Hoi meiden! Sporten er hier nog meer dames 5x of meer per week? Ik merk dat ik het best spannend vind nu.. ik voel vanalles dus heb deze week wat rustiger aan gedaan. Ik doe veel krachttraining, bootcamp en hier en daar een lesje pump. Ik was eigenlijk gewoon op zoek naar lotgenoten, soortgenoten haha
Ik sportte ook 5 x in de week, waaronder kickboksen en hardlopen. En heeft het zwanger worden niet belemmerd
Hi! Ik rij 4x per week paard, minimaal 45 minuten. Dus dat hobbelt ook aardig . Was er ook bang voor dat dit invloed heeft. Van mijn zoon ben ik gewoon zwanger geworden zonder problemen. Lees op internet dat het niet zoveel uitmaakt.
Vijf keer in de week sporten is niet erg, is juist gezond. Wel als het heel intensief is en elke dag een aantal keer. Je lichaam gaat dan denken dat je op de vlucht bent en gaat meer cortisol aanmaken. En met een te hoog cortisol gehalte kan er geen innesteling plaatsvinden. Voordat ik zl kreeg sportte ik ook wel vijf keer in de week en daar ben ik ook wel lang mee doorgegaan. Ivm zl is het nu wel minder geworden, maar sport nog steeds drie keer in de week en doe daarnaast bijna dagelijks aan yoga. Is goed voor de doorbloeding en een goede doorbloeding bevorderd de innesteling.
Dit inderdaad, voornamelijk langdurigr laagintensieve cardio is niet handig als zwanger worden moeizaam gaat. Ik heb heel lang ook 5-6x pw gesport. Hardlopen, crossfit, fietsen ernaast. Ik had helaas een hele moeizame cyclus en uiteindelijk had men het vermoeden dat ik PCOS had. Ik ben daarop o.a. Het sporten aan gaan passen. Nu niet meer hardlopen, fietsen (mtb) met mate. Crossfit doe ik wel, wilde ik tot het laatst bewaren en liever niet stoppen omdat het me mentaal ontzettend goed helpt. Maar nu nog 1-2x pw. Verder 1-2x pw krachttraining met focus op korte sets met zwaar gewicht en flinke rustpauze met een hartslagmeter ernaast. Je weet natuurlijk nooit wat nou uiteindelijk de gouden verandering is geweest, ik weet alleen dat ik nu weer goede cyclussen heb sinds ik o.a. Deze aanpassingen heb gedaan. Sport nu nog 3-4x pw waarvan dus veel krachttraining en weinig cardio en daarnaast probeer ik regelmatig te wandelen e.d.
@Littlegirl1989 Fijn dat je nu weer een goede cyclus hebt. Mooi dat die veranderingen zo'n invloed hebben gehad!
Fijn @merel80 gefeliciteerd nog! Sport je nog steeds veel? @Pip84 wat heerlijk! Ik lees zelf ook inderdaad dat het niet zoveel moet uitmaken... waarschijnlijk zelfs een stuk gezonder! @Loolaa ik sport(te) ook weleens met preworkout. Ik denk dat ik daar beter vanaf kan blijven voorlopig.. volgens mij is dat echt meuk voor je bloeddruk @Littlegirl1989 bij mij waren er ook symptomen van PCO maar dat was een half jaar na de geboorte van mijn zoon. Sinds anderhalf jaar pas intensief sporten en met voeding bezig dus eigenlijk zou dat alleen maar bevoorderend moeten zijn.
Ik sport nu nog 3x in de week. De eerste paar weken helemaal niet hoor door de misselijkheid. Nu wel weer gelukkig. Aangepast kickboksen en inmiddels ook zwemmen ipv hardlopen (daar kreeg ik last van mijn buik van, dus ben ik laatst mee gestopt).
Op het einde ben ik ook gaan zwemmen. Dat was het enige wat nog ging. Wat was dat heerlijk! Ik help mensen met afvallen. En dat heb ik nog tot twee weken voor de bevalling gedaan. Ik fietste er op mijn vouwfiets naast en de cliënt was dan aan het hardlopen. Was wel grappig.
Ik sportte ook veel voor ik zwanger raakte en tijdens de eerste helften van m'n zwangerschap. Kan geen kwaad, is juist gezond.