Hoe houden jullie je kindje wakker tot bedtijd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xMelissssssa, 29 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Bedtijd voor kinderen onder de 2 (misschien wel onder de 3) is voor mij als ze moe worden.
    Dus wakker houden tot bedtijd? Als ze moe zijn, hup naar bed.

Ik vraag me af van wie dat advise komt om dat te gaan rekken?

Ik zou alleen proberen de bedtijd iets op te schuiven als je kind 's morgens heel vroeg wakker zou zijn.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou helemaal niks doen om te rekken. Als ze tot zo lang in de ochtend slaapt zal ze het wel nodig hebben hoor!
    Als ze nou om 4.00 of 5.00 klaar wakker is zou je kunnen proberen te rekken ja, maar als ze heerlijk door slaapt zou ik helemaal niks veranderen.
    Hier sliep hij op die leeftijd ook nog 1x 's middags zo'n 2 uur en ging 's avonds rond 19.30 naar bed, maar hij heeft ook weinig slaap nodig en energie voor 10. Hij slaapt nu nog steeds 's middags maar red het dan 's avonds met gemak tot 21.00-21.30. Hier gaat binnenkort dus de middagslaap eraf want gisteravond lag hij er om 20.00 in, maar sliep pas om 21.15.

3. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Hoe laat is de normale bedtijd en hoe laat is ze in de ochtend wakker?
    Mijn dochtertje is na het eten soms wel moe, dan gaat ze even op schoot zitten en drinkt nog wat. Maar na een kwartiertje leeft ze meestal weer op en gaat ze spelen. Als ze dan echt nog moe oogt gaat ze wat eerder naar bed, als ze lekker aan het spelen is dan gaat ze wat later naar bed.
    Ik zou misschien ook het middagdutje iets later doen, ligt eraan hoe laat ze 's ochtends wakker is.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier ook om half 6 eten en erg moe. Na t eten douchen en daarna ravotten op ons grote bed. Vinden ze fantastisch. Beneden nog een flesje en boekje lezen en om 19u zijn ze in dromenland ;)
    Niets mis met die tijd!

5. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hier rek ik ook vaak wel tot een uur of 7, maar eigenlijk gaat dat de laatste tijd vanzelf. Het was hier gewoon even lastig toen ze van 2 naar 1 slaapje ging. Maar we gingen vaak even fietsen, even een rondje wandelen na het eten, of gewoon lekker samen spelen op de grond, in bad, helpen met tafel afruimen, haar dus echt even bezig houden. Dan is het zo zeven uur ;)

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier lagen ze op die leeftijd (en over naar 1 slaapje) meestal altijd om 18.30 in bed. 's Ochtends weer om 7.00/7.30 wakker en dan tussen 13-15 een middagslaapje.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Bedtijd hier is rond 19:00, afhankelijk van hoelang hij geslapen heeft. Zodra kindjes in een 'normaal' ritme zitten vind ik later naar bed echt ongezond.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Als mijn zoontje om 13.30 of 14.00 uur al wakker is (en hij lag er om 12 uur in), dan gaat hij om 18.00 uur al de nacht in. En hij slaapt dan gewoon tot 7 uur, net als altijd.
    Hij is 15 maanden, maar slaapt zo nog 3 a 3,5 uur op een middag, met minder lukt het me ook niet om hem zo lang nog wakker te houden.

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Haar mss terug 2 keer laten slapen ofwel het middagslaapje verlaten?

Mijn dochter (15 mnd) heeft echt nog 2 dutjes nodig overdag..
    's Avonds gaat ze tussen 18u & 19u slapen, dan is ze echt moe.

Na een hele dag crèche (Daar slaapt ze maar 1x) is ze om 17u/17.30 ook al heel moe.
    We eten dan, knuffelen wat in de zetel, lezen een boekje.
    Tegen 18u gaan we naar boven

10. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Heb zelf een hoop gedoe over slaapjes gehad. Lees mijn vraag van vorige week. Mijn kleine man slaapt in de ochtend nog even, een uurtje meestal. Dan om 13/13;30 weer op bed tot 15:00. Dan om 19:30 op bed. Om 17u wordt hij vaak wat vervelend, meestal is dat omdat hij honger begint te krijgen en moe aan het worden is. Hij heeft na het eten altijd even opleving tot 19 en dan is het klaar, dan beginnen we met avond ritueel.

11. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Onze dochter is 19.5 mnd en we proberen haar nu naar 1 slaapje te krijgen (eerder sliep ze sochtends drie kwartier en smiddags 1.5 uur dus denk dat ze het ochtendslaapje thuis niet meer nodig heeft) ik leg haar rond 13.00 op bed(eerder moe is eerder naar bed) en ze slaapt dan tot ong 14.30, als ik geluk hebt. Zij red het ook maar net tot 19.00 uur. Als ze eerder erg moe word ligt ze er gewoon eerder in, geen punt.
    Wij hebben meer dat ze het moeilijk vind om de ochtendslaap over te slaan, je merkt dat ze even moe word..even knuffeleb op schoot met haar tut vind ze heerlijk en op een gegeven moment kan ze er weer even tegenaan. Of ik draag haar in mn draagdoek en ook dan kan ze er weer even tegen

Misschien jou kindje toch nog twee keer laten slapen zodat ze het beter red? En het fijner is voor beide?

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als ze 1 jaar en 2 maanden is mag ze toch gerust vroeg gaan slapen denk ik. Hier gaat dochter rond 19-20u slapen en voor spaanse standaard (kinderen gaan hier vaak rond 22u pas slapen) is dat heel erg vroeg maar so be it. Ik begrijp het advies niet om te rekken.

Deel Deze Pagina