1200 euro per maand aan boodschappen Wij doen het nu met 250 per maand (en daar zitten de maand boodschappen bij de aldi in, pampers voor 2 kids en per week ong 25 euro voor vers fruit,groente,patat en weekend extra's) Wij zijn rond de 1200 euro per maand kwijt (met een lening en een studieschuld), we hebben ook rekeningen per 2 of 3 maand (vitens,Nuon en Ziggo tv) dan zijn we wat meer kwijt die maand, zo ook met auto en motor verzekering. Met salaris en toeslagen kunnen we rond de 400 overhouden en soms meer.
Onze vaste lasten zijn ongeveer 1500 euro...even globaal berekend...hier komen de boodschappen en tanken nog bij... maar boodschappen is denk ik 200 tot 250 euro in de maand en tanken p.m ongeveer 90 euro... Wij moeten het met iets minder dan de helft doen dan wat de TS heeft... Ik vind niet dat wij super krap moeten leven...ja we kunnen geen 500 euro sparen zoals ik ergens zag...helaas... maar we kunnen gewoon af en toe uit eten...of lekker ben en jerry's ijs halen We zouden nog veel zuiniger kunnen leven...we hebben allebei een duur mobiele telefoon abonnement...hebben duur internet en hebben upc on demand en filmnet enzo... dus als het zou moeten kan het nog veel goedkoper! Ik zou dolgelukkig zijn als ik 4600 euro per maand zou hebben! Dan zouden we wel veel kunnen sparen enzo! Heerlijk!
ik gebruik 7 ons voor ons 2en en dat is soms maar voor 1 dag genoeg. vriend is een zeer groooote eter en dan zit er nog geen gram vet aan
Dan doet hij gewoon heel veel op een dag, of het vet zit rond de organen, ( zie het onderzoek: http://www.nu.nl/gezondheid/1927295/vee ... k-dik.html)
Echt wel, mijn man zou blij zijn met een vrouw als jij Gelukkig dat hij mijn gebrek door de vingers ziet en inziet dat hij wat eten betreft net zo gebrekkig is Hier idem dito, eet als een bootwerker maarre je ziet het er niet aan af dat zal bij hem de reden wel zijn denk ik is van sochtends 6 uur aan het werkt tot soms 7-8 uur savonds en vaak in het weekend ook nog
Jullie leven hetzelfde als ons. Wij zitten ook maar aan ongeveer 50-60 per week met z'n tweeen inclusief hondenvoer en kattenvoer.
@ TS Het heeft volgens mij geen zin om je verzekeringskosten neer te zetten. Dat zijn gewoon normale kosten, en wat is 500 euro aan verzekeringen als je nagaat dat er dan nog 3700 binnenkomt?! Dus volgens mij zitten al die extreme e/o onzinnige uitgaven in pure luxe. En daar geef je dan echt heeeel veel geld aan uit. Als je een boekje neemt en daarin ALLES wat je uitgeeft opschrijft. Je hebt dan onimddelijk een heel duidelijk overzicht én zult je rot schrikken wat je allemaal uitgeeft! Maak aparte bladzijden met verschillende posten (Betalingen/Rekeningen - Boodschappen - Brandstof - Overige uitgaven) Wees consequent en zet je er toe om aan het einde van de dag alle uitgaven te noteren, anders vergeet je het zo (bewaar van alle uitgaven bonnetjes tot je het opgeschreven hebt) en schrijf echt alles op (dus ook 50 cent in de parkeerautomaat, etc.) Ik doe dit ook altijd zo. Het einde vd maand schrijf ik van alle posten de totalen op. Werkt erg verhelderend
