hoe houden jullie contact?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

en toen was er weer een topic verpest!

2. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ehm waarom :(:(:(

Zeg gewoon op een normale manier iets hoor!

3. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow nou dan zal ik het verkeerd begrepen hebben. Zoals ik het een keer gehoord heb en dus begrepen heb mag je niet in je voertuig pauze houden.... Dus vandaar dat ik dat zei.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Jawel, lekker met z'n plu in de regen staan zal die! :D

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hagel onweer -30 ach boeie hoppa gewoon buiten de vrachtwagen!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

jawel hoor. hoe moeten inter chauffeurs dat doen dan? als ze niet in de vrachtwagen mogen rusten moeten ze ook in een hotel gaan slapen want in principe in de nachtrust ook een pauze

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man heeft klussen, dan moet hij 1.5 uur rijden. Vaak belt hij mij dan even om te kletsen.
    Tijdens die klus is hij druk, na een uur of 2 ( of soms de hele dag, dan bellen we niet ) dan moet hij weer naar een andere klus. Soms 15 minuten, dan weer een dik uur rijden. Ook dan wordt er wel eens een belletje gepleegd.
    Maar dat 'mag' dus niet volgens sommige dames. Dan moet hij netjes zijn mond houden, met niemand kletsen 'want hij is aan het werk' ... right. ;)
    Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.
    Mijn man werkt voor 1 van de grootste bedrijven van Nederland, en geen enkele collega of baas doet daar moeilijk over.

Daarbij, hoe willen ze dat controleren? De telefoon afluisteren, om te horen of er gebeld word onderweg naar een klus? Haha.

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

zolang ie handsfree belt zie ik er ook geen probleem mee, alleen vind ik wel irritant van die vrouwen die heel de dag door bellen, of je schop neerleggen om uitgebreid te gaan bellen (met wie dan ook prive) ik zie absoluut het probleem niet in van even bellen als je onderweg bent, of het fijn belt , nee dat vind ik niet altijd haha, je moet toch je aandacht verdelen maar verder is wel netjes dat je even contact houd met thuis zeker als je wisselende dagen hebt zoals mijn man, dan weet ik of ik kan eten, of even kan wachten e.d.

9. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Uhmmm niet? Tenzij er iets is natuurlijk... ben daar eigenlijk ook helemaal niet mee bezig als ik aan het werk ben hihi

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik snap het niet hoor, of misschien bestaan er banen waar het wel kan, maar de meeste mensen die ik ken werken als ze aan het werk zijn. Die hebben geen tijd om te kletsen aan de telefoon of te SMS-en of te Whatsappen...
    Ik bedoel maar, hoe zouden jullie het vinden als ik voor de klas sta en met mijn man ga SMS-en, of hem ga bellen? Zelfs e-mailen zou ik zelf onder werktijd gewoonweg niet professioneel vinden.
    Maar ik denk dat dat hetzelfde is als je in een winkel werkt. Dan kun je het t.o. van je klanten toch ook niet maken om tussendoor met je partner te gaan bellen over of het vanavond spruitjes of worteltjes moeten worden? En als je zoals een goede kennis van me systeemwanden plaatst, dan heb je toch zeker gewoonweg geen tijd om onder werktijd te gaan zitten beppen? Dan komt je werk niet op tijd klaar.

En achter het stuur ook, ik vind het niet kunnen dat iemand gewoonweg zit te kletsen met het thuisfront en daardoor minder aandacht aan het verkeer om hem heen kan hebben. Als je werk zo saai is dat je onder werktijd de hele tijd moet bellen met je vrouw of als je het thuis zo saai vindt dat je je man de hele tijd op z'n werk moet lastigvallen, is het dan niet tijd om eens over een andere rolverdeling en ander werk te gaan denken?

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Niet. Mijn man heeft een heel drukke baan. Afgezien daarvan zou ik niet weten waarom ik hem zomaar even zou moeten bellen. Als ik bel is het serieus en dat weet hij. Mailtjes worden gelezen en soms kort beantwoord. Maar ik kan prima 10 uur zonder mijn man en bel niet voor wissewasjes.

12. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dat is dan meer dan 30 min pauze die je eerder noemt
    idd lostijd geld als pauze wat al heel krom is maar ik neem aan dat jou man geen 45 min. lostijd hebt met een tankwagen of wel?

en dan nog die 4,5 uur moet dan maar net uitkomen stel hij moet dan nog half uur rijden om bij t tankstation te komen dan rijd hij al boven de wet, hoe lost hij dat op? riskeert hij dat? of de baas?

en pauze nemen buiten de truck is hier niks van bekend en valt ook niet te bewijzen lijkt mij.
    maar goed waar rijd jou man mee met tachoschijf of boardcomp? met schijf is nog wel te rommelen :D

er is maar 1 beroep waar je zo gecontreeld word en dat is een truckchauffeur!!!

nog niet genoemd maar hier is het msn-en jaaaaaaaaaaaaa belle moet handsfree maar computeren is nog niet verboden, raar he.

13. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    hier heb je gelijk in maar ik snap ts haar mening ook wel en ook weer niet omdat ts haar man avonds weer thuis is, dan dnek ik waar moet je nu de hele tijd over hebben dan? mijn vent is hele week van huis en ik heb soms overdag niet eens de tijd om met hem te msn of hij is op dat moment niet aanwezig of hij rijd op een b-weg waar hij geen risico neemt om dan met mij te msn.

wat gewoon t kromme is aan dit werk het word giga gecontroleerd maar jij hebt bv pauze, echt pauze terwijl een chauffeur in pauzetijd aan het lossen/laden is, en dat noem ik geen pauze.

14. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Wij hebben in principe geen contact tijdens werktijd. Of het moet dringend zijn maar me man mag tijdens werktijd ook niet bellen/smsen. Zijn ze best streng in.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat een verlatingsangst he...ik zie mijn man soms maanden niet, en dan zijn er soms niet eens goede telefoon- of internetverbindingen...dus gut elk uur bellen, nogal onmogelijk. Toch zijn we al zo'n 20 jaar samen, is prima te doen hoor.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Niet, tenzij er echt iets is. Heb ik ook eigenlijk geen tijd voor en mijn man ook niet tijdens zijn werk. Alleen op zijn vaste eetmoment op vrijdag rond 19 uur belt hij even om te horen hoe de dag hier thuis gelopen is.
    Als hij thuis is kletsen we wel weer.. Werk is werk.

17. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    jammer dat je zo reageert maar verlatingsangst heb ik niet want ik ga niet weg hoor!!! m,n vent gaat weg.

18. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    En ik zou ook eerlijk gezegt niet weten waar we het dan steeds over moeten hebben? :)

19. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    jou bericht heeft in mijn ogen ook niks met mijn bovenstaande verhaal te maken, sorry.

20. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ON TOPIC
    hier is het msn en soms belle

Deel Deze Pagina