Hoe hou je het voor je?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kabouter Klus, 8 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gertie

gertie Lid

25 nov 2006
    95
    0
    0
    hee,

Ik heb de kadootjes voor onze ouders al klaarliggen. Als het zover is gaan we het meteen vertellen. Ik heb voor onze moeders een rompertje gekocht met daarop: I LOVE OMA en voor de vaders een beer, met daarop: je wordt opa.
    Wij zien persoonlijk geen reden om het niet tegen iedereen te vertellen.
    Wij zijn van mening dat je blijdschap en verdriet met je omgeving kunt delen.
    Dus als wij heel blij zijn omdat ik zwanger ben dan vertellen we dat aan de mensen waartegen we het willen vertellen, en als het fout gaat dan vertellen we dat ook weer. Dan kunnen mensen ook begrip hebben voor je, ze kunnen je dan een beetje ontzien omdat je verdriet hebt, en ze kunnen je natuurlijk ook steunen. Ik kan zowiezo niet goed zaken verzwijgen, dus wij vertellen het gewoon.
    Ik snap dat er mensen zijn die hier anders over denken, daar heb ik ook alle begrip voor.

liefs Gertie

2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik had hier ook een topic over geopend paar weken geleden en toen verteld eik heel stoer dat ik 3 maanden zou wachten. Achteraf gezien heb ik het gelijk verteld aan de mensen die heel dicht bij me stonden.. De familie met 7 weken en de rest komt met 3 maanden..

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Naaste familie hadden wij het al vrij snel verteld, ook omdat als het fout gaat, zij mij kunnen helpen bij mijn verdriet. Verder weet nog niemand het eigenlijk. Oud en nieuw was grappig, maar niemand heeft het in zijn hoofd gehaald om te vragen of ik zwanger ben, misschien zijn er wel vermoedens, maar die bevestigen we pas als we de 13 weken hebben gehaald.
    Volgens mij is het moeilijk om nu al te beslissen hoe je het gaat aanpakken, want alles veranderd door een klein streepje, je emoties, opvattingen, relaties.
    Succes ermee.

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Langzamerhand weten steeds meer mensen het bij ons...het is toch ook veels te leuk! 3 maand wachten is echt niet te doen hoor, naaste families weten het nu, aantal vrienden en vriendinnen. Zolang ze het op mn werk maar nog niet weten vind ik het goed!

Liefs

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wij hebben het ook meteen verteld aan onze familie en naaste vrienden toen ik zwanger was. helaas ging het met 9 weken mis en daar waren zelf een aantal vrienden bij. Was heel blij dat ze me zo goed konden opvangen en ook mijn familie. Zij waren namelijk ook al helemaal super blij dat we een baby kregen en dus is gedeelde smart, halve smart. Volgende keer doe ik het weer zo.

6. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bij ons weet niemand het tot nu toe, maar met de kerst vroegen mijn schoonouders zich wel al af waarom ik geen wijntje dronk.
    Mijn schoonbroer begon al meteen van "enne,enne" maar heb me van de domme gehouden en gezegd dat ik laatst zo misselijk was van de drank.

Denk wel dat ik het mijn ouders binnenkort vertel en mijn broer en de schoonfam. nog even zelf aan het idee wennen.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wel hoor, hier is het bewijs ;)... hangt ook van je karakter af denk ik!

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou, juist, dat idee heb ik ook, dat we er dan eerst even met zijn tweetjes aan willen en kunnen wennen. Maar ik kan me alle andere redenaties ook wel indenken. Is natuurlijk prettig als je niet in je eentje verdrietig hoeft te wezen. Anyway, nu weet ik ut dus helemaal niet meer! :D Meiden, bedankt.... :)

9. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Weet je ervoor heb ik een miskraam gehad... niemand wist het nog. het was ook heel pril... 5 weken... We waren bij mijn ouders dus die wisten het meteen. En ik was blij dat wij zelf konden bepalen met wie we dat wilden delen (een paar hele goede vrienden) én dat ik niet iedere keer hoefde te vertellen dat het misgegaan was... het leek me toen vreselijk dat iedereen blij zou vragen hoe het ging of van gefeliciteerd ik hoorde dat je zwanger bent en dat je dan moet zeggen dat het misgegaan is.

Dus hebben we het nu weer zo gedaan.

Maar ja iedereen is daar anders in. Je moet doen wat bij je past.

10. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij zeiden ook heel stoer we wachten met vertellen tot de 3 maanden, nou geloof me je kan het zoooo moeilijk voor je houden. we hebben uiteindelijk besloten om onze ouders, broers en zussen en beste vrienden het te vertellen toen we het ontdekten. de rest van de 'kennissen' wisten het met 3 maanden

11. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Ik denk niet dat wij het stil kunnen houden als het zover is.Mijn zusje is nu 8 maanden en zij vraagt weet dat wij ook graag een kindje willen.Stiekem vraag ze elke maand of er al nieuws is.Lang zal ik het dan ook niet voor me kunnen houden.
    Wat andere ook schrijven, mensen zijn blij voor je en als het dan toch mis gaat dan leven ze met je mee.
    We zijn nog niet zwanger dus we zien wel hoe het gaat lopen.

12. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Lijkt me logisch dat ik mezelf bedoelde, het is voor iedereen anders!

Deel Deze Pagina