Hoe hoog thermostaat 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben benieuwd of hier meerdere mensen met een kouwelijk huis zitten zonder dubbel beglazing.

Het is hier eigenlijk altijd koel in huis, ook al staat de verwarming aan. Behalve in de woonkamer want daar zit dubbel glas, dat verschil merk je ook enorm.

Maar goed, vannacht hadden wij de thermostaat op 21 staan, dan slaat hij aan als het beneden de 18 graden is, maar dat was weer veel te warm. Dus mijn vraag is, in een eengezinswoning zonder dubbele beglazing (gene nieuwbouw maar jaren 40 woning), hoe hoog staat jullie thermostaat 's nachts?

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

oeps, ik wou dit bij baby en dreumes zetten...hmm hoe verplaats ik dit

3. Loe

Loe Niet meer actief

wij hebben nu sinds het koud is op 18 's nachts

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier wel dubbel glas maar boven wel erg koud. Als ik boven de platen allemaal dicht heb staan, dan zet ik beneden de thermostaat 's nachts op 17,5 en wordt 't boven zo'n 15-16 graden. Als de platen boven op * of 1 staan en beneden staat ie op 18,5 dan blijft het boven ook rond de 18 graden. Ideale slaapkamertemp voor kinderen is tussen de 15-18 graden. Laat je baby veilig slapen - Veilig Slapen

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben een jaren 30 woning. We hebben wel dubbel glas maar geen hr+ oid.
    Wij hebben de kachel s nachts op 17 graden staan.
    Hij kan dan wel pas aanslaan bij 18 graden maar blijft wel doorverwarmen tot 21 graden hoor... 21 graden is bizar s nachts.

S nachts slaap ik dus dan hoeft het niet warm te zijn...

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben ook alleen in de kamer en keuken dubbel glas. 's Avonds zetten we de thermostaat op 16 graden. Het is dan boven rond de 15 graden. Soms kouder dan 13 (lager geeft de babyfoon niet aan).

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

en wat heeft jullie baby/dreumes aan? Als ik het dus rond 16 graden heb in huis is het dan wel voldoende een warme pyama met sokjes, winterslaapzakje van hema en een wollen dekentje (die erg dun is)?

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier terug naar zo'n 14-15 graden 's nachts. Hebben ook alleen dubbelglas in de woonkamer en nog veel tocht e.d. (tochtstrips nog steeds plakken :)). Overdag zo'n 20,5.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op Lisa's kamer is het altijd tussen de 16 en 18 graden en ze heeft altijd een t-shirt, pyjamabroek en winterslaapzak aan (zonder mouwen). Verder geen dekens enzo.
    De thermostaat staat 's nachts op 17,5 graden. Beneden hebben we dubbel glas maar een niet geïsoleerde keuken en boven hebben alleen de beweegbare gedeeltes van het raam dubbel glas (bij Lisa is dat het hele raam).
    Overdag staat de thermostaat op 19 graden, 's avonds vaak op 20, of de open haard is aan.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier staat ie s nachts uit. Is hier s morgens 13-14 graden beneden.
    Overdag op 18 graden. Als ik moet werken, zet ik m s morgens even op 16 en later uit.
    Boven op de slaapkamers staat de verwarming s middags een beetje open zodat de kou eruit is als we gaan slapen.

Overigens begint het nu te vriezen natuurlijk, laat m hier maar op 14 staan zodat t niet kouder wordt.
    Als het erg koud wordt, gaat ie max. op 16 graden s nachts.

Dochter slaapt hier in een winterslaapzak met mouwen, pyjama, romper. En duodeken in dekbedovertrekje.

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja zo'n duodeken is een stuk warmer, dat is precies waarom ik bang ben dat het toch te koud voor hem wordt. Hij "mag" nog niet onder een dekbedje, en heeft dus een payama aan, slaapzakje, en een wollen dekentje, een dunne, daarover nog een klein wollen dekentje met gaten. Ik vraag me dan af of het dan niet te koud is. We hebben geen dubbel glas in huis, behalve in de woonkamer, als ik 's nachts naar de wc ga is het ijskoud op de gang, het tocht hier heel erg

12. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    wij hebben ook een hele oude woning...1937! en het is hier ondanks de dubbele beglazing nog best koud als de verwarming niet aanstaat...ik heb op het kamertje van Max dus altijd de verwarming aantsaan met een pannetje water op de verwarming voor de luchtvochtigheid...
    heb de verwarming altijd op 18 graden staan in de nacht en 20 overdag...

13. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    We hebben enkel glas en alleen in de woonkamer en keuken een gaskachel. Overdag is het hier zo'n 16-18 graden. De afgelopen weken was het een graad of 11 als ik beneden kwam. Aangezien we de babyfoon al heel lang niet meer hebben gebruikt heb ik geen idee hoe koud het is boven. Afgelopen jaren heb ik de babyfoon wel veel onder de 9 graden gezien (lager geeft hij niet aan). Daarin slapen wij allemaal. Afgelopen winters hebben er ook heel wat ijsbloemen op de ruiten gestaan aan de binnenkant.

Mijn dochter slaapt in een romper, pyama en winterslaapzak (deze winter nog geen mouwen, hooguit als de romper geen lange mouwen heeft) en dan onder een katoenen en een wollen dekentje. Beide zijn dun, maar ze heeft het warm zat. Ze is niet anders gewend. Voor mijn zoon geldt hetzelfde, al ligt hij ondertussen onder een deken in alleen ene pyama. Zo hebben we het vanaf de eerste week na hun geboorte gedaan.

14. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier een romper (korte mouw), pyjama en winterslaapzak. daar overheen een gehaahte deken en dubbelgevouwen ledikantdeken.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier staat de thermostaat op 19 graden s nachts, zodat het boven niet te koud wordt.. bovenis het dan rond de 17 graden, onze dochter slaapt namelijk niet als kouder is dan 17 graden ongeacht wat ze aanheeft...

Wij hebben een huis uit 1929, slechte isolatie en enkel glas..

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hier is het 's nachts meestal 16 graden. onze zoon draagt een romper(korte mouw), pyama, sokjes, winterslaapzak zonder mouwen. geen dekentje, omdat hij die toch altijd van zich aftrapt. heeft hier dus geen enkele zin. maar hij slaapt goed door, dus lijkt me niet dat hij kou heeft

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier staat de thermostaat op 15. uit dus.
    's nachts is het zo'n 14-15 graden boven. kleine slaapt in een romper lange mouw, pyama en winterslaapzak zonder mouwen. dun dekentje met laken erover welke meestal er al snel af ligt.

die kleintjes laten echt wel merken dat ze het koud hebben hoor. dan hoor je het wel want dan worden ze wakker.
    je kan het ook even voelen in het nekje. is die warm dan is het goed. voelt hij klam dan is het te warm. koud dan hebben ze het ook koud.
    koude handjes zegt bijv. weer niets.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    We draaien 'm hier 's nachts naar 16 á 17 graden, ligt er een beetje aan hoe koud het wordt. Op dochter's kamer is het altijd tussen de 16 en 18 graden, soms 19.
    De verwarming staat daar dus wel aan, moet ook wel want ze slaapt aan de noord kant en het kan daar best kil worden.
    Ze gaat trouwens met een romper met korte mouw en pyjamashirtje (met lange mouw natuurlijk) in haar slaapzak en dan onder een lakentje+dekentje. Gaat prima, voelt altijd heerlijk warm 's ochtends.

19. Naati

Naati Actief lid

25 jul 2010
    141
    0
    0
    Vrachtwagenchauffeur
    Bergschenhoek
    Als ik dit zo lees, ga ik toch ff achter me oren krabben.
    Wij hebben ook een best wel oud eengezinswoning, met alleen woonkamer dubbel glas.
    Hier staat de verwarming altijd op 20, soms hoger, omdat ik echt
    een super koukleun ben, en heb dan ook dikke kleren aan.

Nu heb ik net een post geopend dat de kleine super koud was (34,9), maar dat ken dus niet aan zijn kamertemperatuur liggen dat hij zo koud is.
    Zorg altijd dat zijn kamer 20 gr is. Maar als ik lees dat het bij jullie allemaal bij de 15-18 is. Hmzz..Eerst maar ff afwachten wat de huisarts zegt, voordat ik besluit om toch de kachel lager te zetten.
    (en dat terwijl ik 20 toch echt al koud vind;))

Deel Deze Pagina