Als je haar om 23.00 wakker moet maken zou ik toch echt proberen rond 21.30 ofzo uit te komen met de laatste fles... Dan naar bed allebei En afwachten hoe laat ze weer komt
Idd ik gaf ook altijd om 5 uur een fles dan sliep hij vaak nog tot 9 uur. Das nu helaas wel anders. En misschien kan de fles van 23.30 een stuk eerder of vervallen. Als je kleine zwaar genoeg is kan hij gewoon weg volgens mij. Hier rond 4 mnd soms de fles niet meer gegeven, en dat maakte wat betreft wakker worden in de ochtend niet uit, nl tussen 5 en 7 maar vaker om 5 dan om 7. Toen hij een paar x in de nacht wakker werd die fles weer gegeven, maar dat hielp niet, hij had gewoon een paar mindere dagen. Eerder geven deed ik ook wel eens als ik moe was, en dat maakte voor het doorslapen niets uit, dus wellicht dat je dat kunt proberen. Maar hier is het lang nog vaak tussen 5 en 7 geweest, langzaam werd dat steeds minder vaak om 5 uur en nu niet meer * klopt zeer hevig af * Wel nog soms om 6.15 (op zijn vroegst) maar steeds vaker na 7 uur, dus heb hoop dat ook nu zijn ritme weer wat anders wordt en dat hij dus steeds minder vaak zo vroeg wakker is. Weet niet of mensen daar ervaring mee hebben????
Tja hoe hou je het vol? Door te accepteren dat het zo is en zelf op tijd naar bed te gaan. Ik lag vaak om 20.00 in bed en zo kon ik de nachtvoedingen beter aan. Overdag als je kindje slaapt, dan zelf ook gaan slapen. Ik zou zeggen wat slaap betreft: "pakken wat je pakken kan". Succes!
Hier was het rond 4 maanden hetzelfde. ik ben gewoon gestopt met de fles van 23:00. Daar moesten we haar toch voor wakker maken. De ene nacht meldde ze zich dan om 3 uur en soms pas om 5:30 en vanaf een maand of 6 kreeg ze om 19:30 pap en sliep ze door tot 6:30. Ik kon dan in ieder geval zelf rond 20:00 naar bed en dan had ik toch een behoorlijke ruk aaneengesloten slaap. Gewoon accepteren vind ik niet echt een advies. Niet iedereen kan dat gewoon accepteren. Sommige mensen, zoals ikzelf bijvoorbeeld, kunnen gewoon echt niet tegen te weinig slaap. Ik krijg vrij snel allerlei lichamelijke klachten(migraine, hartkloppingen e.d.) als ik te weinig slaap.
Misschien slaapt ze langer door als die laatste fles eraf gaat? Of als je die eerder geeft? Dan zi ze misschien nog niet in haar diepe slaap, dat was hier ook het geval, moest haar wakker maken om 23.00 maar toen sliep ze zo diep dat ze weer midden in de nacht kwam. De 5 e fles vervroeg naar 21.30-22.00 uur en ze sliep door! 4e fles wel gewoon 19.00-1930 uur geven. Daarna is de tijd beetje verschoven en drinkt al vanaf de 11 weken 4 flessen 210/7 en slaapt van 20.30 tot 8.00 Misschien het proberen waard?
Gewoon een flesje en weer verder tukken... Wees blij dat je nog weer kan gaan slapen.. Hier stond dan om 6.30 uur een klaarwakker peutertje naast de bed, die verder de rest van de dag wakker bleef.
Hier zijn we gestopt met de 23 fles met 4 mnd. Dat ging meteen goed, hij sliep door tot 6 uur. Daarna flesje bij ons op bed en samen weer verder slapen. In eigeb bedje werd herrie, maar tussen ons in met alleen een klein lichtje aan tijdens de fles zakte hij zo weer weg tot uur of 9, heerlijk .
Dit hebben wij tot een week geleden ook gehad en ineens... totaal onverwacht... Was daar het doorslapen... Heerlijk! wallen zijn hier een stuk minder inmiddels. Succes meid!
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik ging nooit pas na de kaatste voeding naar bed, dat hou je idd niet vol.
