Hoe hou ik het nog even geheim, tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SaschaH, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Wellicht staat het al ergens anders op dit forum, maar kon het niet vinden:).

Ik ben zo ongeveer 5-6 weken zwanger en heb daarvoor altijd flink gerookt en daarnaast doe ik een contactsport (voetbal).
    Op mijn werk en voetbal heb ik al aangegeven dat ik na mijn vakantie ging stoppen met roken, dus dat zit wel goed. Nu heb ik op mijn werk al 2x moeten spugen en vandaag tijdens de rust van de wedstrijd ook. Iedereen meteen vragen of ik zwanger was..

Wat zeg je dan het beste, en eigenlijk weet ik ook niet hoe lang ik nog mag voetballen. Ik wil natuurlijk niet de boel bij elkaar liegen maar ook niet iedereen op de hoogte stellen nu het nog zo pril is..

Hoe pakken jullie dit aan?

2. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik snap dat niet echt
    Waarom niet vertellen dat je zwanger bent?
    Alleen maar om de "regel" niet vertellen tot je 12 weken bent?
    Want uhm dan hoef je het helemaal niet te vertellen want het kan ook mis gaan met bv 35 weken enz

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb het bij mijn sport (capoeira) eerst alleen aan mijn vriendinnen daar verteld (die trainden meestal met mij samen en konden dus voorzichtiger doen) en aan de trainer zodat hij wist waarom ik het amper volhield (misselijk).

Ik snap niet zo goed wat het roken er mee te maken heeft, zoveel mensen stoppen met roken, toen ik stopte 2,5 jaar geleden heeft niemand me gevraagd of ik soms zwanger was ofzo.

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Voor mijn eerste zwangerschap hield ik nogal van een wijntje (op feestjes zoop ik gewoon :), echt heel erg achteraf). Dus toen ik ineens van een glas of 15 naar 0 ging viel dat wel op tijdens een nieuwjaarsborrel van het werk. Ik was toen 5 weken zwanger. Iedereen vroeg toen ook: ben je zwanger? ik heb het gewoon verteld en er ook geen spijt van gehad. Nu wist ik het met 8 weken en heb het de week erna op het werk verteld. Vanwege andere redenen hebben we gewacht met familie tot nu, die gaan we het de komende week vertellen (moeder van mijn man is terminaal, die wilden we niet blij maken met een dode mus om het zo maar te omschrijven).

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Misschien omdat ze het gewoon fijn vind om het nog even voor zich te houden en met haar vriend/man nog even samen te genieten van het feit dat ze nu zwanger is? Of omdat ze het ook niet met de halve wereld wil delen mocht het mis gaan?

@ TS: Hm, lastig. Als het om geen alcohol meer drinken zou gaan kan je nog zeggen dat je aan de antibiotica bent ivm bijvoorbeeld een blaasontsteking, maar het overgeven...tja, daar zou ik ook zo gauw even niets op weten. Als je trouwens tijdens de voetbalwedstrijd moet spugen zou ik het even wat rustiger aan doen. Goed naar je eigen lichaam luisteren hoor!

6. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Blijft een vreemd iets maakt niks uit wat je typt mermaid

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    allereerst gefeliciteerd :d
    Ik heb bij mijn oudste nog tot 8 maanden gevolleybald (maar das geen contactsport). Dus je kan het best lang volhouden. In ieder geval kan je tot zeker 14 weken wel blijven spelen dan zit je baarmoeder nog zo laag dat daar niks mee kan gebeuren ;).

Zorg dat je voor de wedstrijd voldoende eet en tijdens de wedstrijd ook genoeg drinkt.

en als je het echt niet wil vertellen zeg je gewoon dat je iets verkeerds hebt gegeten, dat je medicijnen hebt waardoor je niet zo lekker bent of dat je een virusje hebt ofzo.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

:( Wij hebben het ook nog niet aan iedereen die we kennen verteld. Wij vinden het gewoon fijn om het nog even voor ons te houden omdat we er met z'n 2-en nog van willen genieten en ook omdat niet iedereen het hoeft te weten als we nu een mk zouden krijgen. Alleen onze ouders en beste vriendenkoppel weten het omdat we het hun ook zouden vertellen als het misgaat. Maar heel mijn man zijn voetbalteam en alle kennissen enzo die zou ik dat ook niet gaan vertellen.

Dat jij het onzin vind om het niet direct te vertellen is uiteraard prima, maar heb er dan ook begrip voor als mensen het wel voor zich willen houden.

