Probeer hem nog regelmatig uit te hebben, sowieso als we niet thuis zijn. Maar om dan de kachel ineens te gaan stoken, kost ook een hoop. Dus toch regelmatig wel op 12/13 (als we weg zijn). En anders 18 a 19 graden. Staat nu toevallig op 19.5..
Wij een hoekwoning en vloer verwarming wat door vorige bewoners vaag is gelegd en kunnen instellen slapen:15 graden wakker worden ook 15 graden (weekend 20) thuiskomen 20 en vertrek heb je ook maar algemeen 20/22 graden... krijgen wel rond 200 terug en betalen 159..
van 8 uur 's ochtends tot 22.30 staat de termostaat ingesteld op 19 graden. Overdag is het vaak warmer, want wij hebben hele grote ramen precies op het zuiden. Dus met een beetje zon is het zo 21-22. Dochter en ik lopen vaak in t'-shirt overdag. Als ik het eens koud heb dan doe ik wel een poncho om de schouders. 's nachts staat ie op 17, voornamelijk omdat in de winter het boven wel erg koud wordt en nu gaat dan de verwarming op de kamer van dochter af en toe ff aan.
Wat hebben veel mensen hem laag staan zeg Hier een hoekhuis. Dubbel glas Overdag op 20/20,5 snachts 19 Heel koud wil ik er niet laten worden anders kost het ook weer veel moeite om alles warm te krijgen.
Als we gewoon thuis zijn op 20,5. Maar zet hem regelmatig in de middag wat omhoog omdat ik het koud heb. In de nacht gaat ie dacht ik naar 15.
's Nachts 18, overdag 20, eind van de middag/'s avonds 20.5/21/21.5...hebben een oude 2onder1 kap woning en heb ook altijd begrepen dat het verschil tussen 's nachts en overdag niet zo groot hoeft te zijn, omdat het opstoken veel tijd en dus geld kost.
Klopt inderdaad als je een goed geïsoleerd huis hebt. Bij een slecht geïsoleerd huis kun je hem beter lager hebben, want het opwarmen is minder duur dan je hele huis de hele nacht verwarmen. Wij hebben het een week uitgeprobeerd en 's nachts lager is voor ons voordeliger, wat niet raar is met een huis van bijna 100 jaar oud. Wij hebben de verwarming overdag op 20 en 's avonds 21 graden. Als we weg zijn en gedurende de nacht op 16 graden en boven helemaal uit.
Als we weg zijn 15 graden, zijn we thuis zet mijn vriend thermostaat op 19 en ik verhoog meestal (in de avond) naar 20. Hoger is echt uitzonderlijk.
Hier staat hij op 21 graden en dan nog zit ik in de avond met een dikke trui aan en een fleece deken over me heen. Hier geen hoge rekeningen hoor.