Beste, Ik ben in november 2005 gestopt met de pil om zwanger te worden. In februari 2006 dacht ik een vage streep te zien op de zwangerschapstest, maar werd toch ongesteld op mijn NOD. Na een paar maanden te proberen had ik nog steeds geen resultaat gezien, en begon te twijfelen aan onze vruchtbaarheid. Ik besloot om naar de huisarts te gaan na de 9e ronde. Dat was in Oktober, mijn huistarts is een lieve dame die meteen mijn bloed wilde onderzoeken en de sperma van mijn man om ons gerust te stellen. Uit onderzoek bleek dat we beide geen probleem hadden om zwanger te worden, maar voor een betere analyse heeft ze me doorverwezen naar de gynogoloog. In november 2006 kwam ik bij de gynocoloog die een inwendige echo bij me wilde doen om mijn baarmoeder te zien, hij zag tijdens de echo dat ik mijn eisprong geweest was, toen zagen we beide een zwarte ringetje in mijn baarmoeder, de gyn. twijfelde, want misschien was "zwanger" ik mocht over een paar dagen een testje doen als ik niet ongesteld werd, 3 dagen na mijn NOD heb ik toch getest en ik was daadwerkelijk "zwanger" maar het heeft een weekje geduurd daarna begon in spontaan te bloeden, wat je kan vergelijken met een heftige menstruatie. Ik had een beetje menstruatie krampen en veel bloedverlies. Dus een miskraam in een hele vroege stadium. In december werd ik heel laat ongesteld, omdat mijn baarmoeder van slag was. Uiteindelijk werd ik 10 januari 2007 ongesteld, wat een grote opluchting voor me was. Ik besloot om teunisbloemcapsules te nemen om mijn cylus te verkorten. Ik was totaal niet bezig om zwanger te worden omdat ik het toch moeilijk werd, dacht ik "het zal toch niet zo snel weer raak zijn" maar ik werd maar niet ongesteld terwijl ik wel mijn eisprong op verwachte dag heb gehad (cervixslijm + temperatuurmethode) maar ik werd weer niet ongesteld na 20 dagen "hoge temperatuur" besloot ik toch een testje te doen ik was toen al een paar dagen overtijd en duidelijk positieve testen (zie album) Ik was er heel blij mee, maar toch bleef die onzekerheid bij of het dit keer wel goed ging. Maar helaas kreeg ik in week 8 "weer" een spontane bloeding, maar dit keer met duidelijke weeën, heftige bloeding en ik verloor het vruchtje. Na de miskraam mocht ik weer bij mijn huisarts komen, zij verwees me weer door naar de gynocoloog voor verdere onderzoek (herhalende miskraam in vroege stadium) Toen ik bij de gynocoloog was, zei hij eerst dat ik waarschijnlijk niet zwanger was, nadat ik hem mijn 5 zwangerschapstesten liet zien, zij hij "oo dan bent u wel zwanger geweest" wat ik heel raar vond, daarna wilde hij mijn bloed laten checken op HCG of die wel gedaald is na de miskraam, misschien had ik wel een Buiten Baarmoederlijke Zwangerschap gehad, en daarna zei hij dat het niet nodig was dat ik verdere onderzoek hoefde te doen, omdat er 80% niets uitkomt. Hij nam wat slijm uit de baarmoeder om te kweken waaruit bleek dat ik niet zo veel antistoffen aanmaakte voor RODE HOND, ik ben wel injecteerd toen ik klein was, en ik heb de ziekte ook gehad zei mijn moeder. Ik weet nu even niet wat ik moet doen, als ik het wil dan zullen ze me verwijzen naar het ziekenhuis voor onderzoek. De gyn heeft mij niet gerust kunnen stellen, de huisarts vond dat de RODE HOND niet zo erg was, maar als ik het wil dat ik dat geïnecteerd mag worden. Maar alles gebeurd wanneer ik het het "WIL". Wat adviseren jullie me, wel die onderzoek laten doen of niet, want ik kan daarna tenminste zeggen dat ik wel het onderzoek heb gehad, misshien val ik toch onder die 20%?! Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts, over de injectie van de Rode Hond. De voor en nadelen moeten besproken worden.. Het is een hele lange verhaal geworden, maar ik hoop dat iemand me advies/tips/ideeën kan geven..
Wat moelijk allemaal... Wat ik zou doen (en ik kan alleen maar vanuit mijzelf spreken omdat ik jou en jouw situatie helemaal niet goed ken) is bespreken met mijn man en samen beslissen wat te doen. Ik zou geloof ik alles willen uitsluiten en dus die onderzoeken ondergaan en eventueel een injectie. Misschien geeft dit jou ook meer gerustheid? Sterkte in ieder geval.
Ik zou hetzelfde doen als Rumah, morgen goed de voors en tegens bespreken van die rode hond injectie en op basis van die voors en tegens een beslissing nemen. Wel zou ik die 20% aanpakken en alle onderzoeken laten doen. We leven in een tijd waarin dat mogelijk is, dus waarom niet, maar hou daarbij wel ingedachte dat je tot de 80% kan behoren en nog geen stap verder kan zijn. Hebben jullie ook een samenlevings test gedaan, om te kijken of het probleem van het niet zwanger wordt tussen jullie zit?
hoi dank jullie wel, mijn man vind inderdaad dat we de onderzoek moeten aangaan. we hebben geen samenlevingstest gedaan omdat we via de natuurlijke weg wel zwanger kunnen worden, maar de zwangerschappen zetten niet voort, en we willen graag duidelijk antwoord, negatief of positief maar in ieder geval zekerheid. Ik stel jullie adviezen erg op prijs, nogmaals bedankt..
Hoi Azra, Jeetje wat een verhaal en wat moeilijk allemaal. Ik zou het zelfde doen als Rumah en nieuwbegin. Praat er goed over met je man. Zij geven jou de kans om die onderzoeken te laten dus zou ik zeggen doen. Dan heb je misschien daarna wat meer zekerheid. Tegenwoordig kan men veel, nog niet alles maar wel heel veel. Succes met je beslissing en sterkte. Groetjessss Jetje