920 euro en 57 cent (ik heb ook zo'n excel sheet dus weet het precies). Dat zijn echt alle vaste lasten, dus incl huur, GWE, belastingen (gemeente/auto), verzekeringen (zorg inboedel rechtshulp enzo), lidmaatschappen (sport enzo), tv, internet. Alleen variabele kosten zoals benzine en boodschappen zitten daar niet bij.
Onze vaste lasten (grove schatting hoor, ruim genomen) - Zorgverzekering 200 (samen) - 120 toeslag = 80 - Huur 480-230 huurtoeslag = 250 (en dan wonen we in een ruime eengezinswoning hehe) - Gas en elektra 110 - Water 20 - Internet/tv/huistelefoon 50 - mobiel 30 - afbetalingen 200 = totaal 740 euro - boodschappen, buskaarten en extraatjes 300-400 En dan is ons geld ook al op helaas Gelukkig hebben we lage maandlasten, anders was het ontslag van mijn vriend nog veeeel harder aangekomen. Ik houd dus sowieso de maandlasten laag, zodat we het zelfs met een minimum kunnen redden. We hebben een huurhuis, lekker goedkoop hier, we hebben geen extra verzekeringen. Hooguit een WA verzekering, maar die zit bij onze zorgverzekering in. En verder ook geen auto. Het enige wat me dwarszit is dat we totaal geen ruimte hebben om te sparen. Dat is wel vervelend. Er moet dus niets 'groots' kapot gaan. Zoals de vaatwasser die nu al 2 maanden kapot is..
ik doe niet anders boodschappen dan ik destijds in de gulden tijd deed, maar zoals ik toendertijd gemiddeld 250-300 per week kwijt ben aan boodschappen ben ik dat nu in euros kwijt ik red het echt niet met 100 euro per week hoor, wij zijn op zaterdag al zo rond de 150-180 euro kwijt bij de slager al sowieso rond de 50 euro, bij de bakker altijd steevast 20 euro en dan de rest van de boodschappen bij de hoogvliet, en een paar dingetjes die ze daar niet hebben bij de ah. dan zit je zo op de 100 euro ook. Dan de boodschappen doordeweeks, geloof me dan zit je zo op 250-300 euro in de week (daar zit trouwens wel altijd wel 1x in de week eten bestellen bij in chinees-pizzeria oid)
1200 euro voor boodschappen? allemachtig Met hoeveel zijn jullie? Wij doen voor 40/50 euro per week boodschappen. Afhaal doen we eigenlijk nooit, uit eten wel.
Wij doen behoorlijk 'luxe' boodschappen... We letten niet echt heel erg op ofzo, maar aan 80-100 euro per week hebben we echt zat hoor.. Ok we kopen ons vlees ook gewoon bij de dekamarkt of AH, niet bij een slager ofzo.. Maar toch.. Jeetje... 250-300 kunnen genoeg grote gezinnen een hele maand van leven.
ja wel veel luxe dingen inderdaad en makkelijke dingen, en wij zijn geen aardappel eters, ik maak veel ovenschotels en 1 maaltijd ben ik altijd zo rond de 14-15 euro per keer voor kwijt (dure ingrediënten) dus ja, mijn man houd niet van standaard dingen als een karbo of speklap oid die houd meer van varkenshaas en biefstuk etc ook niet het goedkoopste vlees ik ben juist meer iemand van een lekker karbotje uit de frituur of een lekker doorbakken speklap tel daar het afhaaleten bij op dan zit je er echt zo aan hoor, ik verbaas me nu nog steeds dat ik altijd zoveel geld kwijt kan en heb echt respect voor hun die rondkomen van 100 euro in de week o en we zijn met zijn vijfen, maar we hebben heel vaak eters tussendoor (vooral in het weekend) en ik ben iemand die graag eten in de ijskast heeft voor het geval van onverwachte visite die ik graag wat lekkers voorschotel
onze vaste lasten zitten nu zo rond de 1550-1600 euro incl. boodschappen en benzine/gas 360 euro huur rond 350 aan verzekeringen elke maand (incl. 5 auto's! 4 oldtimers) gas/water/licht 185 p.m. 50- 70 euro tel/internet 60 euro mobiel (2x) 230 euro lening (helaas) 110 euro ( nog 2 maand- afbetalen gas, door niet mogen verhogen gasvoorschotbedrag, vorig jaar nadat we in dit huis kwamen.. sukkels 1 oude vrouw die de wc doorspoelt met regenwater gebruikt echt veeeeel minder als wij!, maar nee voorschot bedrag verhogen mocht niet) 80 euro gas/benzine 100-150 euro boodschappen per MAAND(voor 2 personen, 1 hond, 3 katten)
