Onze zoon was 8 maanden toen zijn eerste 2 tandjes onder doorbraken en 9,5 maanden toen 1 boventandje door kwam. Het tweede tandje staat op het punt om door te breken. Hij is nu bijna 11 maanden en heeft dus nog maar 3 tanden. Dit terwijl ik veel lees dat ze op deze leeftijd al 8 tanden kunnen hebben en zelfs al kiezen. Wanneer moet je nu aan de bel trekken en zijn er meer babies die laat tandjes krijgen?
Simone kreeg er 6 vlak na elkaar rond 9 maanden en die heeft ze nu nog steeds. Ze is nu 15 maanden precies.
Ik denk dat het heel erg verschilt. Mijn zoontje is nu ook ongeveer 9.5 maand en nu pas breekt het 3e tandje door, volgens mij is het wel redelijk volgens schema hoor
Mijn dochtertje is bijna 10 maanden en nog steeds helemaal tandloos . Dit verschilt per kind, en je moet aan de bel gaan trekken pas op moment dat ze op hun tweede geen tanden hebben (is mij verteld)
Inderdaad, ik heb ook gehoord dat je met 2 jaar pas aan de bel moet trekken als er dan nog geen tandjes zijn. Mijn dochter kreeg met 13 maanden haar 1e tandje! Nu is ze 16 maanden en heeft ze 4 tandjes en 2 kiezen. Ze komen vanzelf...
volgens mij heb je nog wel even... Onze dame heeft rond haar 8 maanden de 1e vier tandjes gekregen (in 6 weken tijd) en daar is het nog steeds bij gebleven. Ik zie al wéken tanden door het tandvlees heen zitten, maar ze komen maar niet door (en die luiers telkens- bweh..) Dus hier staat de teller al 3 a 4 maanden op 4...
Rond twee jaar moet alles er zo ongeveer zijn qua tandjes. Daarvoor hoef je je echt geen zorgen te maken. Mijn tweede zoontje begon al met 3 maanden, maar je hebt zat baby's die pas met 8 of zelfs 9 maanden met tandjes beginnen. Allemaal normaal!
Volgens mij heb je nog wel even. Ze kunnen op deze leeftijd er toch niet echt iets mee. En er zijn genoeg kindjes tandloos tot voorbij hun 1e verjaardag. Pas bij een jaar of 2 zullen ze eens verder kijken, bijv met een foto om te kijken of er wel tandjes zitten. Ik dacht trouwens dat het normaal het volgende was: 1e tandje met 6-9 maanden. En dan elke maand er eentje bij. Dus als de jouwe met 11 maand 3 tandjes heeft zit je daar nog binnen..
Hier met 16 maanden eerste tandje.... ze heeft nu 4 boventandjes 1 ondertandje en 2 kiesjes boven komen door Dus vooral nog niet druk maken. Het is inderdaad vanaf 2 jaar aan de bel trekken. Maar dan nog zullen ze niets gaan doen hoor!
3 tanden op die leeftijd is heel normaal hoor! En 8 trouwens ook.. verschilt heel erg. Ben zelf tandarts en mijn dochtertje kreeg haar 1e tandje toen ze 11 maanden oud was. Daarna snel de 2e en daar is het bij gebleven. Ze is nu ruim 13 maanden en heeft dus nog maar 2 tanden. Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken. Ik maak me pas echt zorgen als een kindje richting de twee gaat en er nog geen enkele tand zichtbaar is.
haha, ik gellof dat de boodschap is dat ik mij geen zorgen hoef te maken. dat doe ik gelukkig ook niet, maar het is wel leuk om de berichten te lezen. Ergens ben ik nog wel blij dat hij nog niet zoveel tanden heeft, want hij wil nog wel eens op mijn vinger bijten en tandenpoetsten gaat ook nog niet van een leien dakje. Bedankt voor jullie reacties!!
En het kan ook nog heel lang duren voordat alles er is. Mijn dochter was 3 toen haar laatste hoektand doorkwam en 3,5 toen het helemaal compleet en doorgegroeid was. Ze was overigens 13 maanden toen haar eerste tandje doorkwam...
Hier kregen ze 'pas' tanden met 10 maanden maar zoonlief had voor z'n tweede verjaardag een compleet gebit. Dochterlief is nu 18 maanden en heeft 8 tanden en 4 kiezen.. nog 4 tanden en 4 kiezen te gaan.
Jayda was elf maanden toen ze haar twee ondertandjes kreeg, vervolgens tot 17 maanden niets meer en toen ineens twee voortanden, twee onderkiezen en twee bovenkiezen in één keer! Nu met bijna 18,5 maanden komen er nog twee door. Kan ineens snel gaan dus.
S. kreeg met 10 maanden zijn 2 BOVENtandjes... Mijn zus maakte nog een grapje en vroeg zich af of hij wel ondertanden had, omdat ze daar vaak mee beginnen Hij is nu net een jaar en nu komen beide ondertandjes door! Dus maak je maar niet druk hoor!
Hier ook een late ...bijna 17 maanden en nog maar 4 tanden (2 voortandjes en 2 ondertandjes). Ik geloof dat ik vandaag heb ontdekt dat er nog 2 doorkomen aan de onderkant. Kon het nog niet heel goed zien, morgen ff checken . Z'n eerste tandjes (2 tegelijk, onder) kreeg hij pas met 11 maanden. Maar idd, 'no worries', sommige kindjes hebben op 1ste verjaardag nog niks. Komt goed!
Dat het snel kan gaan is zeker, hier kwamen 6 snijtantjes in 4 weken, en 4 kiezen ook allemaal binnen een maand... De kiezen wel voordat de andere 2 snijtandjes kwamen, best raar dus. Als ze later tandjes krijgen is denk ik wel fijner. In het begin was poetsen hier echt drama, nu snapt ze dat ze haar mond open moet doen en kan ik er gewoon om vragen..
Mijn dochter is 10 maanden en die heeft nog helemaal geen tanden in d'r mondje zitten........ Ik maak me er niet druk om, ze komen vanzelf wel
Onze is nu 9.5 maand en heeft nog maar 2 tanden. Ik vind het prima. Scheelt weer poetsen en gaatjes! Niet druk om maken. Komt vanzelf!