Peuter ruim 2 jaar smiddags niet in bed willen slapen maar wel bekaf!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door pn2012, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pn2012

pn2012 Lid

9 okt 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 pn2012, 12 jan 2016
    Laatst bewerkt: 12 jan 2016
    Hallo.

Mijn zoontje wilde sinds een paar weken niet meer smiddags slapen, bleef zijn bed uitkomen (savonds gaat het altijd prima).
    Toen ik 2uur lang frustratie en tijd verspilde met terugleggen dacht ik; prima dan niet meer slapen.
    Met als resultaat elke middag rond 3/4 uur een chagrijnig kindje die net aan 7uur haalde en sochtends ook een uur eerder wakker (normaal slaapt hij 8-7 en nu 7-6) waardoor de dag nog langer duurt.
    Als ik rond slaapjes tijd na de lunch een stuk ging wandelen of zelfs op weg naar de winkel in de auto is hij zo vertrokken en slaapt hij zo 2 uur en de nacht netjes 8-7. Hij is dus echt wel moe smiddags en hij zegt dat dan ook, doet lief mee zn pyama aan doen tandjes poetsen enzo maar dan toch er uit blijven komen :(

Wie herkent dit? Hoe hier mee om te gaan? Weer terug naar de wandelingen hopen dat hij in slaap valt? (Babytijd veel gedaan)

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb geen advies maar mijn twee jarige ligt in een ledikant, dan kan ze mekkeren wat ze wil maar ze blijft erin. Dan valt ze vanzelf in slaap (op moeilijke dagen dus)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hij kan natuurlijk ook gewoon in bed rusten...
    Met knuffels en een boekje ipv verplicht slapen.
    Dikke kans dat hij dan alsnog in slaap valt.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hier ook hetzelfde. Ik heb geen zin meer in uren besteden aan in slaap vallen, daarom slaapt zl ook niet meer smiddags.
    Wel zorg ik voor een paar rustmomenten op de dag. Even samen op de bank boekje lezen, even tv aan met wat drinken erbij. Dat lijkt te helpen. Als ik moet koken betrek ik zl erin, anders gaat ie steeds bij de trap staan vanaf een uur of 16:00. Met water knoeien in de wasbak, helpen eten koken, rek ik zijn vermoeidheid. 06:45 valt ie echt om en dan ligt hij er ook in.
    Overgangsperiode. Even weer prutsen, maar het komt vast vanzelf goed. Hier werkt een autoritje ook nog wel eens :)

5. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Dit hebben wij afgelopen kerstvakantie gehad. Smiddags niet meer willen slapen maar ''s ochtends ook nog eens om 5.30 klaarwakker! We hebben er geen strijd van gemaakt, ze wilde echt niet slapen maar tuurlijk was ze wel moe. En ook eind vd middag tot bedtijd vervelend van vermoeidheid. Het bleek een fase want vanaf de 1e werkweek na de vakantie slaapt ze weer smiddags en is ze 's ochtends dik een uur later wakker.
    Wij denken dat het met de vakantie te maken had, uit haar normale ritme.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier sliepen onze middelste en jongste niet meer vanaf vlak na hun 2e verjaardag. Ja, ze waren enorm moe, maar ze gingen echt niet meer rustig in bed slapen of een boekje lezen. Meestal op de bank samen wat lezen en/of een filmpje aan om zo toch even iets rust te pakken.

7. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Overdag mag hij in ons bed en ga ik ernaast liggen totdat hij slaapt. Werkt hier al een half jaar prima.

Deel Deze Pagina