Provera en eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Claudiaaxx, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    okee ik stel toch maar even mijn vraag hier. Vorige week donderdag naar het ziekenhuis geweest en daar helaas te horen gekregen om opnieuw een ronde af te breken wegens te veel eitjes! Er zaten er 2 van rond de 19mm , drie van rond de 16mm en een aantal van 14mm.

Dus provera mee gekregen en advies geen onbeschermde seks te hebben.

Wij hadden vorige week dinsdag voor het laatst wat gedaan om het " bij te houden "
    Vanaf donderdag kreeg ik gevoelige tepels(toen dus nog geen provera, dit slikte ik pas donderdagavond,.dit werd vrijdag en zaterdag erger en is sinds maandag weer weg. verder heb ik geen tot heel weinig afscheiding, voel me soms moe en sinds vandaag een lamme/gevoelige rug.

Kan ik als nog een eisprong hebben gehad of zou dit toch gewoon van de provera komen? Ik heb dit nog nooit zo erg gehad als het van de provera komt.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad voorkomen dat je tijdens een Provera-kuur toch nog een eisprong krijgt. Je kunt in dat geval ook zwanger worden. Vaak zie je dat vrouwen, in geval van een zwangerschap, dan na de Provera niet ongesteld worden.

Provera geeft echter ook bijwerkingen. Omdat dit hormonale klachten zijn, zijn ze te vergelijken met PMS en zwangerschapsklachten. Hier is dus geen peil op te trekken.

Ik zou de kuur afmaken en afwachten of je ongesteld wordt. Word je dat niet, dan voor de zekerheid een zwangerschapstest doen.

3. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ah ja bedankt voor je reactie! Het blijft dus een gok, dat moeten we dan maar even afwachten.

Kan de provera geen kwaad voor een eventuele zwangerschap?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Officieel mag je geen Provera als je zwanger kunt zijn. De kuur wekt een onttrekkingsbloeding op, dus dat zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies wordt afgestoten en daarmee misschien ook een zwangerschap. Maar ik ken genoeg verhalen van vrouwen die toch een eisprong hadden en zwanger bleken te zijn tijdens de kuur, die vervolgens niet ongesteld werden en waarbij de Provera geen nadelig effect heeft gehad op de zwangerschap of het kindje.

5. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43

Oké..
    Zonet bruine afscheiding, terwijl ik nog 2 pilletjes provera heb. Ook nog nooit gehad, dat ik tijdens de kuur dit al kreeg.

En hoe zit dat eigenlijk met provera zorgt dat voor een hoge temperatuur? Ook nog zoals vandaag dat ik een bruine afscheiding heb?

We wachten af of deze afscheiding ook rood gaat worden.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hormoonmedicatie kan inderdaad je temperatuur beinvloeden. Temperaturen is dan niet meer betrouwbaar. Je temperatuur hoeft trouwens pas tijdens je menstruatie te zakken, dus dat zegt op dit moment niet zoveel.

Je menstruatie kan al wel op gang komen als je nog aan de Provera zit. Het kan ook zijn dat het pas echt doorbreekt als je klaar bent met de kuur.

7. Claudiaaxx

Claudiaaxx Bekend lid

30 aug 2014
    810
    173
    43
    Bedankt voor je reactie jippie
    Ik heb inderdaad rood bloed verloren. Moet ik de kuur nog afmaken?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als het echt doorzet en op een menstruatie lijkt, dan zou je in principe kunnen stoppen met de Provera. Maar je kunt voor de zekerheid de kuur ook afmaken.

Deel Deze Pagina