Hoe hou jij alles in het oog?

Discussie in 'De lounge' gestart door vivianbraak, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Controleren!!
    Mijn moeder controleerde erg veel! Niet omdat ze mij niet vertrouwde, maar omdat ze de vieze mannetjes aan de andere kant van het internet snoer niet vertrouwde.
    - Ik heb het meelezen van mijn moeder nooit als vervelend ervaren.

Mijn tiener broertje en tiener zusje hebben ook beiden hun pc in de woonkamer staan. Zo kan mijn moeder horen met wie ze skypen.
    Mijn zusje heeft een telefoon, mijn moeder vraagt regelmatig met wie ze WhatsAppt.
    Ivm privacy kijkt ze niet naar de gesprekken die ze voert via WhatsApp, maar mijn zusje is een slechte leugenaar, dus je komt er altijd wel achter als ze liegt, haha.

2. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw

Dat mag je je afvragen maar mijn ervaring is dat kinderen juist heel open zijn en eerlijk vertellen wat ze meemaken online en hoe dit thuis gaat.
    De controle is natuurlijk ook erg lastig als kinderen eigen computer hebben, mobiel met internet en er nog een tablet in huis ligt.

Ik vind ook niet dat je secuur alles wat je kind doet op internet moet nakijken.
    Leren is loslaten maar ik vind het wel een verplichting naar je kinderen om een vinger aan de pols te houden.
    Regelmatig even praten , pc in de woonkamer etc.

Jammer genoeg zijn er echt genoeg voorbeelden waarbij kinderen werden gepest en thuis niks durven vertellen, die verliefd worden op iemand van 16 die eigenlijk 36 is, die iets uitrekken voor de cam en waarvan de foto wordt opgeslagen.
    En de ouders zijn echt geen ouders die nooit voorlichting hebben gegeven of niet praten met hun kinderen.

Alleen voorlichting is niet genoeg, sommige dingen zijn gewoon leuk en spannend en doen ze ondanks alles toch.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Inderdaad het is geen wantrouwen naar je kind maar kinderen zijn snel te jong om sommige gevolgen te overzien.
    En daarnaast zijn daders van zedendelicten online vaak zo goed daarin geworden dat er eerst heel veel vertrouwen opgebouwd wordt voordat overgegaan word (heel voorzichtig en subtiel) naar dingen die grenzen over gaan. En soms zelfs zover dat slachtoffers volledig in de macht komen van een dader zonder dat ouders daar iets van door hebben.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je bent echt niet de enige hoor. 13 jaar, dan ben je nog een kind. Kinderen horen geen sex te hebben. En dan kan je nog zo snel zijn met je ontwikkeling maar op je 13de hoor je gewoon geen sex te hebben.

Ik ben ook vrij opgevoed zoals ik al eerder aan gaf en sprak dus met mijn ouders overal over. Mijn vader was er heel erg tegen dat ik op vroege leeftijd sex zou hebben, dat was echt not done. Nou ik was 21 toen ik mijn eerste kindje kreeg dus het is inderdaad zoals Tuc ook zegt niet zo dat als je op je 13de geen sex mag hebben je dus vrij vroeg kinderen krijgt.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik moet er ook niet aan denken dat ze op hun 13e seksueel actief zijn, vind het veelte jong!

Deel Deze Pagina