En laten we het verder weer ontopic houden.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    De kans dat het met 35 weken misgaat is uiteraard veel kleiner dan de eerste 12 weken.;)
    En als je een mk zou krijgen terwijl iedereen al wist dat je zwanger bent, is de kans heel groot dat mensen vragen 'en, hoe gaat het met de kleine?' terwijl het mis is, lijkt me heel pijnlijk!
    Plus dat sommige mensen het ook gewoon leuk vinden om het alleen met hun partner/naaste familie te delen de eerste weken.:)

Iedereen doet er mee wat ie wil, maar om het nou meteen vreemd te noemen...
    Dan kan ik het ook wel vreemd vinden dat jij meteen tegen jan en alleman hebt gezegd dat je zwanger bent.;)

10. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik heb t ook pas verteld na de eerste echo..
    toen was ik 10 weken.. dat vond ik al aan de vroege kant, maar omdat de echo zo goed was durfde ik t wel..

ik snap heel goed dat je wacht.. je hoord zat nare dingen, en dan is t toch niet leuk dat de hele wereld t al weet??

gewoon nog ff volhouden.. er heerst op t moment weer van alles qua griep dus daar kan je t ook nog op gooien dat je gewoon niet zo lekker bent de laatste tijd..

11. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Dank jullie voor julie reacties en tips.
    Het roken: als je flink rookt en opeens helemaal niet meer rookt dan valt dat best wel op, vandaar.

Tenslotte: wij willen er inderdaad nog even samen van genieten en inderdaad, als het misgaat is dat niet leuk, ook niet in een vroeg stadium en dan wil ik dat niet met de hele voetbalclub hoeven delen.

12. hoi Sascha.. ik voetbalde zelf ook.. ok, was keepster. En ik ben ermee gestopt. Zeker omdat voetbal een contact sport is, waar bij je wel eens een stomp in je buik kan krijgen.. in een duel.
    Ik heb bij Jesse een rugblessure ff gefaked.. maar uiteindelijk rond week 7 of 8 heb ik het verteld..
    Ik vond het zelf fijner. Ben altijd een hele fanetieke keepster geweest.. en niemand kwam bij mij in de buurt.. dus ik rende altijd uit.. als de tegenstander op mijn af kwam lopen!
    Ik vond het gevaarlijk worden om een misskraam te krijgen dus ben daarmee gestopt!
    je kan ook even een blessure faken. scheenbeenvliesontsteking.. hoef je niet perse mank voor te lopen haha!

Over het roken kan je gewoon zeggen dat het beter is voor je!

13. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hoi,

Dank je voor jullie reacties en tips! Ben nu wel blij dat we tegen niemand nog iets gezegd hebben; sinds gisterenavond bloedverlies en nu maar afwachten:(. Ik vrees voor het ergste maar ben blij dat ik dat dadelijk niet de hele wereld hoef te vertellen.

@Xenas: kan ik me helemaal voorstellen dat je een blessure gefaked hebt, zeker als keeper komt er vanalles op je af (ballen, schoenen, vuisten.. ;)). Ik heb voorlopig ook even een blessure.

14. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Mijn vorige zwangerschap welke geeindigd is bij een miskraam wist de hele vriendengroep het al. Dit kwam ook omdat een vriendin ook zwanger was... was dus eigenlijk niet de bedoeling
    Ik heb op dat moment wel mijn echte vrienden leren kennen... sommige mensen zeiden er echt niets over terwijl ze wel blij voor waren toen ze hoorden dat ik zwanger was..
    En zoals mijn vorige verloskundige zijn, er zijn meer mensen met wie je kan lachen als met wie je kan huilen...

Ik kies er daarom deze keer bewust voor om het even voor onszelf te houden... Scheelt wel dat mijn ouders en mijn beste vriendin een weekje weg zijn... ;) Zij komen het wel iets eerder te weten dan de rest... maar we wachten nog eventjes...
    Heb het alleen aan mijn coordinator op het werk verteld. Zij kent mijn verhaal van de mk, en is een soort van vriendin en het kwam per ongeluk ter sprake... omdat zij het over iemand anders had die eindelijk zwanger was...

Ik denk dat voor een ieder hier een ander gevoel bij zit en dat het je eigen beslissing is wanneer je zoiets wilt delen...

Wat betreft smoezen, als ik moe of niet lekker was zei ika ltijd er zal wel een griepje aankomen... Spugen heb ik (gelukkig) nooit gedaan...
    Misschien heb je wat te hard gelopen ;) of moet je toch wat meer aan je conditie werken ;) of inderdaad gewoon wat verkeerds gegeten...
    en voor alchohol gewoon altijd zorgen da tje de BOB bent en dat was ik toch al vaak ;)

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    sasha, hopelijk is het gewoon goed, bij de jongste heb ik ook helderrood bloedverlies gehad met krampen en het is nu een prachtige meid van 14maanden! Er is altijd hoop!

16. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Napoleon: dank je voor je positieve verhaal, fijn om te horen dat het ook goed kan gaan!

Deel Deze Pagina