Hier staat onze frituurpan ook in de snackbar Omdat ik het zo'n rotklus vind om dat ding te soppen, hebben wij hem weggemieterd Ik kreeg inderdaad dat onderdeel waar het snoer aan vast zit ook nooit schoon. Al moet ik eerlijk zeggen dat als je het goed bij houdt, het wel moet lukken om hem schoon te houden (lees: na iedere bakbeurt gelijk soppen!) en daar was ik dan juist weer niet zo goed in.
wij gebruiken de frietpan 1 keer per week, maar ik doe na elk gebruik het vet weggooien en dan met water en ontvetter schoonspoelen. zo blijft hij lekker schoon. rondom de snoer doe ik met een keukenpapier en ontvetter, werkt prima.
Die van ons is geloof ik al zeker 8 jaar oud en ziet er echt nog heel goed uit. Wij gebruiken 'm ook niet veel. Als ik 'm schoonmaak, gaan alle onderdelen los en op het verwarmingselement na gaat alles op de hete stand in de vaatwasser. Hier en daar nog wat extra schoonmaken en klaar is 'ie weer. De laatste keer heb ik na een tip hier op het forum de pan gewoon aangezet met water en een vaatwastabletje er in. Dat werkt ook heel goed, al moet je voor de niet bereikbare plekjes toch de vaatwasser gebruiken. Als ik het apparaat met de hand schoon zou moeten maken, dan zou ik er denk ik gewoon geen eentje meer gebruiken, wat een rotklus!
Soda en water erin kieperen en dan laten uitkoken, daar word t vastgebleven vet week van dat kun je er dan uitscrobben.. En je kunt olie ook filteren tussendoor zodat het langer schoon blijft.. De lege flessen bewaren om het oude olie in op te vangen!
Gebruik hem niet veel en ik heb als velen een hekel aan het schoonmaken. Hier gebruik ik wisselend dasty (van de wibra) of gewoon een vaatwastabletje. Nu staat ie nog in de keuken. Straks in ons nieuwe huis wil ik die zooi niet in m'n nieuwe keuken en verdwijnt hij naar de garage. Vermoed dat hij dan nog minder gebruikt gaat worden en misschien helemaal er uit gaat.
Die heb ik ook, zeker ideaal! Toch heb ik nog steeds een hekel aan frituren, gebruik hem denk ik 4x per jaar Ik haat de stank in huis en ondanks dat het makkelijk met is deze pan haat ik toch ook het schoonmaken. Daarom vaak ovenfriet hier
Wij kopen steeds een heeeele goedkope friteuse en tegen de tijd dat hij schoongemaakt moet worden gooien we hem weg. Dit heeft 3 voordelen; 1 - je hoeft hem niet schoon te maken 2 - we vergeten een nieuwe te halen waardoor we nu al meer dan 2 jaar geen friteuse hebben! 3 - door regel 2 kom ik ook niet in de verleiding om te frituren = goed voor de lijn!
Hahaha dit doen wij ook. We vergeten dan om een nieuwe te halen, maar goed, als we zin in vette hap hebben gaan we wel naar de friettent. Toevallig een paar weken geleden een nieuwe bij de Kijkshop gekocht, met het voornemen om deze écht elke keer schoon te maken.
geen probleem met de friteuse schoon maken. We gebruiken 'm 1 keer in de week. Als ik 'm gebruikt hem dan haal ik het mandje eruit, die doet ik in de vaatwasser en bewaar ik de rest van de week in de kast dus niet in de friteuse zelf. Ook de deksel gaat in de vaatwasser en daarna weer op de friteuse. Ook maak ik de buitenkant na elk gebruik schoon. Gewoon ff een doekje erover en klaar. Als het vet vervangen moet worden dan maak ik de binnenkant schoon. Gewoon in een afwassopje en dan met een pannespons schoonmaken. Vet vliegt eraf.
Als je gefrituurd hebt (vooral snacks ) , als de pan nog heet is een eiwit erin doen. Even 30sec-1 min laten frituren en eruit scheppen. Het eiwit trekt alle losse viezigheid naar zich toe en houdt dit vast. Dan schep je het er zo uit. Zo gaat je friet vet veel langer mee. En als je hem dan toch moet verschonen: Vet eruit kiepen, water tot de max erin, en dan een vaatwasblokje erin en aanzetten. lekker laten bruisen/weken, en dan daarna is het appeltje eitje om hem schoon te maken.
Hier de oude frietpan eruit gemikt en een airfryer gekocht zalig geen gedoe meer met vet geen stank in huis geen vette friet of snacks en je kan er nog veel meer mee dan alleen maar friet bakken ook bij de snacks moet je nog wel even opletten of dat ze in de airfryer mogen
Wij vervangen vaak de olie (nouja manlief doet het) die haalt de verwarmingelementen eruit en hij gaat in zijn geheel in de vaatwasser (kookwas), soms eerst even laten weken, maar op zich waar de olie inzit dat is altijd zo schoon, de bovenkantjes e.d. zijn soms lastiger en worden nooit 100% (visueel dan) schoon.. Ik schat in dat we hem zo helemaal schoonmaken elke 6/8 weken ofzo (ligt er een beetje aan, als de olie eerder vervangen moet worden, ivm veel vuil erin dan doen we het eerder en ook volledig..) Ik vind het maar een zooi en zou liever gewoon een nieuwe halen maar ik moet altijd toegeven dat het wel meevalt en dat het ook weer lekker fris erna is...
Als ik het vet eruit heb gehaald, doe ik er water in met een vaatwastabletje. zet de frietpan dan op 110 graden, hij kookt zichzelf dan al een heel eindje schoon. De rest maak ik in een afwassopje schoon. Ik pak met regelmaat schoon water en doe er in verhouding veel sop in..