Vandaag wil mijn maag niet meewerken. Ik heb gisteren om 20.00 uur voor het laatst gedronken, dat het erin bleef. Alles dat ik vandaag op heb, is eruit gekomen. Er zit nu weer een half glas water in. Ik heb zetpillen tegen de misselijkheid, maar mijn maag blijft protesteren. Ik heb de zetpil om 14.00 uur genomen. Moet ik me al zorgen maken, zo lang geen vocht binnen of kan het nog wel even.
Wat naar Daphne! Geen idee hoelang je zonder vocht kunt zonder dat het kwaad kan. Ik zou blijven proberen te drinken, hele kleine slokjes per keer. Misschien kun je op een ijsklontje sabbelen? Dat schijnt nog wel eens te werken. Als je het niet vertrouwt, toch even de huisarts bellen (of wie je op hemelvaart ook te pakken kunt krijgen, een dokterspost of desnoods een apotheek, misschien dat zij je verder kunnen helpen). Sterkte meis, ik hoop dat je je snel beter voelt!
ook al moet je steeds spugen...blijven drinken.....ze hebben liever dat je dat er steeds weer uitspuugd, dan dat je gal gaat spugen!!! dus gewoon blijven drinken met een emmer ernaast!
Inderdaad blijven drinken da´s echt heel erg belangrijk en even de dokter bellen desnoods... Heel veel sterkte...
T is belangrijk dat je niet uitdroogt, zei de huisarts tegen mij tenminste. Ik spuug ook alles uit, zelfs met emesafene, maar hij houdt het echt heel goed in de gaten. Ze kunnen aan je urine zien of het nog niet te erg is, dus ik zou gewoon naar de huisarts gaan met een potje urine. Volgens mijn huisarts kan het kindje bij uitdroging groeiachterstanden krijgen, dus neem het zeker voor het onzekere zou ik zeggen.
je drinkt en spuugt uit maar wat je eruit spuugt is niet alles van wat je naar binnen krijgt...maar ja maak je je ongerust is een telefoontje naar de ha niet overbodig al is het maar voor je eigen gemoedsrust... wat bij andere (heb er zelf geen ervaring mee met misselijkheid) goed hielp was 's ochtends 'smiddags een droog beschuitje met niks erop... baat het niet schaden doet het ook niet succes kijk even op de site hieronder hier staan verschillende dingen beschreven die je kan doen als je misselijk bent, en wanneer je het beste naar de huisarts kunt gaan. http://www.medicinfo.nl/d_1129
een waterijsje dan? of indd zoals iemand al zei op een ijsklontje sabbelen. Als je je echt zorgen maakt even de huisarts bellen, je zult dan misschien urine moeten inleveren en daarin kunnen ze meteen zien of je uitdroging hebt.
Heb donderdag nog naar de huisartsenpost gebeld. Heb nu Emesafene gekregen, maar ook dit werkt niet. Vanochtend mijn eigen HA gebeld en vanmiddag om 16.00 uur kan ik weer iets anders ophalen om te proberen. Als dat niet werkt moet ik heel rustig aan gaan doen. Ik heb gezegd dat ik al de hele dag alleen op de bank lig, maar hij had het over nog rustiger aan doen. Volgens mij mag ik mijn bed dan niet meer uit. Het probleem met drinken is dat bij ieder slokje dat ik neem, ik zo'n moeite moet doen om het binnen te houden. Heb vanacht 1/2 glas met sipjes naar binnen kunnen werken. Ik hoop maar dat wat ik straks krijgt beter werkt. Begin me inmiddels behoorlijk slap en ook duizelig te voelen.
Mijn huisarts zei dat ook ja, in een donkere kamer gaan liggen, geen bezoek, geen boek lezen, geen tv kijken, dus gewoon echt niks doen. En je ontbijt enzo laten brengen, dus niet opstaan. Nou dat houd ik dus niet vol. Kijk wel gewoon tv enzo hoor. Ik slaap wel veel. Het gaat bij mij nu wat beter, kan alweer een beetje eten, wel licht verteerbaar. En drinken gaat ook wel. Ik heb alleen nog totaal geen zin in eten of drinken, moet mezelf echt een beetje dwingen. Maar ja rust helpt dus echt.
Als je je huid vastpakt en je huid blijft staan ben je aan het uitdrogen merk je dat het al wat minder snel "strak"trekt zou ik voor de zekerheid de huisarts of verloskundige bellen
uitdrogen kan idd heel snel gaan, maar gewoon ales wat je tot je neemt in vocht vorm nemen. sterkte meid
Misschien wat slappe thee proberen te drinken, of een boullion ( opkikker), daar zit zout in en dat is hetgeen wat je toch echt nodig bent op dit moment. Mijn arbo arts vertelde dat je dan een beetje rose vice moet maken( heel licht) en daar een mespuntje zout in moet doen. Op die manier maak je zelf een beetje o.r.s. en krijg je je zouten binnen. Maar goed ik weet als geen ander dat dat makkelijker gezegt dan gedaan is helaas. Hoop voor je dat de nieuwe medicatie aan gaat slaan en dat je je snel beter voelt. Beterschap.
Ik heb inmiddels dus weer wat anders gehad, namelijk Primperan en gelukkig gaat het nu een stuk beter. Voel me nog niet happy, maar ik heb gegeten en gedronken. Ben dus nu een stukje geruster. Ik duik op tijd mijn bed in en hoop dat het morgen nog beter gaat.
Ik hoop ook dat het morgen beter gaat, je lichaam moet natuurlijk eerst wennen aan de nieuwe medicatie. Veel liggen helpt ook wel tegen misselijkheid, tenminste bij mij, maar als ik verkeerd ligt mag ik ook nog rennen maar goed. Heel veel beterschap, hopelijk knap je vanaf nu alleen maar op. Liefs
Vanochtend ging het in eerste instantie goed, tot mijn maag ineens doorhad dat er voedsel in zat, hihi. Heb vlug een zetpil gezet en wederom gaat het nu wel weer. Ik ga zo even met mijn hubbie boodschappen doen en ik doe het verder rustig aan. Vraag me wel af of het verstandig is om maandag te gaan werken als dit zo door gaat...
Ik lees nu dat je zo ziek bent! Gewoon rustig aan doen en zeker thuis blijven om bij te sterken hoor! Je moet je lichaam de tijd geven om te wennen aan de nieuwe situatie. Doe rustig aan he! Liefs, Moontje
emesafene duurt wat langer voordat het echt werkt he. heb het tot week 24 geslikt en eig werkte het in het begin niet.. hoe langer ik het slikte hoe beter het ging werken, maar het overgeven bleef. (alleen kon ik na 12 a 14 weken wel drinken binnenhouden. Maar ging het eten er steeds uit, (nog steeds minimaal 1 x per dag) Ik heb aan het infuus gelegen ivm uitdroging, dus indd goed in de gaten houden, als je duizelig wordt en er een paar dagen echt meer uitgaat dan erin komt! De arts kan het zo in je urine zien.