Als we overdag thuis zijn, staat de verwarming op 19 graden. Als we weg zijn en 's nachts op 17. Eind van de middag of in de avond dan gaat de temperatuur naar 20 graden, maar niet eens altijd.
Hier vaak op 21- 22 en als het echt erg koud is dan zelfs 23, maar dan moet het wel vriezen. Ik bne ook echt een koukleum!!
Hier staat ie op 20 graden als we thuis zijn. Als we weg zijn zet ik hem op 16 graden,maar kouder dan 18 heb ik het bij ons nog niet meegemaakt.
Uit Het is hier 15 graden. Om 17:00 tot 21:00 uur gaat die pas aan. Wegens enorm gasverbruik dan maar dubbele trui aan. In de winter gaat uiteraard gewoon de kachel overdag aan
smorgens zet ik hem eerst vaak op 19. vind dat warm genoeg als je wat bezig bent. op de namiddag word ik altijd wat koud zet hem dan meestal op 20. snachts gaat ie op 15-16
Hier is hij tot nog toe nog niet aan geweest. En anders staat hij hoogstens op 18 graden. En a snachts en als er niemand is dan staat hij helemaal uit. Hij gaat ook s ochtends niet even aan voordat we weg gaan. Hij gaat pas aan als we echt thuis zijn en langere tijd thuis blijven.
Hier staat hij uit als ik thuis ben overdags, tenzij het heel erg vriest en het daalt tot 16 graden in huis, dan zet ik em op 18. Ik ben vooral s'avonds een koukleum dus dan staat hij op 19,5.
heb ze niet allemaal gelezen maar wat is de reden voor sommige om de verwarming laag te zetten terwijl je em liever wat hoger heb?? hier staat de cv op 20 en overdag op 22 thermostaat is ingesteld dus altijd lekker warm als ik beneden kom hoge kosten is onzin wij hebben een spik splinter nieuwe hr ketel en t kost meer aan gas om de ketel van 15 naar 18 of 19 te stoken dan de ketel op een contante temperatuur te hebben van 20-22 graden de meeste ketels stoken pas op als er graden verschil tussen temp en ingestelde temp is onze ketel stook al bij bij een verschil van 0.5 graden en dus zuiniger hoeft minder te stoken om de goede temp weer te krijgen
Overdag 19, 's avonds 20 en als we weg zijn of 's nachts 18. Als de zon schijnt wordt het hier heel snel warm dus op zonnige dagen springt ie maar weinig aan.
En jij vind jezelf een koukleum?? Hier altijd rond de 21-22 graden als ik thuis ben.Als ik langere tijd weg ben,ga werken of op bed lig zet ik em op 15 graden.
Wij hebben de thermostaat zo ingesteld dat de verwarming automatisch aan gaat als de binnentemperatuur onder de 20 graden komt. Hoger dan 20 graden doen we hem niet, dat is voor ons warm genoeg.
Op 17/17.5 Soms gaat ie 's avonds op 18, hooguit 18.5 Als we naar bed gaan, draai ik hem altijd terug op 15..
Hier vrij laag ivm anders hoge kosten (slecht geisoleerd huis). Alleen aan op de dagen dat we thuis zijn. Als we aan het werk gaan en maar even s morgens thuis zijn, blijft ie uit en gaat ie pas aan als we thuis komen. 's Nachts op 15, overdag op 17, soms 18. Ik zet 'm meestal uit als de kinderen op bed gaan. @sem frummel, je hebt gelijk als je een vrij nieuw goed geisoleerd huis hebt een een zuinige ketel. Ons huis is van 1960 en dan is het niet van toepassing.