hoeveel uur per dag mag jouw dreumes tv kijken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ons Kleintje, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel uur per dag mag jouw dreumes tv kijken?

1. dreumes mag geen tv kijken

2. niet meer dan 1 uur per dag

3. 1 tot 2 uur per dag

4. 2 tot 3 uur per dag

5. 3 tot 4 uur per dag

6. 4 tot 5 uur per dag

7. meer dan 5 uren per dag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik vraag me af, hoeveel uur per dag mag jouw dreumes tv kijken? en dan bedoel ik ook de uren dat jij tv kijkt en de kleine erbij is.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik kijk vrij weinig tv als Gijs er bij is.. Als ik iets kijk is t tussen 16 en 17 een paar kookprogramma's...

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Alleen 's ochtends als wij met z'n drieen in bed liggen. Julia kijkt Tijgertje en Pooh en wij proberen nog even te slapen. Dus 20 minuten per dag.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vind ik niet helemaal hetzelfde. Julia kijkt soms een paar filmpjes, maar nooit meer dan een uur op een dag. Ik kijk zelf wel meer tv, maar wij hebben geen tv dus ik kijk op de laptop die op tafel staat. Dat hoort ze dus alleen en daar zit ze niet bij, ze ziet het ook niet. Dat tel ik dus niet mee!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik kijk eigenlijk nooit tv als L. erbij is, er is altijd van alles te doen. En speciaal voor L. gaat de TV niet aan dus ze kijkt eigenlijk nooit.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk 1 tot 2 uur per dag. s Ochtends staat (net als nu) de tv vaak aan zodat ik even bij kan komen. Maar nu kijkt hij er eigenlijk ook niet naar en zit gewoon lekker te spelen.

Als hij de hele dag lief gespeelt heeft en lief geweest is zetten we nog wel es een dvd voor hem op. Alleen zijn aandacht glijd (als hij niet moe is) vaak na 15 min al weg en dan gaat hij meestal ook weer spelen...

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Echt kijken doet hij misschien maximaal een half uur per dag. Zelf kijk ik niks als hij wakker is. Dat werkt toch niet ;).

8. adi

adi Niet meer actief

Hier staat de tv wel veel aan,maar ik zet dan ook vak een dvd met kinderliedjes oid erop. Maar ook vaak bumba en babytv. Maar mijn kindjes zitten eigen nooit stil tv te kijken, misschien een kwartier per dag oid. Ze spelen gewoon, en als er een leuk muziekje komt dan gaan ze dansen :)

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter zou best in totaal een uurtje per dag tv mógen kijken (met mama/papa) maar dat doet ze niet. Ze vindt tv maar een minuut ofzo boeiend en zodra ze het niet meer interessant vindt, gaat hij gewoon uit. Van de zeven dagen in de week zijn er misschien vier dagen waarop ik eraan denk Sesamstraat voor haar aan te zetten..

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    gewoon wanneer ze dat aangeeft... is voor hun even een rustmoment en vaak laat ik ze ook even tv kijken (kabouter plop dvd, of het zandkasteel) als ik ga koken... ze zijn dan al helemaal munt van de hele dag buiten te zijn geweest... maar ik doe niet zo moeilijk met tv kijken...

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk ongeveer een uur. Meestal met koken 20 minuten, en 'sochtends met ontbijt een half uur.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Meeste dagen niet, als hij naar het kdv is gaat hij al vroeg de deur uit. Als hij thuis is, kijkt Justin meestal een film van anderhalf uur.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    We kijken geen tv als de kleine wakker is. Hij kijkt wel 2 x per dag 20 minuten bumba of kabouter plop ofzo

14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

De tv staat hier altijd aan, maar écht kijken doet hij nauwelijks!

Ik schat 1 uurtje ofzo

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons manneke interesseert het niet. zijn grote zus kijkt wel en af en toe kijkt ie dan ff op maar echt kijken doet ie neit hij mag het dus wel bijv sesamstraat maar hem boeit het dus niet alleen als er muziek op is maar dna kijkt ie niet wnat moet ie dansen hihi

16. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hij kijkt hier alleen de teletubbies van half tien tot 5 voor tien en verder heeft hij geen intresse in dat ding.
    hij wil liever spelen dan in een stoel tv kijken. en als hij niet in zijn eetstoel zit dan kijkt helemaal geen tv.
    ben ik wel blij mee dat hij er geen intresse voor toont

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Op de dagen dat ik thuis ben kijkt ze naar de Teletubbies ofzo. Maar we zijn rond die tijd ook al vaak op pad. 's Avonds zet ik Sesamstraat aan, is lekker onder het koken ;)
    Maar ook hier kijkt ze soms heel aandachtig en soms gaat ze weer verder spelen. Tis maar net hoe haar pet staat...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik kijk geen TV als mijn zoontje (inmiddels een peuter) beneden is en hij kijkt hooguit een half uurtje per dag maar zeker niet elke dag.

19. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Oei, als ik al die reacties hier lees, kijkt onze dochter best veel! Tenminste de 2 dagen dat ze thuis is. Verder is ze bij de opvang. Maar ik heb er niet zo veel moeite mee.
    In de ochtend kijkt ze anderhalf uur van teletubbies tot aan de tweenies, dan gaat ie uit. 's middags doe ik wel weer de wereld is mooi en teigetje en poeh aan als ze aan het eten is.
    "s middags kijk ik zelf meestal wat actualiteiten.
    Na het eten mag ze altijd even nijntje kijken (dvd) En tja, ze gaat wat later naar bed (rond half negen), dus lingo, wereld draait door kijkt ze ook mee met ons. Maar ze zit niet al die tijd voor de buis, 's morgens en 's middags ook niet, ze speelt heel veel gewoon tussendoor als ie aan staat.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje is gek op DVD kijken en dan met name Teletubbies, en Dribbel, Bumba en Tweenies.
    Ik moet er echt een rem op zetten want ik vind het veel belangrijker dat hij ook leert creatief zelf te spelen. Maar ik gun hem het momentje wel. Hij komt er vlgs mij echt van tot rust en hij zit gebiologeerd muisstil op zn stoeltje te kijken. Ik acccepteer het nu dus 2 keer per dag ca 20 minuten/. half uurtje. Ik denk max 1 uur per dag dus. 's morgens even terwijl ik ga douchen en 's avonds als ik aan het koken ben.
    Als wij de tv aan hebben dan kijkt hij niet op of om, vind ie niet interessant en speelt hij zelf dus dat vind ik wat anders en heb ik niet mee geteld. s morgens kijken we bijv tijdens het ontbijt het journaal maar dan kijkt hij echt niet mee ;).

Deel Deze Pagina