hoe hoog was je bloeddruk toen je werd ingeleid of opgenomen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tinkerbell1987, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Ik ben morgen 38 weken zwanger en mij bloeddruk is normaal 120/60 dus dat is dan 30 verschil toch.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik had de laatste weken 130/90 en ben toch ingeleid bij 39 weken omdat de bloeddrukverlagers niet genoeg aansloegen.
    Ik vond het wel jammer, omdat ik echt net op de grens zat die ons ziekenhuis hanteerde. Het is nooit goed, het ene ziekenhuis doet teveel, het andere te weinig ;)

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Ik ben opgenomen met 154/104 met 41 weken. s'avonds was het 160/110. smorgens ingeleid s'nachts bevallen. :D onderhand alweer 1 jaar oud!

4. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb 1x 140/90 gehad en werd gelijk de volgende ochtend ingeleid. urine enz was toen nog niet eens gecontroleerd, ik was toen 39 weken en 3 dagen zwanger.

zal er ook mee te maken hebben gehad dat ik in het ziekenhuis heb gelegen met een kindje dat achter liep in groei

5. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Mijn normale bloeddruk is 110/60 vanaf 23 wkn is deze gaan stijgen.
    Naar 130/85-90 voelde me alle dagen vreselijk beroerd.
    Bij mij deden ze weinig. Paar keer bloed geprikt en gecontroleerd bij de gyn. Ze konden niks vinden dus mocht ik weer terug naar de vk.
    Me 37.5 weken heb ik bij de vk aangegeven dat ik het niet meer trok. Kon niks meer lag alleen maar op de bank en bed en was vreselijk beroerd.
    Met 38 wkn afspraak bij de gyn die heeft me gestript en mocht week later ingeleid worden. Met 38.3 een extra afspraak bij de gyn toen was me bloeddruk 100/130 moest gelijk aan de ctg(voor het eerst) en bloedprikken zagen een afwijking bij nieren ofzo in het bloed.
    Volgende dag gelijk ingeleid met 38.4.

Hier is het allemaal niet serieus genomen tijden ke zwangerschap maar net voor de bevalling schrokken ze toch wel van me bloeddruk. Bij me dochter had ik trouwens ook een hoge bloeddruk tijdens de bevalling. En licht verhoogde bloeddruk pas op het eind

6. Tinkerbell1987

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Vandaag dus weer geweest bloeddruk was nu 130/80 dus iets lager gelukkig.

Echo, ctg, bloedprikken en urine alles was weer goed.
    Had al wel 1cm ontsluiting dus de harde buiken en voorweeen hebben al wel wat gedaan.
    Nu hopen dat het gaat doorzetten een x want heb al een tijdje voor weeën.

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ja donderdag ballonkatheter geplaatst en vrijdagavond bevallen.
    Maar dat gevoel onder je ribben is heel herkenbaar, ik linkte dat ook nooit aan iets 'ernstigs' ik dacht inderdaad ook dat het baby was.

8. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik had tijdens mijn zwangerschap. 110\50. Met 37 weken 180/100. Opgenomen want urine en bloed was niet goed. Ballon gehad en daarna kreeg ik insulten en toen spoed sectio. Ik zou er achteraan gaan levensgevaarlijk echt. Bij mij is het trouwens met 35 weken begonnen heel langsaaaam en daarna boem!

9. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Kijk wel ged uit!!
    Zoals mijn andere topic waar ik heb over de bloeddruk had....
    Hou je lichaam en gevoel in de gaten!
    Als ze mij tot 38 weken hadden lopen had ik geen levend kindje meer!!
    Gister spoedkeizersnede gehad en schrokken van de conditie van het kind...en blij dat ik wat door gezeurd had!!
    Doe wat je gevoel zegt en trek optijd aan de bel!

10. mamavang

mamavang Niet meer actief

Hoihoi
    Ik ben nu 35w4d
    Ook hier hoge bloeddruk sinds 2 weken
    Was 150/100 en nu met meds 135/90
    Had ook afwijkende bloed en urine waardes
    Maar die zijn sinds de meds verbeterd..
    Morgen weer controle..
    Ik heb ook aangegeven dat ik pijnklachten heb
    rechts onder/in mn ribbenkast
    maar omdat dat eigenlijk alleen 'savonds opspeelt
    en vooral na t avond eten zeggen ze dat t niets ergs is..

Ben benieuwd hoe t nu gaat lopen dan..

X

11. sjak

sjak Niet meer actief

Linneke zit er goed achteraan hoor! Ik dacht ook dat die pijn niets te betekenen had, maar het was mijn lever die steeds slechter werd. Ik heb trouwens nooit het 'band-gevoel' gehad waar ze altijd naar vragen.
    Maar ik lag wel kantje boord... Ergens tijdens de weeën viel ik weg, 6 gynaecologen erbij (incl co's) en een spoed Ks. Ik ben daarna e het heel erg ziek geweest. Kon niet zelf verschonen, in badje doen of zelfs borstvoeding geven! Heb vier dagen op medium-care doorgebracht.
    Dus voor iedereen die deze klachten heeft neem ze serieus en laat ze serieus nemen!!

