Ik ben heel pril zwanger en blij natuurlijk. Alleen willen we het graag nog lang voor ons houden; liefst tot het tweede trimester. Voorgaande zwangerschap heb ik t wel vrij vroeg vertelt en...nou ja dat is niet erg goed bevallen. (Doorvertellen zonder toestemming e.d) ook wil ik zeker weten dat t vruchtje goed blijft zitten voordat ik t vertel. Maar hoe hou je dat nou goed verborgen? Ik hou van n drankje en als ik nu opeens niets meer drink valt dat onmiddellijk op waarschijnlijk. Hebben jullie goede tips?
Wij hebben t ook tot 15-16w verborgen gehouden geeft jezelf wat meer rust in je hoofd he? Als je houdt van een drankje kun je gewoon (stiekem) appelsap of bessensap mixen met spa rood! Niemand die t door heeft haha. Verder wat kun je nog meer doen om het niet op te laten vallen... Gewoon zeggen dat je een griepje op voelt komen? Voor het geval je misselijk wordt, dan denken ze niet meteen aan een zwangerschap. Ohja en doe wijde dingen aan. Vooral bij een 2e zie je gauw een buik!
Ja! Zag al n goed topic over n meisje die naar n bruiloft moest...daar stonden ook al wat tips in! (Zoals de antibiotica smoes) maar die komt er niet in bij mijn omgeving ben ik bang! Haha! T gaat bij mij vooral om de bij-iemand-thuis-feestjes. Want daar kan je niet zomaar van je drankje af komen....denk ik...pfff....lastig hoor!
Gewoon een drankje aannemen. Met je man afspreken dat hij hetzelfde neemt. Af en toe het glas in je hand en steeds op dezelfde plek neerzetten als je man. Hij drinkt dan beide glazen leeg. Tweede ronde water nemen, omdat je hoofdpijn hebt gekregen. Wijntje/biertje viel zogenaamd verkeerd
Klinkt stom maar zou drankje wisselen even oefenen, voor etentjes en feestjes in kleine groepen. Nog geen week na onze positieve test hadden wij een etentje en gingen ook voor die methode. Bij ons ging het zo slecht dat ik beter niet had kunnen drinken (al was dat ook verdacht geweest). Wij konden er wel om lachen, diegene heeft het niet eens aan ons laten weten dat ie het doorhad (via ouders wel gelijk achtergekomen en hem toen gebeld) en aan niemand verteld, vroeg zelfs of hij het aan zijn vrouw mocht vertellen. Maar goed, wij hadden niet de ambitie om het tot het tweede trimester stil te houden, in dat geval zou ik echt beter voorbereid zijn.
Hier was het met de eerste vooral moeilijk om me niet te verspreken. Een buik kreeg ik echt pas vreselijk laat en drank drink ik hooguit twee keer per jaar, dus wat dat betreft viel er gelukkig weinig te verbergen Nu deze zwangerschap is het dat ik het mensen door andere omstandigheden al heel vroeg heb verteld, anders was het weer net zo gegaan. mensen die ik het niet heb gezegd, hebben niet in de gaten dat ik zwanger ben terwijl ik toch over 2 dagen al de 20 weken echo heb....
Hihi! Dat lijkt me mega grappig als ik met jullie aan tafel zat! Ik heb helaas niet altijd mn man mee...dus die kan ik ook niet inzetten...zat zelf te denken om iets van groene ijsthee ofzo in mn tas mee te nemen en dan stiekem mn glas witte wijn te wisselen in de wc! Haha! T wordt wel n sport zo!
Goede vraag. Wij gaan volgende week een lang weekend met vrienden weg en ik heb allemaal zeer bourgondische vrienden die graag van een wijntje/biertje houden. En ja...met wijn doe ik altijd en graag mee....dus het wordt nog wel een uitdaging....