Hoi Dames, ik hoop dat ik hier mijn ei even kwijt kan en hopelijk herkend iemand het. Ik heb in het verleden al 2x een miskraam gehad waarbij we er pas achterkwamen tijdens de eerste (vroege) echo (ik ben medisch omdat ik hormonen gebruikt heb) nu ben ik dus weer zwanger en heb ik expres stoer de eerste echo op 7 weken 2 dagen staan, van zo dan is het om onomstotelijk wel of niet goed. Nu leef ik (ondanks dat ik me wel echt heel zwanger voel) Tussen vrees en hoop en houd ik het eigenlijk niet vol tot volgende week, Ik ben nu 6 weken 2 dagen mijn man word er helemaal gek van en verklaard me voor gek van joh dat zit echt wel goed. Maar toch blijf ik enorme angst houden en stress of het wel of niet goed zit, zal ik morgenochtend gewoon de gynacoloog bellen of ik eerder mag? (lees deze week) of herkend iemand dit ik voel me zo stom
Ik ben dan wel niet medisch maar herken de angst wel, vooral bij eerste zwangerschap leefde ik van echo tot echo.... voelde ook weinig beweging door voorliggende placenta. Nu met tweede zwangerschap ook angst gehad dat t mis zpu gaan (en nu nog steeds) voel nu wel veel beweging dat scheelt. VK is op de hoogte en mag bij enige twijfel bellen (wat ik dan weer niet doe...) Een week is voor je gevoel nog zolang, je kan altijd proberen te bellen of je eerder kan, nee heb je ja kun je krijgen
Zeker bellen. Je kan er altijd proberen tussen te komen. Medisch hebben ze meestal wel plaats omdat ze met meer werken maar kan zijn dat je niet je eigen gyn hebt. Mja who cares op dat moment.
Je kan idd gewoon bellen. Het is dan alleen wel belangrijk dat je je realiseert dat er een kans is dat je nog geen hartje ziet. Die wetenschap heeft mij door die moeilijke weken heen geholpen, want dan zit je alsnog een week in de onzekerheid.
Je kunt bellen. Ik Iu echter proberen vol te houden. Met 7.2 Moet er een hartje kloppen. Met 6.2 kan dit twijfelachtig zijn ivm termijn.. Hou in je achterhoofd deze angst verdwijnt niet zomaar en een echo is altijd garantie tot de deur..
Dankjulliewel, ik heb gebeld en ze zei dat ik vanmiddag ook wel even kon komen voor een echo, ik hoop zo dat we een knipperlichtje zien. Afspraak van volgende week blijft zowiezo staan. bij mij gaan de zwangerschappen nadat we een hartje gezien hebben goed (hoewel ik wel weet dat het garantie tot de deur is hoor) maar dan heb ik zoiets van het leeft of ingv het heeft geleefd en dat is voor mij al een heel ander verhaal dan alleen een vruchtzak zein die gestopt is bij 5 weken twee keer. Hartje hoeft niet, als de termijn en groei maar klopt. Deze is bij mij ook niet twijfelachtig vanwege het gebruik van clomid weet ik exact wanneer mijn eisprong geweest is
Nou ik ben geweest er zit een baby met knipperlichtje maar volgens hem was hij maar 5,3 week en geen zes,3wat ik erg vreemd vind want dan heb ik errug vroeg positief getest ernaast zat een bloeding het zou kunnen dat het in beginsel een tweeling was geweest en ik daarom zo vroeg positief teste maar ik houd echt nog even een slag om de arm voor volgende week.
Een meetfoutje is nu snel gemaakt waardoor dat een aantal dagen scheelt. Ik vind 5,3,voor hartactiviteit vroeg maar goed ik ben ook geen expert Voor nu lekker genieten en natuurlijk van harte gefeliciteerd
Ik kan nu voor mijn gevoel niet genieten ook al weet ik dat het net zo goed allemaal goed kan zijn. Ik ga volgende week pas echt juichen als die echo goed is. Tot die tijd probeer ik hoe moeilijk ook me een beetje emotioneel afstandig te houden voor het geval het alsnog mis is
Bij mij was er met 6.5 week ook een meetfout gemaakt van 5 dagen. En volgens mij klopt een hartje met 5.3 toch nog niet. Ik dacht met 5.6.
Ik herken het heel goed. Ik had dat ook. Zelf heb ik wel volgehouden tot 7 weken en 2 dagen, omdat ze vanuit het ziekenhuis waar ik de IUI behandeling heb gehad liever niet eerder een echo doen.