Ik vind het ook heel erg lastig om het voor me te houden. Vooral omdat er nog zoveel mis "kan" gaan. Maar ik heb het aan mijn beste vriendin verteld en aan mijn moeder en aan zijn vader, broer en zus. Dat wilden wij allebei liever. En met de rest vertellen willen we zo lang mogelijk wachten.
Nou wij hadden het ook al aan een paar mensen verteld waar onder mijn schoonmoeder.. Nu heeft ze het dus aan andere mensen verteld die daar veel komen! Terwijl het nog zo pril is! Dus als het mis gaat en die mensen zijn er kan ik er op wachten dat het dan gaat van goh meid erg voor je enzo..terwijl ik die mensen amper ken en helemaal niet wil dat hun zulke dingen over mij weten! Hadden we het nog maar voor ons gehouden... Ik ben zo ongelofelijk pissig op haar!
Dat gevoel had ik ook! Met 6 weken heb ik het verteld aan ouders, schoonouders, broers en zussen en beste vrienden... met 10 weken aan mijn collega's. Gewoon een beetje doseren en lekker stralen en genieten! Het enige wat ik wel eens te horen kreeg was: "o, dat is nog maar zo pril." Niets van deze reacties aantrekken, er gebeurt echt een heeeeleboel daarbinnen in je buik.. Van harte gefeliciteerd!
Wij konden het ook niet voor ons tweetjes houden en hebben direct allebei onze ouders ingelicht en mijn zus. Mijn schoonmoeder kwam meteen met rompertjes. Superlief, maar ik had wel zoiets van: eerst die 12 weken maar eens goed doorkomen. Verder weet nog niemand het, maar ik wil het natuurlijk het liefst van de daken gillen..! Dus maar even afwachten hoe lang ik het nog voor me kan houden. Hangt ook van mn klachten af; ik begin nu pas misselijk te worden en mn buikje is een beetje opgezet van alle lucht enzo...
ik heb het gelijk aan mijn moeder en zusje verteld. wij zijn 6 handen op 1 buik dus ja... ik was toen nog maar net 4 weken zwanger..
Nou we hebben het verteld! Eerst aan de ouders van mijn man. We hebben ze gebeld (man is afrikaan en familie woont daar) mijn schoonvader lachte en mijn schoonmoeder huilde, danste en zong liedjes echt prachtig! De hele berg zusjes daar schreeuwden en dansten, konden we ze maar zien! Mijn ouders kwamen later thuis dan afgesproken, de bosbloemen met kaartje'(surprise, jullie worden opa en oma) stonden op tafel en wij zaten al op de bank. Toen ze binnen kwamen nog even geen reactie op de bloemen en toen we in de tuin wilde gaan zitten liepen we langs de bloemen. Ze stonden allebei even doodstil, en mijn moeder met rode oogjes 'Ja?' 'o ja Ma het is raak!' echt leuk hoor! Allebei de ouders met rode oogjes en super blij. Aansluitend zijn we naar mijn zus en zwager gegaan. Zus was even weg, en deed daar vervolgens úren ipv een half uurtje over. Toen ze binnenkwam heb ik het meteen verteld en ze lag dubbel van de lach ze moest zo lachen dat we in ronde 1 al zwanger zijn geworden... Echt grappig, toen belde mijn vader haar 'met de opa van ***onzeachternaam***' echt leuk dat iedereen zo blij is wat een opluchting dat het er uit is!
Wat een leuke reacties Sjaantje! Ik word er helemaal blij van. Je kindje krijgt vast heeeeeel veel liefde!