Hier werd Thomas ook steeds rond 5 uur wakker en ging hem voeden maar uiteindelijk bleek hij niet echt honger te hebben dan maar gewoon even wakker te zijn. Ik heb hem toen eens een paar dagen laten liggen om 5 uur en ineens ging hij gewoon weer slapen na even gespeeld te hebben. En nu slaapt hij wel gewoon tot 6.30 uur ongeveer. Wij hebben geprobeerd de 1e voeding in de ochtend niet voor 7 uur te doen en dat gaat nu prima. Meneer speelt tot die tijd en krijgt om 7 uur pas eten. Wij geven de laatste voeding rond 22 uur en dat gaat ook prima. Ik merkte dat hij niet wakker was van de honger maar gewoon wakker. Thomas zit ook nog op 5 voedingen omdat hij geen grotere flessen kan drinken dan 180/6. En laat teveel ook nog staan om die 5e eraf te halen. Hij komt trouwens wel van bv af en heeft afgelopen zondag de laatste keer bv gehad.
Dit vond ik een zware fase: met slaapgebrek en doodmoe wachten op de laatste fles. Het fijne van een fase is dat deze voorbij gaat, al duurt het soms wat langer dan je zou willen Ik zou de late fles in stapjes vervroegen en dan kijken hoe het gaat. Hier hadden we op een gegeven moment de late fles rond 10 uur. De eerste fles kwam tussen 5:00 en 6:00 en op een gegeven moment zijn we toen begonnen om eerst een speentje aan te bieden. Na 2 nachten ging ons meisje toen veel langere nachten maken en tegen de 5 maanden sliep ze van 20:00 tot 6:00.
tussen half 2 en half 4 zitten best wat uurtjes. Misschien een idee om dan ook even plat te gaan? Onze bink krijgt om half 8, 11 uur, half 3, half 7 en 22 uur. Zit overal dezelfde tijd tussen. Misschien dat dat bij jullie kleine ook helpt dat er wat dezelfde tijden tussen zitten?
Als ze om 5 uur wakker is en ze ligt gewoon te brabbelen in bed, waarom laat je haar dan niet liggen? Mijn meiden werden in het begin rond 7 uur wakker (veel te vroeg voor mij) en ik liet ze in bed liggen tot ik het tijd vond om op te staan. Soms begonnen ze na een tijdje te huilen en als het heftig werd, haalde ik ze eruit. Maar zo hebben ze wel geleerd in bed te blijven liggen tot ik ze eruit haal. Ze liggen dan nog lekker in hun bed te tutten of te spelen (heb een aantal knuffels bij ze in bed liggen). Ík bepaal hoe laat ze opstaan, niet zij. En dat werkt goed hier en heeft als bijkomend voordeel dat ik ze in het weekend wat langer kan laten liggen.
Het went ook echt, hier nog altijd twee nachtvoedingen meestal, eerst voelde ik me echt gebroken 's ochtends, nu eigenlijk helemaal niet meer. Ik slaap meestal 6 uur met 2 onderbrekingen, effectief dus 5 uurtjes oid. Ik merk wel dat bij mij dutjes overdag echt averechts werken; dan word ik alleen maar duffer...
Dat heb ik op een gegeven moment ook gedaan en hij bleek dan vaak na een half uur gewoon weer in slaap te vallen tot 6.30/7 uur en soms nog later. Zo is de nachtvoeding er vanzelf vanaf gegaan. Nu drinkt hij overdag gewoon te weinig om die van 22 uur eraf te doen maar denk dat dit ook wel weer vanzelf zal gaan als hij eraan toe is. Eerst was die van 22 uur ook 23 uur en hebben we wat vervroegd. Veel eerder kan niet omdat hij om 19 uur nog drinkt. Maar vind van 22.30 uur tot 6.30 uur een goede nachtrust.
Hier ook hoor! Het is hier zelfs zo dat als je haar te snel uit bed haalt nadat ze wakker is, dan is ze strontchagerijnig (heeft ze van mama)! Laat haar altijd nog zeker een half uur kletsen in bed en dan doezel ik nog wat om rustig wakker te worden... Hier gaat ze 'mama' roepen als ze er klaar mee is en eruit wil!