Wat denk jij dat jouw doel is hier op aarde ? Ben je daar al achter en wanneer kwam je daar achter ? En hoezo denk je dat dat jouw doel is ? Ik weet het dus echt niet, sommige mensen hoor je wel eens praten '' Ik weet zeker dat dit mijn doel in het leven is '' dan denk ik huh ? Ik zou soms wel eens willen weten wat dan mijn doel is. En ik bedoel dan niet van die doelen in de trant van '' Het is mijn doel om mijn diploma te halen '' of '' Het is mijn doel om zoveel kg af te vallen '' Ik bedoel echt de diepere doelen ... Mensen die hier in geboeid zijn snappen wel wat ik bedoel
Goh, daar denk ik nooit over na eerlijk gezegd. Ik geloof dan ook niet dat ik zo'n "hoger doel" heb... Ik wil gewoon liefde, gezondheid, plezier en voldoening. Dat graag iedere dag, dan hou ik het nog wel een jaartje of 60 vol
Normaal denk ik daar ook niet zo over na maar was laatst heeeel diep aan het praten met iemand en die had het daar over, zat er nu ineens weer aan te denken hahaha Ik geloof ook niet in een god ofzo hoor maar dat heeft er ook niets mee te maken ... Maar ik geloof dan weer wel dat je hele leven uitgestippelt is van te voren en dat het dus echt niet uit maakt of je pad 1 kiest of pad 3 je komt uiteindelijk overal het zelfde uit.
Heel egoïstisch: ik (wij, mijn man ook) geloof dat je je geluk moet nastreven. Doen wat je hart je ingeeft, je gevoel achterna gaan. Dat willen we ook onze kinderen leren.
Heel slecht moest hier even om lachen want tja inderdaad uiteindelijk ga je gewoon dood Maar nee ik heb niet zoiets van een hoger doel in het leven. Wel denk ik dat je leven is wat je er van maakt, je kunt met kleine dingen ook tevreden en gelukkig zijn.
hier fylosofeer ik al jaren over, het laatste jaar minder want ik werd er gek van en ik vond geen andere gek om hier over de discussieren ik dacht niet na over "mijn" doel maar over het doel van de mensheid, en mijn deel erin. waarom leven wij, waarom op deze wereld? bestaat er nog ander leven? (ja ander leven bestaan voor 100%) waarom bestaan wij? wat is ons doel? het universum is immens groot, en op wat voor een manier? alles werkt met wiskunde, zelfs ons eigen kleine zonnestelsel, zelfs in een bloemetje is alles zo perfect wiskundig, in een sneeuwvlok zelfs! dus er bestaat geen toeval volgens mij, er is een reden waarom wij hier zijn maar wat? wat is die reden? of bedoel je dit helemaal niet? haha
Dit is precies wat ik bedoel Soms heb ik zo'n dag ( net zoals vandaag ) dan vraag ik me dus dit soort dingen af
Hahahah ja soms denk ik hier ook over, maar maak mezelf gek hiermee. Gezien ik geen antwoord heb/krijg. Ik geloof wel dat alles een reden heeft in het leven. En mijn spreekwoord die ik probeer na te streven is: Wie goed doet, goed ontmoet!!!
Mijn vriend en ik vinden dit ook erg interessant en praten er best wel veel over. Laat ons een interessante documentaire zien hierover en we hebben het er de hele dag over!
