Hoii dames! We hebben een lief teddy widder konijntje.. maar sinds donderdag is hij echt ondeugend! Met zijn etensbakje gooien, in mijn handen bijten / knabbelen.. Weet iemand of een konijn zich kan vervelen? Of waar het anders aan kan liggen?? Ik heb hem donderdag na de kapper gebracht, hij is geknipt en voor de helft kaal geschoren, andere kant moet nog. Zou hij boos zijn? Haha domme vragen misschien maar ik heb hélémaal geen verstand van konijntjes! Liefsx
misschien handig om voor je een konijn aanschaft wel even je erin te verdiepen. konijnen zijn niet graag alleen. beste met zijn tweetjes. hij kan zich idd vervelen. zit ie alleen heel de dag in een hokje of kan hij ook los en heeft hij een ren. beestje heeft ruimte nodig. een knuffeltje of balletje met rammeltje erin vinden ze ook leuk.
Ja, ik denk wel dat konijntjes zich kunnen vervelen maar weet niet of dat bij jou konijn ook is. Konijnen zijn echtee gezelschapsdieren, hebben ruimte nodig en kunnen niet alleen zijn. Een standaard konijnenhok is veel te klein voor ze en alleen buiten in een hok is ook niet goed. Ik zelf heb een binnenkonijn. 1 maar hij heeft in huis natuurlijk altijd de aandacht. Als ik thuis ben staat zijn hok altijd open dus hij heeft genoeg bewegingsruimte. Je ga even op internet kijken naar bakje gooien, knagen handen bijten dan kom je denk ik wel tegen wat de eventuele oorzaken kunnen zijn.
Uuhhh Ik heb me er wel in verdiept, anders kom ik niet op een teddy widder uit & breng ik hen niet na de kapper hij heeft overdag zon min. 75 vierkante meter om te rennen, springen en wat dan ook, 's avonds komt hij na binnen. Is bij een goede fokster gekocht ze zei dat hij makkelijk alleen kan zijn en heeft alleen konijnen met stamboom hihi Bedankt voor je tip, zal eens een knuffeltje zoeken!
Bloem; aandacht krijgt hij genoeg, dochter is er heel de dag mee bezig alleen kan / mag ik er niks meer mee doen..
ok. maar in je eerste post zeg je dat je helemaal geen verstand hebt van konijnen dus ja. niet echt duidelijk dan
Nee, als ik er verstand van had, was ik wel iets met konijnen gaan doen Maar heb me over dit ras wel ingelezen
Ik zou toch overwegen om een konijnen vriendje te nemen ipv een mensenvriendinnetje. Langs de fokster om te kijken naar een match met een buddy wordt wel eens vaker gedaan.
Hij woont dus overdag buiten in een grote ren en komt 's avonds naar binnen? Op zich is die ruimte natuurlijk echt super, maar denk dat hij het wel een stuk leuker zou vinden als ie die ruimte kon delen met een vriendje! Wel uitkijken wat voor vriendje je neemt want twee mannetjes kun je niet altijd zomaar bij elkaar zetten. Hoe ga je dat in de winter doen, blijft ie dan permanent buiten? Want dan is het temperatuursverschil te groot om hem 's avonds binnen te halen.
Als je je wel in konijnen hebt verdiept, waarom geloof je die fokster dan dat hij best alleen kan zijn . Natuurlijk kan dat 'best', maar ook een konijn wat 'best' alleen kan zijn is een sociaal dier wat er liever ook een ander konijn bij heeft. Hier is een lijst met opvang adressen, waar ze je kunnen helpen aan een vriendje voor je konijn: Konijnen opvang en -asiel lijst :: Bunnybunch
Goed kijken of je een man of vrouw hebt man laten helpen en een vrouw bijzetten anders een gecastreerd mannetje. . Ze zullen helemaal op fleuren.. Ohja als je m van de winter buite wil laten moet je m nu niet meer binnen zetten dan maken ze minder wintervacht aan..
Een konijnen knuffel werkt ook heel goed hoor als ze alleen zijn. Dat had ons konijn eerst ook. Balletjes en wilgentakjes om aan te knagen vinden ze ook geweldig. Die van ons hebben sinds kort een bak met zand in de ren staan om lekker te kunnen graven.
Konijnen hebben idd naast een speelmaatje ook speelgoed nodig. Dozen met papiersnippers om in te klimmen en in te graven, een oud telefoonboek om aan stukken te scheuren, buis van een rol vloerbedekking ( zo op te halen bij een apijtzaak) waar ze zich in kunnen verstoppen en doorheen kunnen rennen, evt. In het midden hooi stoppen zodat ze weer een stukje moeten graven. Wij hadden indertijd ook zo'n poezenbal waar dan tellkens een klein stukje gedroogd brood uitviel tijdens het rollen. Wc rolletjes doen het trouwens ook erg goed. En veel afwisseling met ten, zodat ze zich daar ook niet mee vervelen. En ook konijnen krijgen op een gegeven moment hormonen en worden dan 'vervelend'. Wij hebben onze voedster toen laten steriliseren. Hebben ze ook geen kans meer op baarmoederkanker geloof ik. Veel succes!
Aaah mandy! Gerem onze piet! Haha In de winter staat hij lekker binnen! Berte; als de ha zegt dat je iets heb geloof je dat toch ook?? Ik heb me INGELEZEN jn dat ras. Niet over alle konijnen. Kom zeg..
Hoe kan ik zo dom zijn dat je je ook zou inlezen in konijnen als je een 'lief teddy widder konijntje' wilt aanschaffen . Een tip, dat kun je alsnog doen. Raskonijnen zijn gefokt op uiterlijk en niet op karakter. Alle tips om een konijn geestelijk gezond te houden zijn dus ook op raskonijnen van toepassing. Bij de opvang zitten trouwens ook raskonijnen, als dat nou het belangrijkste voor je is.