hoe hou je je dreumes bezig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nathalie6, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Ik vraag me af wat jullie doen om je dreumes bezig te houden.

Mijn dochtertje is 1 jaar en 4 maanden. Ze slaapt nog maar 1x per dag omstreeks 13 uur gaat ze naar bed. 's Ochtends is ze vaak rond 7 uur wakker. Ze is dus ruim 6 uur achter elkaar wakker.

Aangezien ze moeite heeft met zelf spelen, ben ik dus bijna continu met haar bezig. Op den duur weet ik niet meer wat we moeten doen. Het speelgoed wat ze bij de opvang erg leuk vindt, vindt ze thuis helemaal niets. We doen van alles maar alles is maar van korte duur. Dan heeft ze er genoeg van. Voorgelezen worden of samen een boekje kijken vindt ze niets. In de kinderstoel wil ze maar heel even zitten om wat te eten. Maar ook dat raffelt ze af en dan wilt ze er direct weer uit.

Hetzelfde met op schoot zitten. Ze wilt op schoot, wilt er dan weer vanaf maar als ik haar dan weer op de grond zet dan is het huilen en wil ze er weer op. Heeft iemand enig idee wat ze dan zou willen, waarom ze dit doet?

Hoe houden jullie je dreumes meerdere uren bezig?

Groetjes,
    Natalie

2. Kimm29

Kimm29 Fanatiek lid

19 aug 2007
    1.357
    0
    0
    Is het al een tijdje zo?? Mick heeft af en toe van die periodes dat hij constant vermaakt wilt worden.. Maar dan zijn meestal maar paar dagen en daarna kan hij redelijk zelf spelen.. probeer op de dagen dat hij constant aandacht wil, hem overal bij te betrekken.. dus helpen met was aangeven bij was ophangen.. hem ook een stofdoek geven etc.. en verder laat ik hem af en toe dan ook gewoon beetje jammeren.. Hij is trouwens wel iets ouder: 1 jaar en 8 maanden

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

En een leuke dvd kijken bv. teletubbies of bumba??
    Mijn zoontje kan er heerlijk naar kijken en is helemaal blij dan en ik kan lekker mijn eigen ding doen.

Nu moet ik zeggen dat mijn zoontje zich gelukkig goed kan vermaken, al ben ik wel vaak politie-agent aan het spelen omdat hij overal met zijn vingertjes aan zit waar hij niet aan mag zitten.

Ben blij dat hij lief kan spelen maar als hij het zat is gaat hij aan dingen zitten die hij niet mag. En dat is ook weleens vermoeiend!

Stilzitten op schoot kan hij ook niet trouwens, ja heel af en toe een kwartiertje als we samen een boekje gaan lezen maar verder wil hij niet op schoot. Hij wil alleen maar stoeien en ravotten, echte jongensdingen!

4. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hier zijn het ook periodes. Op het moment kan hij weer aardig zelf spelen. Ik ben veel buiten met hem, kinderboerderij, naar het bos.(Hebben nl. ook een hond).
    1 0chtend in de week gaan we zwemmen.
    Ben vanochtend naar ballorig geweest, was erg leuk.
    Maar helpen in huishouden is hier ook erg leuk. Stofzuigen en de was uit de machine halen is favoriet!

Succes, als ze ouder worden gaat het alleen spelen vast steeds beter!

5. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gingen ook veel naar buiten. Vooral nu met die sneeuw...geweldig!
    Naar ballorig (speciale peuter ochtend voor kids tot 3 jaar, is ook minder duur hier), kinderboerderij, fietsen...heel veel fietsen vond ze geweldig (alleen wat lastig met al die gladheid), elke dag boodschappen doen, filmpje kijken, muziekje luisteren en dansen, laten helpen met: was in de machine doen en er uithalen, met ophangen, met eten koken, stofzuigen, soppen (helemaal favoriet, lekker kliederen met een doekje op de deuren enz).

Naar opa en oma, naar het strand, tja....we deden eigenlijk van alles in de hele hangerige periodes....zo ging de dag wel sneller voorbij met minder gejengel, maar meer blijdschap.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bezig houden? Hij houdt zichzelf bezig.. Het kind zit geen seconde stil. Als ik het even gehad heb met het gedraaf dan zet ik 'm even in de box. Gelukkig vindt hij dat nog prima. Om 'm echt lekker zijn energie kwijt te laten raken, neem ik hem mee naar buiten. Wel een uur. Lekker rennen, voetballen, op z'n driewieler etc.

Verder mag zoontje me helpen met koken. Hij een potje en de garde op de grond. We douchen samen en maken samen schoon. Hij neemt een doekje en gaat daarmee langs alles wat hij tegenkomt (inclusief de poes!)