12. mamavang

HoiHoi

Dank je voor je reactie..
    Ik word elke week geprikt op lever/nier-functie en dat is telkens prima..
    Was dat bij jou ook?
    Ook omdat mijn pijnklachten alleen maar na het (avond)eten komen opzetten en verdwijnen als ik n uurtje heb gelegen zeggen hun dat het toch met de ligging/groei en verdrukking van het zwanger zijn kan liggen..
    Vanmiddag weer groei/liggingsecho (meisje ligt in stuit met hoofd in ribbenkast te porren) en daarna een gesprek met de gyna..
    Zal het alsnog eens aankaarten..

liefs

13. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hoe is het gegaan Linneke?

Ben erg benieuwd , ik heb gisteravond ook ineens veel pijn tussen mijn ribben en navel gehad ...

14. sjak

sjak Niet meer actief

De eerste keer dat ik geprikt werd, was mijn leverwaarde net goed genoeg om naar huis te gaan. De tweede keer zag ik zelf al aan mijn urine dat het mis was.
    Had zelf al veel eerder bepaalde klachten en dit aangegeven aan mijn vk, kloppend hoofd, dikke vingers, pijn onder mijn ribben, minder plassen, hoofdpijn. Maar de vk wuifde het een beetje weg onder het mom van zwangerschapskwaaltjes.
    Nadat ik uit het zh kwam is ze nog een week lang elke dag langsgekomen om mijn bloeddruk op te nemen... (wat ze helemaal niet hoefde, maar ze voelde zich schuldig)

15. mamavang

mijn bloeddruk was oke
    120/85
    en omdat mijn bloed/urine vorige week oke waren
    zei ze dat het niet nodig was dit extra te controleren

Verder was het een nogal zwaar gesprek
    of nja, ik had het niet aan zien komen allemaal
    ga waarschijnlijk een geplande keizersnee tegemoet..
    :(
    hoop stof tot nadenken..
    maar over de lever hoef ik me niet druk te maken

vandaag ook nog geen last gehad trouwens ook niet na het avondeten :(
    is voor t eerst sinds maanden!

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    poeh dat weet ik niet meer precies.
    Normaal zat ik ongeveer op 110/55.
    Dat bleef steeds maar stijgen..eiwitten in urine.
    Mijn piek is bij de inleiding ongeveer 160/105 geweest.
    Voor opname dacht ik 140/94

17. Tinkerbell1987

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Vandaag weer controle gehad nu was de bloeddruk weer 140/90 dus weer omhoog en weer zeggen ze is niks ergs je zit net op het randje en omdat het bloed en urine elke x goed is maken ze zich niet druk.
    Nou ik maak me er wel druk om bah word er niet goed van.
    Ik heb 5 miskramen gehad dit is de eerste zwangerschap die na stoppen van de pil gelijk goed ging dus word hier zo zenuwachtig van he.
    Ik snap ook niet lees overal dat je na je normale bloeddruk moet kijken en dat dan zoveel erboven hoog is bij mij is dat gewoon 30 meer nu dus veel hoger.

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maar zolang je bloed en urine goed blijven doen ze niets, behalve extra controleren. Een hoge bloeddruk is vervelend voor de moeder en kan op lange termijn schadelijk zijn, maar een kindje te vroeg halen ook. Dus zo lang het met jou goed blijft gaan, gaan ze hoogstwaarschijnlijk niets doen.

19. Tinkerbell1987

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Ja maar het is niet dat het kind nu nog te vroeg gehaald met worden natuurlijk ik ben al 38.2 en ze loopt ook nog een week voor op groei dus daar maak ik me niet zo druk om.

Vind gewoon de verschillen in ziekenhuizen best groot in waneer ze wat doen.
    En als j dan leest over het nieuwe beleid 37 weken en te hoge bloeddruk is inleiden, vind ik dit gewoon heel raar.

Heb ook een beetje het idee dat ze hopen dat het bij mij zelf begint omdat ik bij de eerste een keizersnee heb gehad en ze nu bang zijn dat als inleiden niet lukt omdat ze dat hier alleen doen via balloncatheter , dat ze dan weer een keizersnee moeten doen.
    Ze doen in dit ziekenhuis niet graag keizersnede heb ik het idee want in andere ziekenhuizen mag je tegenwoordig ook kiezen als je eerder een keizersnee heb gehad bij de 2de ook en dat is hier ook niet.
    Zal wel voor de kosten zijn.
    Ook wouden ze de eerste keizersnee zo graag mogelijk uit me kop praten maar me zoontje lag in stuit en wou gewoon geen risco lopen.
    Ik was blij dat ik eindelijk een kind ging krijgen na 3 jaar dan ga ik echt niet het risico lopen dat de stuit bevalling fout gaat.

20. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik ben vandaag opgenomen met 137/96 waar dat normaal 124/78 was. De vak dacht spoortje eiwit in urine te zien maar in zkh was bloed en urine goed. Bloeddruk zakte alleen niet dus ik moest blijven en ze gaan me over vier en een half uur inleiden..

Het kan dus wel voor puur hoge bloeddruk! In elk geval in het zkh waar ik nu lig;)
    Succes er mee meiden! Je kan je aardig beroerd gaan voelen van die hoge bloeddruk!

Deel Deze Pagina