34/35 weken zwanger! Hoe voel jij je nu??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pippeloentje, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ik ben bijna 35 weken zwanger en ik vind het leuk om te weken waar jij nou last van hebt en tegen aan loopt?
    Heb je pijntjes of juist nergens last van? Hou je veel vocht vast of niet?
    Wil je thuis bevallen of in ziekenhuis? Heb je al last van nesteldrang?

Nou ik hou enorm veel vocht vast, dus blijf deze 2 dagen ook lekker binnen en hou me rustig! Heb hele stijve vingers, knieeen en enkels.
    De laatste dagen heb ik ook wat last van mijn rug/schouders en heupen! Het wordt natuurlijk allemaal wat zwaarder. Vooral met slapen merk ik dat, ik kan geen lekkere houding meer vinden!
    Maagzuur heb ik af en toe ook heel erg, maargoed dat hoort er ook een beetje bij!
    Toch voel ik ondanks het bovenstaande me heel goed! Ben blij dat ik zwanger ben en dat ik de baby zo goed voel!
    Als alles goed gaat dan wil ik thuis bevallen en het liefst ook borstvoeding gaan geven.
    Nesteldrang heb ik volgens mij nog niet echt! Heb tenminste nog niet de keukenkastjes op mijn knieen met mijn te dikke buik schoongemaakt haha.

Wat ik trouwens wel een beetje vervelend vind is als de baby de hik heeft, dan voelt als een hartslag. Ben altijd blij als dat voorbij is!

En jij?

Groetjes :D

2. Froggieh

Froggieh Bekend lid

14 jan 2009
    606
    19
    18
    Vrouw
    Den Haag
    hii

Ik ben net over de 35 weken.
    Heb best wel last van maagzuur, vooral 's avonds.
    Slapen gaat ook niet zo best meer, kan ook geen lekkere houding vinden dus ben continue aan het draaien (als dat dan nog lukt)

De kleine schopt lekker tegen me ribben en de rechter zijkant van me baarmoeder en voel me best beurs
    lang lopen gaat ook niet zo geweldig meer

Maar als iemand vraagt hoe het gaat zeg ik altijd; Super!
    en eigenlijk gaat het ook super, alleen dat slapen... daar kan ik echt zo moe van worden! Ook me benen zijn 's nachts rusteloos waardoor ik niet kan slapen :(

maar ja daar sla ik me wel doorheen, heb nu lekker vakantie en met 36 weken zwangerschapsverlof dus kan lekker overdag rusten :)

Ik vind het heerlijk om de kleine te voelen bewegen, ook al maakt ze me helemaal beurs en doet het soms zeer. Krijg toch altijd een lach op me gezicht. Zo wonderbaarlijk!

Ik vind het ook niet erg dat ik zwanger ben of vervelend, maar kan niet wachten tot ze er is!! We hopen dan ook niet dat het tot 42 weken duurt... das nog veels te lang :p

Ben benieuwd hoe andere zich voelen rond deze tijd!

Groetjes

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey hey..

hier bijna 34 weekjes! En geniet volop, ondanks de angst die soms toeslaat omdat t allemaal zo dichtbij komt.. ik hoop zo dat alles goed is en gaat met de kleine!

Het slaapprobleem klinkt me erg bekend in de oren.. voel me net een olifant bij het draaien! ik draai me wat af 's nachts.. lig niet meer lekker.. en dan ook nog s mn bekken die zeer doen..
    zit ook voornamelijk thuis.. na een half uurtje lopen heb ik al super last van mn bekken.. maar ik heb totaaaaaaaaaaaaaaalll geen spijt van het zwanger zijn! Ik vindt t heerlijk! vooral als de kleine tekeer gaat in mn buik.. vindt t wel vervelend als ie zich aan t strekken is.. dat voelt zo raar hahah..
    Ik ben de weken egt aan t aftellen nu, ben zo nieuwsgierig naar de kleine!! hopen dat ik niet tot 42 weken loop..

4. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik zit al 2 maanden thuis ivm bekkeninstabiliteit/ zwangerschapsischias dus slapen was al een crime maar nu zweet ik me ook nog ongans 's nachts en kan alleen op mijn linkerzijde liggen. Ik moet er zeker 3/4 keer uit 's nachts om te plassen en dat kost veel moeite. Ik ben zelf wel wakker maar mijn lichaam kan moelijk wakker worden; ik moet eerst voorzichtig een hand, dan arm etc. bewegen omdat anders mijn buik in de kramp schiet.
    Mijn buik is nu ook zo zwaar dat ik hem amper nog kan dragen. Ik houd mega veel vocht vast en mijn handen doen veel pijn door de carpaal tunnel syndroom.
    Als ik loop lijkt het kind op mijn blaas te liggen dus dat doet zeer en van het schoppen krijg ik harde buiken.
    Ik hoop dus dat de kleine na 37 weken besluit te komen want ik ben het poepie zat!!!

5. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Rozewolkje: Ja zo vervelend he dat vocht vasthouden. Ik heb dan geen carpaal tunnel syndroom. Maar mijn schildklier werkt iets te traag en mede door dat en het weer houdt ik ook zoveel vocht vast! Ik heb gewoonlijk schoenmaat 40 en nu kan ik geeneens de schoenen van mijn man aan (maat 42). Mijn handen zijn echt waterballonnetjes!
    Ik sta onder controle voor mijn schildklier, maar hoef nog geen medicijnen, gelukkig!
    Ook ik heb steeds meer kramp en mijn handen slapen vaak!