Hier dus geen jengelend kind

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Het eerste wat ik dacht toen ik de titel zag was: Niet, zij houd mij nl. bezig haha... Ze is momenteel voornamelijk druk met alles doen wat niet mag. Speelgoed is hier ook totaal niet interessant. Toen het beter weer was ging ik heel veel naar buiten, naar die speeltuin, kinderboerderij etc. Dat is nu lastiger.
    Ik ga wel 1x per week zwemmen met haar en ga regelmatig een ochtendje naar ballorig. Thuis wil ze gelukkig weleens een uurtje bumba kijken maar verder is zelfs samen spelen niet echt interessant. Vind dit een lastige leeftijd, als ze iets ouder zijn kun je knutselen, koekjes bakken etc maar dat lukt nu nog niet. Helpen wil ze hier nog niet (ze is 16 maanden) waardoor huishouden lastig word omdat ze , zodra ik me maar even omdraai, wel weer iets doet wat neit mag (fotolijsten op de grond gooien, poezen eten door de kamer smijten, poezen aan staart trekken, kaarsen op de grond gooien, afstandsbediening in de prullenbank stoppen, kasten opendoen en leeghalen en zo kan ik nog wel even verder................)

8. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Hier ook een dreumes die zichzelf erg goed kan vermaken... Maar op dagen dat ie vermaakt wil worden laat ik hem idd ook helpen in het huishouden... stofzuigen is echt favoriet ( ga er niet vanuit dat het ook echt opschiet.... maar ach ) en de vaatwasser is ook geweldig... ( als afleiding krijgt ie dan een pan en een pollepel, kan ie gezellig drummen! ) hij heeft zo vreselijk veel speelgoed dat ie van ellende niet meer weet waar ie mee moet spelen dus heb nu alles boven op geborgen op drie favoriete speeltjes na en een paar puzzels en boekjes... nu speelt ie daar heel lief mee, maar hij speelt nog liever met een lege doos, ovenhandschoenen, afwasborstel enz..enz...

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mee op laten ruimen, samen tekenen, puzzelen of huisje bouwen met grote legoblokken.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik heb ook een dreumes die zich zelf niet kan vermaken. Ik laat hem mij helpen met stofzuigen hij heeft inm. een kleine stofzuiger voor hem zelf gekregen en dat is een groot succes de hele kamer wordt gedaan haha (ligt er op de knieen bij) met natte doek maakt hij de tafel schoon e.d. en meehelpen met de was ophangen hij geeft de knijpers aan. Af en toe zeg ik nu is het even mamatijd en weet hij dat ik even alleen wat ga doen (afwas, bedden opmaken e.d.) en dat hij zich 10 minuten zelf moet vermaken dit werkt ook goed hier. Hij gaat dan boekje lezen o.i.d. en een dvd helpt hier ook goed Bumba, Thomas en Hopla zijn favouriet.

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier bij vlagen ook idd heel erg alleen maar met mij of tegen mij aan willen spelen. En ik weet dat niet goed wat precies, want interactie lukt nog niet; ze wordt altijd boos als ik niet doe wat zij wil en ik weet ook nooit goed wat zij dan weer precies wil, etc. Misschien stom, maar dan koop ik een pocketboek en ga naast haar op haar kleed zitten lezen, terwijl zij over me heen hobbelt, soms knuffelt en verder met allerhande dingen klooit, boek uit m'n hand rukt, bladzijdes uitscheurt, erin tekent, haha. Ondertussen lees ik steeds even een stukje. Zo heb ik dan mama-tijd :p

12. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.

Mijn dochter loopt helaas nog niet en is ook nog niet in de fase dat ze ons na wil doen. Natuurlijk lukt het me wel haar even bezig te houden. Maar 6 uur achter elkaar is wel lang. We douchen samen en we spelen ook samen met de blokkendoos en ander speelgoed van haar. Wat ze ook erg leuk vindt is mijn thuis uitruimen. Dat laat ik haar dan ook lekker doen. Maar op een gegeven moment heeft ze het daarmee ook gehad.

Als ze zou kunnen lopen dan zou ik inderdaad lekker met haar naar buiten kunnen gaan. Nu doe ik dat ook wel met haar maar ze is geen fan van stilzitten in de kinderwagen. En met de sneeuw is naar buiten met de wagen ook niet altijd een optie.

Ik denk dat ik maar moet hopen dat ze snel kan gaan lopen :)

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.856
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter zit nu ook weer in een periode dat ze zichzelf niet kan vermaken.
    Als ik op de bank zit, komt ze continue bij me staan.
    En gaat ze niet met haar speelgoed spelen.
    Ik probeer jaar een beetje te negeren...ze moet toch echt leren om zelf te spelen.

Verder ga ik elke week op bezoek bij vriendinnen die ook kinderen hebben. De kids vinden elkaar erg interessant...dus dan hebben wij er geen kind aan ;)
    En ik ga elke dag een stuk met haar wandelen en tegelijkertijd boodschappen doen.

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wacht maar tot ze speelgoed van elkaar gaan afpakken gaan slaan ;)

Deel Deze Pagina