Hier op de slaapkamers overal rolluiken , maar nog 26 graden. Nu komt er een airco in het trappengat naar zolder En idd vanaf half 7 alles open in de ochtend en nu alles open. Overdag alles potdicht
Ik doe als het ‘s avonds buiten koeler is dan binnen alle ramen open (niet wijd) om die vervolgens in de ochtend als de zon weer op de ramen brand weer dicht te doen. Dan alle (plissé) gordijnen en ramen dicht.
Smorgens gaan de gordijnen open tot de middag en dan alles weer dicht. Als de zon niet meer zo warm is staat zijn raam helemaal open tot we naar bed gaan. Zo meteen zet ik hem weer op een kier. Hij ligt nu zonder lakens
Hier ook zo'n warm huis. Dé oplossing: vaste airco. Verder rolluiken zodra het buiten warmer is dan binnen dicht en als het donker is, alles open. Maar eerlijk gezegd... die airco werkt 1000x beter
Rolluiken hebben we. Dat helpt al flink. En verder, vaste airco. Dat is natuurlijk de duurste optie qua aanschaf maar wat een heerlijkheid! De zomers worden steeds heter en langer en ik haat een warme slaapkamer. Wij heb en er een op de 1e verdieping op de overloop en de zolder. Die op de 1e verdieping trekt de woonkamer beneden ook goed mee. Maar daar wordt het nooit zo heet gelukkig. Dus dit was voldoende. Ik zou niet meer zonder willen!
Hier sinds een maandje een airco boven, wat heerlijk! Hadden we echt jaren eerder moeten doen durf ik nu al te zeggen. Na 1 week gebruiken haha en rolluiken boven aan de zuid kant van het huis, dat scheelt ook veel Beneden ook deels rolluiken maar ook vaak de rolluik omhoog en achterdeur gewoon open zodat ik de jongste hoor en zie als hij buiten is. Het is beneden nog niet zo warm vind ik
Ik zie dat het woensdag 33 graden wordt. Pff gelukkig is het daarna door het onweer ook gelijk een stuk koeler maar dat wordt even afzien
Zijn er mensen die de airco al aan hebben? En slapen jullie dan onder je dekbed? Ik heb onze airco nog niet aangehad, omdat het met de ramen open was ook prima te doen is nog.
Ik ben nu maar boven gegaan. Op beide kinderkamers de ramen even open gezet en de gordijnen deels open. Wil het niet teveel open doen omdat het nog zo licht buiten is.. Hopelijk zakt het nog iets..
De airco staat hier eerlijk gezegd sowieso al vaker wel dan niet aan. Ik hou van koelte Maar echt de héle nacht staat ie sinds vorige week aan, op de slaapkamers dus. We slapen inderdaad gewoon onder een dekbed, heerlijk
Jazeker! De eerste nachten op 20 en de laatste 2 nachten heerlijk oo 19 graden. Wij zetten onze kamerdeur wel open om de rest ook ietwat te koelen, dus daarom slaat hij niet af. Heerlijk
Wij houden de rolluiken dicht waar de zon op staat en in de ochtend rond 5.30 zet ik beneden alles tegen elkaar open. Dan waait het heerlijk door en koelt het af tot ongeveer 23 graden. Hier binnen is het op dit moment 24 graden zie ik op de thermostaat staan.
Hier is het beneden rond de 21,5 graad en boven rond de 22 graden. Ik vind het nog prima te doen Overdag alles dicht en in de avond alles open. Boven hebben we een airco en is het zo'n 18 graden als die aan staat.
Airco! Een investering, maar echt by far de beste aankoop ever! Ik vind de zon lekker. Maar vind het ook heerlijk om daarna gewoon normaal te kunnen koken en onder normale omstandigheden te kunnen eten en tv te kunnen kijken. En daarna in een lekker koele slaapkamer slapen. Bij ons staat de airco overdag op 23 graden, zowel onder als boven. En dat is ruim voldoende om het lekker te krijgen. Als ik hem op 20 zet ofzo is echt veel te koud. Snachts gaat tot nu toe alles uit en de ramen boven lekker op kiep. En dat is prima vol te houden.
De benedenverdieping houden we aardig koel. 21/22 graden tot nu toe ondanks een tuin op het zuiden en de hele dag de zon erop. Luifel uit en deuren dicht. Boven is een ander verhaal. Niet uit te houden. Wat enigszins helpt is 's morgens aan de achterkant de ramen en gordijnen dicht en aan de voorkant open en zodra de zon gedraaid is in de avond dat om te draaien maar nu nog geeft de babyfoon 27 graden aan. Airco is te duur maar misschien koop ik eens zo'n losse die je ergens neerzet.
Hier sinds kort alleen airco boven, op de overloop zodat hij alle kamers koelt. Hij staat op 23.5 of 24 graden en we zetten hem rond 18 op uur aan zodat het wat koeler is als de jongste gaat slapen. En dan gaat hij tussen 9 en 10 meestal uit. Echt heel fijn en de rest van nacht ook koel genoeg. wij slapen nu onder alleen een laken, de kinderen willen nog wel t dekbed erbij hebben.