Zijn jullie bang voor de bevalling? Dat heb ik totaal niet meer, ben zelfs nieuwsgierig haha.

6. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik heb normaal schoenmaat 38 maar kan ook maat 42 van mijn man niet aan. Ik loop op te grote sloffen, slippers maar het liefst op blote voeten; we hebben een stenen vloer en die is heerlijk koel terwijl ik normaal altijd koude voeten had.
    Door die dikke benen kan ik amper lopen en door mijn dikke vingers laat ik van alles uit mijn handen vallen.

Ik ben best bang voor de bevalling maar zou toch graag willen dat onze kleine zo snel mogelijk komt en ik weer mezelf word.

7. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heee meiden,
    hier nog iemand die ongeveer net zo veer is. Ben vrijdag 36 weken zwanger. Al met al mag ik niet klagen maar merk wel aan mezelf dat ik het wat zwaarder vind worden. Heb ook last van handen en voeten ivm vocht. En s'nacht slaap ik ook niet veel meer. Moet vaak plassen en word dan ook wakker van de buikpijn. Verder heb ik al vanaf het weekend erg veel harde buiken en wat ongesteldheidsgevoel. Niet de hele dag door hoor, maar wel regelmatig. Dit trekt wel weer weg als ik in de douche zit. En wat ik ook wel apart vind aan mezelf, loop er normaal best wel opgetut bij zeg maar haha.. en op dit moment maakt het me effe geen zak meer uit. Als je me nu thuis ziet zitten echt zón moeke haha... en dat herken ik niet echt van mezelf.
    Maar ach gaat wel weer over, ben wel blij als ik dadelijk weer lekker op mijn buik kan gaan slapen hoor.
    Tja de bevalling vind ik wel erg spannend maar ben ook wel weer heel benieuwd. Soms ben ik wel een beetje angstig en het andere moment zit ik te dag dromen dat we onze zoon/dochter vast hebben. Nou meiden heel veel succes met deze hitte...
    groetjes rensje

8. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Haha dat herken ik ook Rensje! Ik ben normaal ook opgetut en vandaag is het zo erg dat ik me nog geeneens gedoucht heb. Ga ik straks maar eens even doen! :D

9. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ik moet me er ook toe dwingen om me direct 's ochtends te wassen en aan te kleden anders komt het er niet meer van.
    Maar het voelt wel heel ondankbaar omdat ik me er desondanks nog steeds niet uit vind zien... wat dat betreft ben ik maar liever thuis hoeft niemand me te zien. ;)

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    hoi,

Hier nog iemand in ongeveer dezelfde periode. Morgen 34 weken... maar vanochtend van de vk te horen gekregen dat ons kleintje inmiddels de grootte heeft van 36 wk. Zou ik er daarom ook zo'n last van hebben? Bekken is een drama vooral bij slapen en lopen. En mijn buik voelt zo groot en zwaar aan pfff. Aan de andere kant houd ik maar zeer beperkt vocht vast dus daar mag ik om juichen als ik anderen zie en hoor.
    Ben wel ontzettend blij met de kleine zoals jullie ook allemaal aangeven, maar ben wel blij als het er straks is :).
    De kleine is ook al een aantal weken ingedaald dus ik hoop maar gewoon dat het met 37 weken zegt joehoe ik kom eraan. (Ik wil wel graag thuis bevallen.) Kijk niet echt tegen de bevalling op. Ik zie wel en probeer het over me heen te laten komen...
    Iedereen veel sterkte in de hitte vandaag!

11. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Hoi meiden,

ik sluit me aan, ben vrijdag 35 weken. Over het algemeen voel ik me prima! Ben erg blij dat ik zo 'onbezorgd' zwanger ben. Natuurlijk heb ik ook last van de warmte, pffff, als ik te lang achter de computer zit krijg ik last van mij handen (stijve vingers), 's nachts zweet ik m'n bed uit, moet zeker 2x plassen, af en toe voelt het alsof de kleine probeert of hij/zij er ook via m'n navel uit kan, zoveel druk op mijn buik, bijna 20 kg erbij :$! Maar ondanks alles ben ik heel blij met het kleine wezentje in mijn buik en kan ik niet wachten om hem/haar te zien! Nog iemand die niet zit te wachten op 42 weken... Gemengde gevoelens dus!

Ik ga in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie en ga daarom ook geen borstvoeding geven. Kost voor mij veel te veel energie!

Meiden, succes vandaag, morgen gaat het gelukkig regenen! (Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen!) :D

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben zaterdag 34 weken, mag ik ook vast klagen;)

Zit al vanaf mei thuis i.v.m BI en daardoor veel moe.
    Maagzuur wat steeds erger wordt, ben snachts gedoemd tot het liggen op mijn linkerzij, wat dus op een gegeven moment echt pijn gaat doen!
    Een onwijs druk kind, die mijn ribbenkast als boxbal gebruikt!
    Door vocht pas ik geen schoenen meer en loop dus op slippers wat nu ook niet echt je van het is.
    Verder geniet ik er best wel van hoor hahaha

Kijk alleen echt uit naar de bevalling!
    Laat maar komen die kleine man. In het begin zag ik er tegenop, door de 1e bevalling....maar nu wil ik er alleen nog maar vanaf;)

Deel Deze Pagina