Testen maar hoe ....

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door saartje87, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    #1 saartje87, 5 sep 2014
    Laatst bewerkt: 5 sep 2014
    Hoi allemaal,
    Ik heb een vraag en misschien kunnen jullie me helpen want ik heb internet al nagezocht maar kan niks vinden.
    Even de situatie schetsen .
    Ik gebruik al jaren de nuvaring op de correcte manier.
    Nu ben ik ook deze maand ongesteld geworden alleen wel twee dagen later dan normaal .
    Nu voel ik me niet zoals ik me normaal voel tijdens het gebruik van de nuvaring heb pijnlijke borsten , raar krampachtig gevoel in mijn buik en dat voelt niet als darm krampen of zo.
    Nu wil ik graag een test doen voor de zekerheid je weet natuurlijk nooit...
    Moet ik nu eerst de ring verwijderen een " menstruatie " laten komen en dan testen of kan ik gewoon testen ? Ik weet niet of gebruik van de ring consequenties heeft voor de test .
    Graag jullie mening .

Bedankt Gr saar

2. Noa2013

Noa2013 Actief lid

8 jul 2014
    279
    6
    18
    Vrouw
    Hmm misschien een vraag voor je huisarts? Sorry meid, ik zou t niet weten:p
    Eigenlijk denk ik dat je gewoon de test zou kunnen doen met de nuvaring in. Het hormoon waar zwtesten op testen is tenslotte hcg, en als je niet zwanger bent heb je dat hormoon echt niet in je lichaam! En als je het wel bent heb je het wel. Enige wat een "valse" uitslag kan geven is als je wel zwanger bent, maar te vroeg hebt getest. Je test geeft dan negatief aan, maar dan komt dat omdat je nog niet voldoende hcg hebt aangemaakt voor de test om het te detecteren

3. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    De ring heeft geen invloed op een test. Vervang de ring dan ook vooral op de juiste dag als je niet zwanger wilt worden, niet een dag te laat. Een zwangerschapstest heeft het meeste zin als je echt over tijd bent, dus geen menstruatie krijgt. Krijg je gewoon je menstruatie dan is de kans op zwangerschap klein, maar zou je evt na je menstruatie nog altijd een testje kunnen doen als je echt zeker wilt zijn.

4. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    Ik heb een sms services dus krijg sms'jes als
    Ik de ring moet verwijderen en weer opnieuw in moet brengen dit is heel makkelijk en wat ik al zei ben ik hier heel precies in .
    Ik kan alleen normaal de klok er op gelijk zetten dat als de ring eruit is ik dag 3 ongesteld word en nu was dat dag 5 pas.
    De kans dat je tijdens anticonceptie gebruik toch gewoon een bloeding krijgt ondanks dat je zwanger bent is aanwezig en daarom ook mijn vraag . Omdat mijn menstruatie zo afwijkt van het normale en ik me nu ook anders voel wil ik graag testen . Vorige week een nieuwe ring geplaatst en zou dus anders nog 2 weken moeten wachten om te testen ....

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De kans dat je ondanks een bloeding met anticonceptie toch zwanger bent, is zeer klein hoor.Krijg een beetje de indruk dat je hoopt zwanger te zijn, klopt dat?

Je kunt nu gewoon testen hoor. Zie geen enkele reden waarom je nog twee weken zou moeten wachten? Want dan zou je theoretisch nu rond je eisprong moeten zitten en dan kun je dus niet eens zwanger zijn!
    Als je nu rond je eisprong zou zitten en je hebt onveilige sex gehad, DAN moet je nog twee weken wachten. Anders niet.

Mocht je zwanger zijn, dan moet het dus in de VORIGE cyclus gebeurd zijn en kun je nu dus al lang testen.
    Negatief is niet zwanger (anticonceptie + bloeding/menstruatie+ negatieve test = niet zwanger).

Mocht de test negatief zijn en je zag dat liever anders, dan wellicht overleggen met je partner over zwanger worden?

Succes!

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Die indruk krijg ik totaal niet.

meer het idee dat ze gewoon twijfelt aangezien ze de ring altijd hetzelfde heeft gebruikt en nu een andere ms heeft. Ts ik zou gewoon een testje wagen meid. De kans is klein maar wel aanwezig natuuijk

7. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    Bedankt dames . Maar aangezien ik die ring gebruikt lijkt het me duidelijk dat ik nu of misschien wel nooit kindjes wil . Ik test Gewoon ook al is de kans heel klein. Ik gebruik die ring al ruim 8 jaar en nooit is het anders geweest en nu wel en dat geeft me geen fijn gevoel . En even terug komen op zwanger zijn en een ( on natuurlijke) menstruatie krijgen komt vaker voor dan je misschien denkt . Het is tenslotte iets wat je pil/ nuvaring opwekt en niet je lijf .

Deel Deze Pagina