Hoe houden jullie je huis koel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammaaa, 11 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    'S avonds de ramen open en ventilator aan. Meer helpt niet.

Mammaaa vindt dit leuk.
  2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Overdag alles dicht houden, smorgens vroeg en savonds laat alles open.

Saartje33 en Mammaaa vinden dit leuk.
  3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier op de slaapkamers overal rolluiken , maar nog 26 graden.
    Nu komt er een airco in het trappengat naar zolder
    En idd vanaf half 7 alles open in de ochtend en nu alles open.
    Overdag alles potdicht

Mammaaa vindt dit leuk.
  4. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Ik doe als het ‘s avonds buiten koeler is dan binnen alle ramen open (niet wijd) om die vervolgens in de ochtend als de zon weer op de ramen brand weer dicht te doen. Dan alle (plissé) gordijnen en ramen dicht.

Mammaaa vindt dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Smorgens gaan de gordijnen open tot de middag en dan alles weer dicht.
    Als de zon niet meer zo warm is staat zijn raam helemaal open tot we naar bed gaan. Zo meteen zet ik hem weer op een kier.
    Hij ligt nu zonder lakens

Mammaaa vindt dit leuk.
  6. Dizzle

Dizzle Niet meer actief

Hier ook zo'n warm huis. Dé oplossing: vaste airco. Verder rolluiken zodra het buiten warmer is dan binnen dicht en als het donker is, alles open. Maar eerlijk gezegd... die airco werkt 1000x beter

Mammaaa vindt dit leuk.
  7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.429
    2.213
    113
    Rolluiken hebben we. Dat helpt al flink.
    En verder, vaste airco. Dat is natuurlijk de duurste optie qua aanschaf maar wat een heerlijkheid!
    De zomers worden steeds heter en langer en ik haat een warme slaapkamer.
    Wij heb en er een op de 1e verdieping op de overloop en de zolder. Die op de 1e verdieping trekt de woonkamer beneden ook goed mee. Maar daar wordt het nooit zo heet gelukkig. Dus dit was voldoende.
    Ik zou niet meer zonder willen!

Mammaaa vindt dit leuk.
  8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Hier sinds een maandje een airco boven, wat heerlijk! Hadden we echt jaren eerder moeten doen durf ik nu al te zeggen. Na 1 week gebruiken haha
    en rolluiken boven aan de zuid kant van het huis, dat scheelt ook veel
    Beneden ook deels rolluiken maar ook vaak de rolluik omhoog en achterdeur gewoon open zodat ik de jongste hoor en zie als hij buiten is. Het is beneden nog niet zo warm vind ik

Mammaaa vindt dit leuk.
  9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.311
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik zie dat het woensdag 33 graden wordt. Pff gelukkig is het daarna door het onweer ook gelijk een stuk koeler maar dat wordt even afzien o_O

Mammaaa vindt dit leuk.
  10. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Zijn er mensen die de airco al aan hebben? En slapen jullie dan onder je dekbed? Ik heb onze airco nog niet aangehad, omdat het met de ramen open was ook prima te doen is nog.

nicole18 en Mammaaa vinden dit leuk.
  11. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik ben nu maar boven gegaan. Op beide kinderkamers de ramen even open gezet en de gordijnen deels open. Wil het niet teveel open doen omdat het nog zo licht buiten is..

Hopelijk zakt het nog iets..

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.071
    17.026
    113
    #32 Sado, 11 jun 2021
    Laatst bewerkt: 11 jun 2021
    De airco staat hier eerlijk gezegd sowieso al vaker wel dan niet aan. Ik hou van koelte:roflmao:

Maar echt de héle nacht staat ie sinds vorige week aan, op de slaapkamers dus.

We slapen inderdaad gewoon onder een dekbed, heerlijk ;)

Mammaaa vindt dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.472
    8.619
    113
    Vrouw
    Jazeker! De eerste nachten op 20 en de laatste 2 nachten heerlijk oo 19 graden. Wij zetten onze kamerdeur wel open om de rest ook ietwat te koelen, dus daarom slaat hij niet af. Heerlijk :)

Mammaaa vindt dit leuk.
  14. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.429
    2.213
    113
    Ja hij staat zeker al aan :D
    En dan kruip ik heerlijk onder m'n dekbed...

Mammaaa vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij houden de rolluiken dicht waar de zon op staat en in de ochtend rond 5.30 zet ik beneden alles tegen elkaar open. Dan waait het heerlijk door en koelt het af tot ongeveer 23 graden. Hier binnen is het op dit moment 24 graden zie ik op de thermostaat staan.

Mammaaa vindt dit leuk.
  16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hier is het beneden rond de 21,5 graad en boven rond de 22 graden. Ik vind het nog prima te doen :)

Overdag alles dicht en in de avond alles open.
    Boven hebben we een airco en is het zo'n 18 graden als die aan staat.

Mammaaa vindt dit leuk.
  17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Airco! Een investering, maar echt by far de beste aankoop ever! Ik vind de zon lekker. Maar vind het ook heerlijk om daarna gewoon normaal te kunnen koken en onder normale omstandigheden te kunnen eten en tv te kunnen kijken. En daarna in een lekker koele slaapkamer slapen.

Bij ons staat de airco overdag op 23 graden, zowel onder als boven. En dat is ruim voldoende om het lekker te krijgen. Als ik hem op 20 zet ofzo is echt veel te koud. Snachts gaat tot nu toe alles uit en de ramen boven lekker op kiep. En dat is prima vol te houden.

Mammaaa en Sado vinden dit leuk.
  18. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Ow, en rolluiken en ramen overdag POT dicht...

Mammaaa vindt dit leuk.
  19. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    De benedenverdieping houden we aardig koel. 21/22 graden tot nu toe ondanks een tuin op het zuiden en de hele dag de zon erop. Luifel uit en deuren dicht.
    Boven is een ander verhaal. Niet uit te houden. Wat enigszins helpt is 's morgens aan de achterkant de ramen en gordijnen dicht en aan de voorkant open en zodra de zon gedraaid is in de avond dat om te draaien maar nu nog geeft de babyfoon 27 graden aan.
    Airco is te duur maar misschien koop ik eens zo'n losse die je ergens neerzet.

Mammaaa vindt dit leuk.
  20. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Hier sinds kort alleen airco boven, op de overloop zodat hij alle kamers koelt.
    Hij staat op 23.5 of 24 graden en we zetten hem rond 18 op uur aan zodat het wat koeler is als de jongste gaat slapen. En dan gaat hij tussen 9 en 10 meestal uit. Echt heel fijn en de rest van nacht ook koel genoeg.
    wij slapen nu onder alleen een laken, de kinderen willen nog wel t dekbed erbij hebben.

Mammaaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina