Wat te doen aan kortademigheid/benauwdheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Ik ben af en toe, vooral 's nachts ontzettend benauwd. Er zit dan ook een enorme harde bol net onder mijn ribben, dus daar zit waarschijnlijk een kont tegen mijn maag geparkeerd dan. Leuk, maar gevolg is dat ik mega last krijg van maagzuur en bijna geen lucht heb. Vooral 'snachts als ik ga liggen is dit erg vervelend. Daarbij komt dat mijn neus dicht zit en dat helpt natuurlijk ook niet!

Wie weet iets wat hier een beetje tegen helpt?

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Heb ook diezelfde combi gehad. Heb iig het hoofdeinde van het bed wat hoger gezet, maar in combinatie met op je zij slapen is dat ook niet ideaal.

Ik maakte iedere avond voor het slapen gaan en soms ook 's nachts mijn neus even leeg als volgt: los een afgestreken theelepel zout op in een groot glas lauw water (hoeft niet eerst te koken). Doe een beetje op een lepel of in je hand en snuif krachtig op met één neusgat (andere dichthouden). Het lost het slijm op. Je kan het een paar keer achter elkaar doen, tot het zelfs in je keelholte komt. Je snuit of spuugt het losgekomen slijm uit. Klinkt heel vies maar ik vond het wel meevallen. Het opgeloste slijm wordt heel dun en waterig en ja, wel een beetje zout. Maar zo kon ik met een volkomen lege neus slapen. Het is een onschuldig middeltje dat je een paar dagen zonder problemen meerdere keren mag gebruiken. Je zoutoplossing kan je 24 uur bewaren op kamertemperatuur, daarna even nieuwe maken.

Ik heb geen tips voor de ligging van de baby, helaas. Misschien daalt ie binnenkort (verder) in! Maar de mijne ligt ondanks volledige indaling nog steeds hoog met zijn billen...

Sterkte!

Deel Deze Pagina