schelpengruis....of scherpe schelpen dat wil ook wle helpen en inderdaad koffieprut.....dus iedereen laten sparen... ook kan je evt cacoudoppen strooien helpt ook....en helpt ook gelijk tegen onkruid...2 in 1 dus...
Cacaodoppen heb ik ook gehoord, maar zou geen schelpen oid gebruiken. Daar zijn nl. ook sommige kattengrids van gemaakt en daar doen ze dus juist hun behoefte op!
Het vervelendste is, dat ik gewoon graag wil dat Milou lekker in de tuin kan spelen. Zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze in de poep kruipt. De middelen tegen katten moet ik ook overdag in mijn tuin houden. Ze zijn soms zo brutaal dat ze zelfs binnenlopen! Erg dat wij (overigens ook dierenliefhebbers, maar mijn man is allergisch) geld uit moeten geven om katten van anderen uit je tuin te houden. Dat is toch de omgedraaide wereld?!? Goedkope tips zijn dus nog welkom! Ze komen zowel 's nachts als overdag onze tuin binnen. En helaas altijd op verschillende plekken.
ook hier hebben wij ontzettend last van de katten van de buren, ik heb niets tegen katten hoor maar ze graven verdorie me hele tuin overhoop wij gaan nu voor deze zomer, kleine kiezeltjes halen zodat ze in ieder geval me tuin niet meer uitgraven! en deze zomer gaan we ook het gras eruit halen! vind het ook vreselijk smerig, wij wonen aan het water en ze lopen gewoon van vlonder naar vlonder er is hier ook 1 heel brutale kat, die als je niet oplet gewoon naar binnen loopt! vorig jaar zomer waren mijn schoonzusje en zwager hier met hun amerikaanse bulldog, en ik kwam op een gegeven moment boven zat die kat gewoon daar! dus hup naar beneden gedaan in de tuin gezet, en die hond erachter aan gestuurd, sindsdien komt die hier niet meer gelukkig! was al blij genoeg dat ik alle kamers dicht had gedaan, moet er niet aan denken dat dat beest op me bed was gaan zitten. bah!
Wij hebben de buren gezegd dat als ze last hebben van onze katten ze het zeker even moeten melden. Wij zullen dan maatregelen nemen om de overlast zo min mogelijk te houden. Maar tot op heden niets gehoord, dus zal wel goed gaan. Onze katten zijn wel 's avonds en vaak 's ochtends binnen en gaan alleen 's middags even naar buiten.