Kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MvYenE, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hallo,

Ik werk nu 4 (halve) dagen in de week maar om verschillende redenen wil ik bij dat bedrijf niet meer werken na mijn bevalling. Dus ik ga daar niet meer terug werken na mijn verlof. Mijn zoon gaat nu naar de kinderopvang en ik zal mijn ongeboren dochter ook al moeten aanmelden daar omdat er anders geen plaats meer is. Maar het probleem is dus dat ik nog niet weet of ik een nieuwe baan heb gevonden tegen de tijd dat mijn verlof ten einde is!
    En als ik de opvang moet afzeggen, betaal ik toch voor beide kindjes 1 maand (opzegtermijn)

Mijn vraag is dus nu of ik die maand dan wel vergoed krijg met kinderopvangtoeslag? Want dan is het nog wel te doen... Dan betaal ik 225 euro voor 2 kinderen. Maar als ik die toeslag niet zou krijgen die maand dan moet ik eventjes 1900euro betalen aan het kdv :confused:

En dan wilde ik ook nog vragen of iemand weet of de kinderopvangtoeslag over een jaar word berekend? Dus als ik bijvoorbeeld 8 maanden van de 12 gewerkt heb, krijg ik toch 12 maanden vergoed? Want ze kijken naar het jaarinkomen toch? Of kijken ze of je wel echt werkt en moet je dan gaan terugbetalen?

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil vragen :)
    Ik ga morgen sowieso even de belastingdienst bellen maar ik zit er de hele tijd over te denken en ben bang dat ik er anders vannacht van wakker lig ;)
    Alvast bedankt!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb eigenlijk geen idee...ik denk het wel..

maar het kijkt me erg stug dat je 12 maanden vergoed krijgt als je maar 8 maanden verbruikt...
    dat gaat via de belasting dienst en die zien je inkomsten...dus het komt altijd wel uit dat je niet alle maanden gewerkt hebt...

ik zou gewoon even bellen met de belastingdienst of even langs gaan met al je papieren en alles uitleggen

3. Lisette

Lisette Niet meer actief

Mama van Youri,

Ik zou contact opnemen met de belastingdienst, die kunnen je precies vertellen hoe of wat.
    Je bent namelijk verplicht om wijzigingen binnen 4 weken,na de datum dat er iets veranderd is te melden.
    Denk als je dit niet doet, dat je er achteraf nog veel meer gedonder mee hebt.

Succes...

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Denk dat als achteraf blijkt dat jij maar 8 van de 12 maanden hebt gewerkt, je wel geld terug moet betalen. En dat zou ik persoonlijk ook wel terecht vinden, want daar is de regeling niet voor bedoeld.

5. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Als je dit jaar (2009) een baan hebt (al is het dus niet het hele jaar), heb je recht op de toeslag voor het gehele jaar.

Dus ook de maand opzeg termijn hoor. (Hier is dat trouwens zelfs 2 maanden.)

Is je baan bv afgelopen december ('08) gestopt, heb je geen recht meer op de toeslag vanaf het jaar 2009.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Kinderopvangtoeslag gaat gewoon per jaar en naar inkomen.
    Je vult nl. gewoon het aantal uur in wat je per jaar nodig had aan opvang, daar wordt dan een berekening op gemaakt met je inkomen.
    Je kunt gewoon heel gemakkelijk zelf even een proefberekening maken via toeslagen.nl, gewoon invullen en dan zie je de uitkomst. Je kunt steeds alle bedragen en uren veranderen zodat je kunt zien wat het doet.
    succes.

7. ninii

ninii Lid

18 nov 2008
    73
    0
    0
    supermarkt medewerkster
    Hallo,

Ik had even een vraagje, weet niet of ik helemaal bij het goede onderwerp zit hier, maar kon geen betere vinden.

Ik ben nu 3,5 maand zwanger,
    maar wanneer moet ik me aanmelden bij de kinderdagopvang?
    Want ik blijf straks wel gewoon werken als de kleine er is.

Liefs Nini

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    over het algemeen is er 1 jaar wachttijd.. dus zo snel mogelijk

9. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik zou ff de belastingdienst raadplegen.

Deel Deze Pagina