onze vast lasten zijn best hoog. 1800 euro. gelukkig verdiend mijn man al 1600 euro en ik nog eens 1200 dus we houden zelfs nog geld over om te sparen. en zoals nu de telfoonrekeing te betalen, mijn man zijn telefoon isgehacked en kostte maar liefst 1200 euro ik ben er ook over aan het nadenken om een halve dag minder te gaan werken werk er nu 3 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
25 - 37,50 per week oftewel 3,50 - 5,35 per dag inclusief honden en kattenvoer dat is ook echt wel weer het andere uiterste zeg (ben helemaal geshockeerd )
Ik denk dat het bij ons idd in de losse dingetjes gaat zitten. Dat gaat echt ongemerkt. Bij het tuincentrum een plantje halen en dan voor 60 euro afrekenen, even wat nieuwe kleertjes voor de kleine, even naar de drogist... Allemaal tientjeswerk, maar uiteindelijk dus honderden euro's... Maar boodschappen kosten bij ons ook ontzettend veel. Zeker 150 euro per week (2 volwassenen en een baby). En dan reken ik nog niet eens de luiers mee. Ik snap echt niet hoe anderen dat voor 80 euro per week kunnen doen. Ik ben eruit, ik denk echt dat ik een gat in mijn hand heb...
wij zijn nu ongeveer 1800 euro p/m kwijt en als we zometeen in t nieuwe huis zitten ongeveer 2000 p/m. We verdienen ongeveer 3000 netto per maand.
@ mamatje24: hihi ja goed he.. Wij hebben de mazzel dat we een van de beste en verste lidl's in de buurt hebben, groente en fruit afd. gaat daar bijna elke dag leeg.. Ter illustratie als ik daar witlof haal kan ik het rustig 1 week in de koelkast leggen!zo vers. Wij eten ook best gevarieerd hoor trouwens.. bijv. gerechten die wij eten.. - natuurlijk aardappels, groente, vlees met saus of jus - wereldgerechten (haal ik dan met acties 3 voor 2 ) - wok (gewoon kip en bevroren roerbakgroente, met of zonder wraps) - soms supersimpel.. kippevleugeltjes met aardappelpuree (wel kaassmaak), sla. - patatjes met snack - pasta (dit kan echt supergoedkoop. 1 zak pasta 40 cent, 1 pot pastasaus 60 cent, knoflook (heb ik in de kast liggen maar 3 knoletjes voor 1.40, uitje (1 kg voor 90 cent, dus 1 ui kost ong. 9 cent), gehakt (kilo voor ong. 3 euro, gbruik dan 500 gram)=ong 2, 60 en dan kan ik de helft invriezen. - ovenschotels - broodje ei of hamburger We halen ook bijna alle drinken bij de lidl, we lusten trouwens allebei geen prik (koolzuur) dus veel sap en een jerrycan granadine bij de sligro weg zooooooooo lekker 5 liter voor 7 euro (incl.btw) , hondevoer bij c1000 1, 5 a 2 zakken per maand a 4,20 per stuk en katten eten in totaal 8 kg per maand = 12 euro p.m. wij kijken gewoon heel erg wat nodig is en dat halen we,en dan allebei 1 of 2 dingen per keer voor lekkers. Wat ik dus wel doe is als we een witlof schotel (kaas, ham, roomsaus en witlof , lekker vol) heb doe ik er vaak niet nog apart vlees bij.. past toch niet in onze magen haha. Ik haal veel vlees in aanbieding.
Wij geven ongeveer 50 euro per week uit aan boodschappen. Incl. wasmiddel, toiletartikelen en hondenvoer. Goedkoper zou kunnen maar dan moet ik bijv. goedkoper brood kopen, goedkopere appels e.d. 'k Wil lekker, gezond en goedkoop eten Vlees koop ik in de aanbieding, eten veel gehakt, koop 't vaak als 't in de aanbieding is en minstens een kilo tegelijk. Daar eten we dan 5-6 keer van. Als ik ander vlees koop, koop ik eigenlijk nooit duurder dan voor gemiddeld 1,00 (2 personen) per dag. Ik denk dat wij voor gemiddeld 2 euro per dag kwijt zijn aan warm eten.