PS Bezuinigen op boodschappen is echt makkelijk, het vergt alleen wel wat tijd en vergelijken etc. Wat tips, nog een keertje - Geef jezelf een budget en doe het daarmee; pin dat in doe het in een aparte portemonnaie. Houd de uigaven bij. - Doe 1 keer per week alle boodschappen. Maak van te voren een goede boodschappenlijst en wijk daar niet vanaf. - Bak koekjes en taarten zelf ipv kopen, leuk, lekkerder en goedkoper - groenten en fruit op de markt, liefst het einde vd markt dan zijn spullen vaak nog goedkoper - vlees in de aanbieding kopen, portioneren en in de vriezer. - Soms eens een dubbele hoeveelheid koken en de helft in de vriezer (met pastasauzen bijvoorbeeld) - Kweek groenten in je tuin! Kruiden in de kas! Zo goedkoop en veel lekkerder - Niet met honger naar de supermarkt, wedden dat je dan meer koopt -Neem herbruikbare boodschappentassen mee, of leg ze standaard in je auto - Vergelijk aanbiedingen zorgvuldig; soms lijkt het goedkoop maar blijkt het toch tegen te vallen. - Koop vrijwel alles bij Aldi of Lidl, behalve dingen die je echt van een bepaald merk wilt hebben of wanneer ze dingen daar niet hebben. -Kook zelf en vers; dat is altijd goedkoper als (half)kant en klaar produkten, pakken, wereldgerechten etc. Als je alle produkten in huis hebt en voldoende verschillende kruiden in huis hebt, maak je het net zo makkelijk en lekker zelf. - Voor kleine kinderen gewoon alle groenten en fruit zelf maken ipv potjes. - Borstvoeding Op meer dingen kan ik even niet komen
Maak voor elke dag een menu. Koop vlees waarvan je schnitzels kunt maken. Je kunt namelijk de stukken vlees dunner maken en plat stampen. Dan heb je minder vlees nodig voor een gewone portie. Gooi geen vlees van de kip weg, maar maak er soep van. Eet eens een dag geen vlees, maar een stukje brie of een ei. Met gehakt kun je veel leuke dingen doen: slavinken maken Vullingen maken voor in courgette, paprika, ravioli of pasta hamburger maken Verschillende gehaktballen ( met knoflook, uitje et cetera) Kleine balletjes met een sausje Meatloaf ( gehaktbrood) Door overschotels. Dan is vaker gehakt eten geen straf meer. Maak eens een gerecht met rookworst. Heel veel groente met rijst en kapucijners en rookworst. Heel gezond en lekker. Eet soep met salade.
Ik heb laatst heel bewust boodschappen gedaan Voor anderhalve week waren wij zo'n 70 euro kwijt. Nu 53! Scheelt toch weer wat he
Vind ik wel, tenminste voor 2 personen! Wij hebben een tijdje Sonja Bakker gedaan en toen mocht je 75 gram geloof ik p.p. 'k Verdeel 't gehakt meestal op gevoel en dan kom ik op 5 zakjes vaak uit. 'k Vind 't echt genoeg voor door de pasta e.d. en 'k kan er prima 2 gehaktballen van draaien. Heel groot zijn ze dan niet maar echt klein valt ook mee.
voor pasta gebruik ik 250 gram gehakt, ik doe dus 4x met een kilo. maar voor gehaktballen gebruik ik 500 gram daar haal ik wel 4 ballen uit.
Dat hoef ik mijn man echt niet voor te zetten dan vraagt ie echt of het in zijn holle kies moet, of dat de rest nog onderweg is biefstukje precies hetzelfde, ik haal voor mezelf een biefstukkie van pakweg 150-200 gram, maar die van hem is echt het dubbele. Enkel voor de kids haal ik kleintjes van 100 gram. Als ik gehaktballen maak haal ik zo om en nabij de 8 ballen gehakt uit een kilo, dus hier altijd 2 kilo gehakt. Kleine schaal pasta voor 1 dag gaat meestal een pond in, en maak ik het voor 2 dgn (dat ik de dag erna een makkelijke dag heb) gooi ik er ruim een kilo in. Tis maar goed dat we niks hebben met Sonja Bakker, durf te wedden dat die binnen een dag alweer de deur uit zou zijn gesmeten door mijn man
Wij zitten meestal tussen de 80 en 90 euro per week aan boodschappen (incl luiers, flesvoeding en non-food) Vind ik best oke. Zou niet graag op mijn wekelijkse boodschappen bezuinigen. We zijn geen mensen die veel uitgaan ofzo, dus dan geef ik best graag wat extra uit aan lekkere dingen voor thuis.