Ik vraag me echt af waar het nou aan ligt aan mij, hem of allebei. Als ik hem moet geloven heb ik echt geen goed geheugen. Maar daar wil ik niet aan want ik beschik echt over goed gedetailleerde herinneringen. Weet bij veel gezamenlijke herinneringen details te vertellen die hij niet meer weet. Bijvoorbeeld wat we aanhadden op onze eerste date. Of dingentjes als wat voor een felicitatiekaart ik naar iemand heb gestuurd voor de geboorte van hun kind. Ben ook wel bang dat ik alles mag gaan opschrijven omdat hij er te laks voor is en/of het vergeet.
heb hier een agenda liggen maar meneer schrijft er haast nooit wat in op. hier dus nog steeds hetzelfde probleem... geen idee wanneer hij later thuis is ivm sollicitatie of werken op locatie en hij zegt altijd: dat heb ik verteld!! ja dat zal best maar dat onthoud ik niet, er is al zoveel te onthouden daar hebben we de agenda voor. helaas dringt het niet door....
Jep! Ik beheer hem op mijn iMac, iPad en iPhone en mijn man heeft hem ook met zijn Blackberry en zijn PC op zijn werk gesynct. Is dus superhandig, want zo kan je overal je agenda beheren! Mijn man heeft nog nooit een papieren agenda gehad, hij zit nogal eens in het buitenland en zo ben ik dus goed op de hoogte, ik zweer erbij!
Mijn agenda. Daar moet manlief alles opschrijven en meestal grijp ik hem op zondag en vraag ik naar zijn planning die week. In mijn agenda schrijf ik ook alles; doktersbezoeken van onszelf, maar ook voor dierbaren zodat ik het weet en even kan bellen. Ook noteer ik andere handige weetjes.
wij hebben hier een planbord hangen voor alle afspraken van de kids en uiteraard zet ik daar ook alle andere dingen op..
Mijn agenda is mijn (externe) geheugen. Ik schrijf er alles in op. Alle afspraken, psz tijden en activiteiten, verjaardagen, vakantie, dingen die ik moet regelen, doen of niet vergeten. Als mijn man vertelt dat hij voor zijn werk weg is of laat thuis is, schrijf ik het er meteen in. Hij mailt het ook door vanaf zijn werk. Dan kan hij het niet meer vergeten te vertellen, want opschrijven op de kalender vergeet hij meestal. Hij ligt standaard bij de telefoon en computer en gaat mee in mijn tas.
Nou dit had ik kunnen schrijven haha! Alleen hebben we het dan over donderdagavond . Even on-topic: Ik heb een kalender in de keuken. En ik heb mezelf echt aangeleerd om alles erop te zetten en elke dag naar te kijken. Op de andere muur hangt een white board waar ik mijn boodschappen op schrijf en af en toe schrijf ik daar dingen met mega letters op zodat ik het echt niet kan vergeten. En het werkt!
Wij hebben afgesproken dat ik de afspraken bijhoud. Dus mijn man geeft braaf alles door, en als mensen afspraken willen maken zegt hij altijd dat hij het met mij moet checken. Dat werkt ook prima en een keer per twee weken 'synchroniseren' we de agenda's en kijken we of alles geregeld is met oppas en zo.
Wij hebben online een gezamelijke agenda. Mijn man zit voor het werk de hele dag achter de computer, dus hier kijkt hij wel op. Papieren agenda's werkten hier niet!
Wij hebben een familyplanner op het toilet en een 'whiteboard' in de keuken (is geen whiteboard maar witglas.. heel handig ook om de boodschappen op te schrijven)
Ik heb er ook aan moeten wennen hoor. Maar nu ik er aan gewend ben, kan ik niet meer zonder. Echt niet meer zonder, want nu ik zwanger ben, lijkt mijn hoofd wel een vergiet, haha!
Wij schrijven alles in mijn agenda, mn man doet veel dingen op het laatste moment en past het dan aan aan de agenda. Veel dingen onthou ik eigenlijk ook wel, hij niet
ik hou alles bij in me telefoon (agenda) en ook de kalender in de keuken gebruik ik vaak.Alleen doet me vriend dat niet.Dus hier vaak ook van die problemen.
IK: Kalender op het prikbord in de keuken en toilet. Hij: Ical en bovenstaande. Als hij zegt dan en dan moet ik, roep ik stee vast: Zet maar op de kalender! Echt sinds de laatste zwangerschap ben ik een vergiet