Ja Red88, dat is ook zo, dan mogen wij echt niet klagen. Dat is ook echt niet de bedoeling hoor. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat andere verdienen en uitgeven. Gewoon om te vergelijken.
Als je met 4200 euro in de maand niet kan rondkomen doe je echt wat goed fout,ik wil je niet beledigen ofzo maar mijn mond viel echt open van verbazing toen ik dit las,weet dat jij niet de enige bent hoor maar met die salaris moet je eigenlijk gewoon best luxe kunnen leven.Sparen jullie ook niks van dit bedrag? Mischien moet je alles eens een maand opschrijven en dan kun je gaan kijken waar je op kunt gaan "bezuinigen"
Ik heb gewoon een schema op de pc met inkomsten en uitgaven. Verder heb ik voor verschillende dingen potjes. 500 euro boodschappen/benzine 100 euro kleding/cadeautjes 25 euro hond (dierenartskosten/trimsalon) 50 euro auto (onderhoud/apk) 100 euro kids (zodat we alvast wat achter de hand hebben) restant voor de overige dingen. ik heb een wisselend inkomen en alles wat ik boven een bepaald bedrag zit, is voor extra's zoals uiteten e.d. Sparen zal nu eerst wel niet meer lukken, als rondkomen dan maar wel lukt. btw, je leeft denk ik wel naar je inkomen. In het begin hadden wij maar 1500 euro en toen deed ik voor 20 euro boodschappen per week. Inmiddels voor 50 euro.
Wij zijn straks in ons nieuwe huis 2300 kwijt (zonder belastingteruggave van het huis) aan vaste lasten, en dat zijn volgens mijn definitie die dingen waarvan mensen boos worden als je ze niet betaalt. Hierin heb ik ook de WOZ aanslagen, Waterschapsbelasting en verzekeringen opgenomen. Heb alleen verplichte verzekeringen + WA Casco voor de auto, verder heb ik inmiddels wat spaargeld voor onvoorziene dingen. Op papier hou ik bergen geld over, maar als je even niet oplet en gewoon lekker op een terrasje gaat zitten, een keer naar een concert gaat en even langs de Ikea wandelt het geld zou je portemonnee uit :-s Zo vervelend! Ga binnenkort mijn excelbestandje weer eens gebruiken, weer even opletten!
mm wij betalen wel veel.. maar hebben wel een overlijdernsrisico verz enz zulke verzekeringen hebben we meer. wij komen echt aan 2000 euro. maarja, nie erg
Voor de verzekeringen 220 zorgverzekeringen 13,- all risk auto 7,- uitvaart 21, - woonpakket (opstal, inboedel, aansprakelijkheid) 127,- levensverzekering bij hypotheek
Wij hebben ongeveer 1900 euro vaste lasten (daarvan krijgen we nog 350 euro terug van de belastingdienst) Is op dit moment wel veel, want er komt maar 1300 binnen Gelukkig gaat mijn man morgen weer beginnen met werken, maar er is een flinke hap uit mijn spaarrekening. Dit is: Hypotheek Overlijdingsverzekering (verplicht bij huis) Autoverzekering 2 motorverzekeringen uitvaartverzekering Ziekenkostenverzekering Lening (helaas) Inboedel, aansprakelijk en rechtsbijstandverzekering Tv, telefoon en internet Water, gas en licht En de gemeentelijke belastingen zitten hier ook in. En hier zit boodschappen en brandstof nog niet bij. Lijkt mij dat je van 4200 euro dit zeker moet redden, wil wel ruilen
Uuh wij hebben zo rond de 1800 aan vaste lasten. Nu hebben we ook wel aardig wat vaste lasten hoor. Maar we houden zo'n 1300 over voor boodschappen, extra dingen en sparen natuurlijk (voor zover dat op dit moment lukt )
Vaste lasten rond de 1500 is exclusief boodschappengeld en tanken. En dan hebben we vaak rond de 400 a 500 over voor tanken en huishoudgeld
Bij ons komt er E 3000,-- netto per maand binnen. Aan vaste lasten hebben zijn we E 1800,-- kwijt. Dat is dus hyp., allerlei verzekeringen (inboedel, zorgverz. etc.), vaste telefoon + internet, mobiele telefoons (2), maar nog geen boodschappen. We hebben 1 auto, maar die rijdt mijn man van de zaak, dus de bijtelling wordt al maandelijks van zijn salaris ingehouden en we hoeven van het netto salaris dus alleen nog benzine te betalen. We houden dus echt nog meer dan genoeg geld over. We gaan ook gewoon uit eten enzo. De ene maand sparen we wel en de andere niet, net hoe t uitkomt.
ziektekosten: 230 (voor 2 personen) inboedel, auto en rechtsbijstand enz: 65 uitvaart: 12 dat was het geloof ik
Vaste lasten zijn 1300e,er komt rond de 2000 binnen. Nu vliegt het er wat harder uit door de aankomende reis,in Indonesie gaan we er financieel flink op vooruit. 8)
Hoe vaak gaan jullie uit eten enz dan? Wij vrijwel nooit, 1 keer in de paar maand ofzo? En dan ook niet duur ofzo. Maar soms hoor ik dat mensen echt elke maand 2 keer uit eten gaan, elke zaterdag een drankje doen enz enz. Ja dan tikt het wel aan
450euro huur 185euro gas en electriciteit 33euro water +/-60euro telefoon 10euro goede doelen 4euro vakbond brandverzekering en auto is 1x per jaar...heb ik zo niet direct een idee van... +/-300euro eten/drinken 120euro benzine en openbaar vervoer Dus: +/-1200 euro vaste kosten. We hebben een netto-inkomen van +/- 3200 euro (hangt van mijn extra's voor onregelmatige tijden af). Wij sparen minstens 1500 euro per maand. Als we op vakantie gaan, nemen we dit wel van ons spaargeld maar wij sparen wel héél goed!
hoi casema 17,00 internet en telefoon 30.00 mobiels 18,75 wegenbelasting 15,- routemobiel 7,- fnv 26,- zorgverzekering 230,- wa/inboedel/auto verzekering 45,- netto hypotheek 740,- boodschappen 200,- vereniging van eigenaren 62,50 nuon 140 water 15 gemeenteblastingen 50,- waterschapsbelasting 40,- tv gids 6,- kinderopvang straks 50,- extra boodschappen door baby 100,- brommerverzekering 7,- benzine 120,- dit zijn echt al onze vaste lasten... en dan hebben we ieder zo,n 180,- zakgeld per maand om op te maken aan kleding,terasje, cadeautje ofzo.... we proberen zoveel mogelijk te sparen ,meestal is dat nu 400 euro, als straks de baby er is word dat ongeveer 250,- sparen per maand gr Jose
wow wat een bedragen.. en van 4200 niet rond vind ik een prestatie op zich ook knap toch.. maar moest wel gelijk denken aan iets wat mijn oma altijd zij je leeft naar je geld heb.. wij kunnen niet rood staan.. we hebben vaste lasten van bijna 2000 per maand. en inkomsten zijn variabel tussen de 2500 en de 2900 ligt er aan of ik veel extra uren heb.. we sparen 250 per maand of meer.. liefs yippie
Wij gaan vrijwel nooit uit of uiteten ofzo. Als we in de toekomst wat ruimer zitten zullen we dan misschien wel wat vaker doen. 'k Ben wel vorig weekend een weekendje weg geweest dus daar hadden we ook 2-3x van kunnen uiteten