Datum's bespreken doop

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mupkuh, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Hey meiden,

Een beetje rare vraag voor sommige misschien. Maar ik ben nu 23 weken zwanger en wil ons kindje straks laten dopen als ie ongeveer 4 weken oud. Zo kan hij of zij heel traditioneel het doopjurkje aan waar van mijn moeders kant de meeste in gedoopt zijn.

Nu ben ik 6 april uitgerekend maar ik moet natuurlijk ook rekening houden met dat het kindje eerder of misschien later geboren word. Hoeveel/Welke datums zouden jullie dan reserveren?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

kan je niet wachten tot je kindje geboren is? dit is teveel giswerk, je kindje kan ook weken te vroeg of 2 weken te laat komen, en ik hoop het niet maar er kan ook nog wat misgaan waardoor je misschien langer in bed ligt dan gehoopt na de geboorte. Nee dit zou ik afwachten en als je kindje er is dan kan je binnen 4 weken toch wel terecht?

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ja volgens mij kan je gewoon dit regelen als je uitgeteld bent. Ander ga je naar je kerk toe en vraag je hoe het normaal gaat? Weet je gelijk wat je te wachten staat.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    4 weken is inderdaad wel heel vroeg om een kindje te laten dopen. Tenminste, om dat vooraf te bepalen. Je kunt inderdaad zo 2 weken over tijd lopen en dan is na 2 weken al wel heel snel. Denk niet dat je daar zo'n zin in hebt dan. Bij ons komt dan de hele familie na de dienst ook op de koffie enzo, daar had ik na twee/vier weken echt geen zin in!

Bij ons in de kerk kies je niet zelf een datum, er is gewoon één keer in de zoveel weken een doopdienst (afhankelijk van of er veel of weinig kinderen geboren zijn en in de zomervakantie wordt er bijvoorbeeld helemaal niet gedoopt omdat er dan erg weinig gemeenteleden aanwezig zijn). Mijn dochter is net voor de zomervakantie geboren en is eind september gedoopt, omdat dat zo uitkwam. Haar doopjurk, die hier ook door de hele familie gedragen is, paste ze gewoon.

Als 't kindje wat later gedoopt wordt, sta je zelf ook leuker op de foto's (die vaak gemaakt worden) dan als je net bevallen bent.

5. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    mijn 2 dochters zijn afgelopen zomer gedoopt met 4 en 2 jaar dus ik moet zeggen dat het wel heel speciaal was zo.

Maar ik denk ook dat je dat nu nog niet kunt vast leggen en zou er dan ook mee wachten tot het kindje er is

6. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    Wachten is bij ons geen optie. Het is namelijk vrij druk in de kerk. En de pastoor stelde zelf voor om alvast een paar datums te reserveren. Ik durf het risico niet te lopen om pas een afspraak te maken als de kleine al geboren is. Zo past ie het doopjurkje straks nooit. Bij ons worden de meeste babytjes zo vroeg gedoopt, is afhankelijk van het geloof denk ik.

Deel Deze Pagina