben we m nog niet eens aan. We hebbe zoveel ramen dat als de zon schijnt het al zomaar 21 a 22 graden in huis is toch netjes voor een vrijstaande woning. ...