hoe hoog?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door clarike, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Vanmiddag zijn we met mathijs naar de huisartsenpost geweest. Daar hebben ze een keelontsteking geconstateerd, maar de arts vindt dat zijn lichaam daar zelf tegen moet leren vechten, dus we hebben geen antibiotica gekregen. Vanmiddag was zijn temp nog 38.1 inmiddels is het 39. 1 (beide een uur na het toedienen van paracetamol) Tot hoe hoog zouden jullie de koorts laten oplopen voor je weer zou bellen? Ik geef inmiddels maximale dosis paracetamol, dus kan ook niet meer tempen zonder dat hij daarvan onder de invloed is.
     
  2. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Volgens mij moet je weer bellen als een zetpil niet werkt zoals ik heb gehoord mag de koorts na een zetpil namelijk niet toenemen. Maar ik kan het ook fout hebben. Ik zie het maar zo beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig toch?
     
  3. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik zou bellen als je het niet vertrouwd. Moederinstinct is het beste. En als dat betekent dat je de huisartsenpost daarvoor 'weer' moet bellen, dan bel je gewoon.
    Beter 10x voor niets dan 1x te laat.
     
  4. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik zou bellen als mijn kinderen 2 dagen 40 graden koorts hebben. Maar goed ik heb wel wat meer ervaring nu. Vooral 's avonds loopt de koorts vaak op.
    Zoalng ze allert blijven en goed drinken en genoeg plasluiers hebben is goed. Maar langer dan 2 dagen zou ik zeker niet wachten. Je kan trouwens altijd bellen zeker als je het niet vertrouwd.
     
  5. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    de koorts loopt inmiddels op naar de 39.5. ik wacht nog even af of het verder blijft stijgen. Baal ook gewoon dat hij geen kuurtje heeft gekregen, vind het erg zielig dat hij zo ziek is. De voorspelling van de arts was dat het toch wel een week zou duren voordat hij weer beter is. En dat terwijl hij max 29 min slaapt en dan weer hard huilend wakker wordt.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja echt sneu, als t nog meer stijgt, gewoon ff bellen hoor!
     
  7. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mn moeder belde net ff terug, zij is verpleegkundige en zei dat ik naar de ha moest bellen als het opliep naar 40 graden. Even afwachten dus. Ik vind hem wel errug zielig hoor. Blijft zelfs in zn slaap heel onrustig met zn handjes grijpen.
     
  8. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het advies is altijd: koorts boven de 40 graden langer dan 3 dagen, naar de huisarts.
    Wat de arts heeft gezegd is wel terecht . Bovendien des te minder antibiotica je kind in zijn vroege levensjaren krijgt, des te beter het is.
    Antibiotica doodt niet alleen de slechte bacterien ( breed spectrum) maar ook de goede.
    Het is misschien niet wat je wil horen, aan de andere kant inderdaad luisteren naar je intuitie.
     

Deel Deze Pagina