verborgen reflux: kan dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn zoontje heeft verborgen reflux, zij het een milde variant. Ik heb vandaag geprobeerd een flesje te geven met gekolfde melk en nutriton (3 schepjes op 150 ml). Nu had ha na de voeding ook nog last van zuuraanvallen, maar het leek net of het langer aanhield. Eerder was het moeilijk kijken, 3 huiltjes en weer over. Bij elkaar misschien 30 sec en dat dan een half uurtje na de voeding. Nu was het moeilijk kijken (10 sec) flink huilen (zeker 30 sec) en slikken. En dat toch tot ruim een uur na de voeding. Het leek mij dus dat de nutriton het alleen maar erger maakte. Kan dit?

Ik vind het nu een beetje eng om nog meer schepjes te gaan proberen, want wie weet blijft de voeding wel hangen ergens in zijn slokdarm.

Overigens, eerst een papje en dan BV werkt niet hoor, dat heb ik al eerder geprobeerd. Anders laat ik het gewoon weg en dan maar even een "jammer" half uurtje na de voeding.

2. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mijn zoontje had ook een reflux. En heeft vanaf 8 weken leeftijd tot zijn 1ste levensjaar aan de medicijnen gezeten.
    Als ik jou was zou ik eens even een doorverwijzing vragen naar de kinderarts zodat eventuele medicatie vastgesteld kan worden. Het lijkt mij niet dat door nutriton de reflux erger wordt. Wel is het zo dat ze van nutriton darmkrampjes kunnen krijgen.

Succes...

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mila heeft in het begin ook erge last gehad van reflux.
    Ik kolfde de melk af en dikte die dan ook in met Nutriton.
    Bij haar kwam het ook weer terug en 1x bleef ze er bijna in omdat de melk zo dik was dat ze het moeilijk opgehaald kreeg.
    ik vond het doodeng en ben toen ook meteen gestopt met het indikken van de voeding.
    Zij kreeg er toen wel medicijnen voor wat de klachten ook al deed verminderen.

4. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik gaf dan flesvoeding (tot 210 ml) en dan deed ik max 3 schepjes nutriton erin. Naar mate hij ouder werd kreeg hij natuurlijk meer ml te drinken. Maar deed hooguit 2 tot 3 schepjes nutriton door zijn voeding. Ik heb nooit problemen gehad. Maar hij zat ook aan de medicatie.
    Motulium en losec. En ik moet zeggen dat het super heeft geholpen i.c.m. de medicijnen.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft tot 8 schepjes in zijn fles van 210cc gehad...anders kwam het allemaal omhoog.

Ik denk dat medicijnen misschien wel kunnen helpen.
    Finn heeft een poos zantac gehad (2 maanden ong) om zn slokdarm te verzachten...die was helemaal kapot door het zuur en dat is niet met 1 fles weg natuurlijk!

Je kan niet verwachten dat het probleem met 1 flesje met nutriton opgelost is. En het kan ook best zo zijn dat ze er aan moeten wennen...aan de nutriton bedoel ik dan!

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Per schepje voeding een schepje nutriton
    Anders werkte het niet eens bij hem
    Tot 9 maand last gehad toen gestopt met jbpm

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik heb zantac geeist bij de ha, wilde het eerst niet geven maar cb was het met me eens en samen met ook 3 nutriton zo de eerste 6 mnd doorgekomen.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Megan heeft het heel ernstig gehad...
    In een fles van 180 gingen wel 8scheppen nutriton in. Ze had maagzuurremmers en motilium.
    Door de maagzuurremmers deed het geen pijn meer, maar ze heeft tot 10mnd heel veel gespuugd.
    Zei krijsde de hele dag door, van de pijn.

Als je het niet vertrouwd moet je naar de kinderarts gaan hoor, het probleem alleen is dat de onderzoeken heel naar zijn en die doen ze alleen als ze vermoeden dat de groei achter blijft......wat bij megan ook het geval was.

Sterkte ik hoop dat je kleintje snel geholpen word!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet doen hoor! Hoe langer je er niets tegen doet, hoe erger het wordt, de slokdarm verbrandt op het laatst helemaal door al dat zuur, en dat doet natuurlijk vreselijk veel pijn met alle gevolgen van dien.

Als de Nutriton niet werkt (deed het hier ook niet, papje voor bv, vreselijk geknoei en het haalde niets uit) vragen naar een doorverwijzing naa de kinderarts, die kan je goede medicijnen voorschrijven! Hier Nexium (maagzuurremmer) en Motilium (zorgt ervoor dat voedsel sneller naar de maag gaat) en er komt nog weleens wat omhoog, maar het doet geen pijn meer en het is veel en veel minder dan het was.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    heb een slotje gevraagd. Dit bericht is oud en mijn zoon doet het inmiddels prima.

Deel Deze Pagina