Ik heb weleens zo heel diep nagedacht over wie ik ben. Daar snap ik dus echt geen ruk van en ik word daar echt raar van.. Wie ben ik? Ik denk, ik voel, hoor, ruik, proef, praat, zie, leer, hoor... Waarom? Waarvoor? Wie ben ik... Lastig uit te leggen. Knettergek word ik er van
ja en het is heerlijk om er over na te denken maar ik weet nooit hoe ik dit moet omschrijven, zelfs hier op het forum beschrijf ik het dom maar ik ben blij dat je me snapt ik kon vanacht niet slapen en ging om 4u vanacht naar buiten, de sterren waren zo mooi en dan vraag ik me af naar wat ik precies kijk, rond bijna elke ster wat je ziet zijn er 1 of meerdere planeten (exoplaneten genoemd), net hetzelfde als ons kleine maar ook zo grote zonnestelsel, wij hebben 9 planeten, op 1 ervan is leven,een jaar geleden waren er al zo een 800 planeten ontdekt, nu misschien al 2000 ofzo,... maar wij hebben op 1 van de 9 planeten toeval, 1 op 9, dussss kan het goed zijn dat er op 72 planeten van die 800 leven is haha ja ik ga ver he, maar er bestaan meer sterrenstelsels dan dat er zandkorrels op de aarde zijn, ons sterrenstelsel (de melkweg) alleen al bestaat uit ongeveer 2 miljard sterren, reken maar uit hoeveel planeten er dan bestaan, in ons sterrenstelsel het lijkt wel alsof dit niks meer met u vraag te maken heeft maar voor mij wel de aarde had net de goede afstand van de zon om leven te laten leven, het leven is hier begonnen door meteoren die insloegen op de aarde, die meteoren bevatten water en microben, zo is alles hier ontstaan en de wetenschap is er vrij zeker van want ze hebben meteoren met waterstof gevonden wij zijn dus ook buitenaards en wij zijn net op deze planeet terecht gekomen, met volgens mij dus een doel die meteoren hebben ook op andere planeten ingeslagen dus tja,...kan je nog volgen, je snapt wel waar ik heenwil maar volgens mij is niks toeval sorry voor mn raar verhaal
De mensen die dit boek (de wereld van Sofie) niet hebben gelezen en heel veel van filosofisch denken etc houden moeten het echt lezen. Er staat heel veel filosofische informatie in, een heel verhaal en het zet je aan het denken. Een echt aanrader! Want veel vragen die hier behandeld worden komen daar ook in terug . bol.com | De Wereld Van Sofie, Jostein Gaarder | Nederlandse boeken
Ik denk dat nu ik ouder aan het worden ben het met namen rust geven is. Ik ben van binnen dan wel niet rustig, maar van buiten schijn ik mensen veel rust te geven. Ook een stukje liefde daarbij, maar dat is geven en nemen ) Mijn persoonlijke doel is geluk vinden. Als ik gelukkig ben kan ik dat doorgeven ofterwijl zaaien, zodat een ander dat kan oogsten en het weer verder kan zaaien....
Dit had ik dus kunnen schrijven.. Ik kan het ook nooit goed uitleggen, komt ook misschien omdat ik hier niemand in mijn omgeving heb die daar interesse in heeft .. Zijn hier echt een stel nuchtere droogkloten dus daar hoef ik niet mee te discussieren. Ik geloof ook niet dat wij de enige zijn in dit universum, dat kan ook gewoon niet, zoveel planeten en maar 1 bewoond ? Nee echt niet. Het stomme is, ik geloof niet in een god of in een allah bijvoorbeeld maar ik geloof wel dat wij allemaal met een reden hier neer zijn gezet, en dus allemaal een doel hebben. Maaruh zeg je nou U tegen ? Doe niet zo mal joh, ben pas 27 hahahahah
Tja kort, ik geloof dus wel en geloof dat ik hier wel met een reden ben en geloof dus ook in het hiernamaals. Al met al is mijn doel om als een goed mens te leven en goede daden te doen en ook mijn kinderen dit mee te geven, thats about it denk ik. Buitenaards leven, geen idee van.
sorry, ik ben belg daar is "u" normaal, wij gebruiken jij en jou nooit, ik nu wel omdat ik nu in ned woon maar die "u" krijg ik niet afgeleerd ik geloof ook niet in een god, echt niet, een god krijg je er in mijne kop niet in (niet verkeerd bedoeld) maar ik geloof wel in "iets" de wetenschap? het universum? multiversum? ik geloof in iets de wetenschap heeft nog nooit iets ontdekt over de dood, dus in het hiernamaals geloof ik wel, of daar wil ik in geloven, alleen weet ik net of het hiernamaals het juiste woord is jammer dat ik nu weg moet, vind dit een leuk topic
Weet je wat ik zo ontzettend grappig vind, ik kan mij zo ontzettend vinden in wat jij zegt, jij verwoord alles precies zoals ik het zie, het is gewoon eng