We hebben nu zoveel speelgoed dat Martijn vaak niet weet waar mee te spelen en veel dingen zijn niet meer aangeraakt in lange tijd. Tijd om te sorteren en wat op zolder te zetten om over een paar weken weer naar beneden te halen. Ik doe dan de knuffels bij knuffels, enz. Maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben? Groetjes Nien
zou het sorteren op leeftijd. verder bouwspullen bij elkaar ect even een tip, haal overal de baterijen uit. zou zonde zijn als ze gaan verzuren en je straks het speelgoed weg kan gooien
Wij proberen het speelgoed altijd af te wisselen. Wij hebben nu een kamer over en daar staat een deel van het speelgoed. Zo af en toe halen we weer iets naar beneden en brengen we iets waar hij niet meer naar omkijkt naar boven. Het werkt hier wel want hij speelt er dan gelijk weer mee. Ik ben van mening dat als kinderen teveel speelgoed omzich heen hebben ze snel zijn afgeleid en moeilijker met iets wat langer kunnen spelen.
Best leuk om te doen, Martijn trekt de helft weer overhoop haha maar hij speelt weer met dingen waarvan ik dacht hij dat niet meer leuk vond.
Hier alles gesorteerd in de van die ikea kasten Treinen bij de treinen, boeken bij boeken enz. Hij weet nu hoe en waar het speelgoed moet, kost even tijd. Ook heeft Quinn een speelgoedkast staan, en daarmee wissel ik het af. Maar heb ook speelgoed opgeborgen staan en daarmee wissel ik het ook af
wij wisselen regelmatig af, vooral als onze zoon mee naar zolder gaat, dan komt hij altijd weer terug met iets hihi dus gaat er weer van alles naar zolder. duplo blijft beneden, behalve de trein. meest grappige is dat ik nu babyspul beneden heb voor onze jongste en onze oudste er zo druk mee is, om je dood te lachen...
Ik heb beneden 1 grote la met al het duplo, daar vermaakt ie zich heeel goed mee. Boekjes issie gek op en heeft ie in alle soorten en maten en die liggen ook in een la, want dan kan hij ze tenminste makkelijk zelf weer opruimen. Eerst had ik ze wel in een kast staan maar dat werkte niet, dat bleef een rommeltje en ze vielen weer enzo. De derde la is voor de puzzels, allerlei soorten puzzels. Ook heeft hij beneden 1 kastgedeelte voor zichzelf met knutselspullen. Hij kan altijd zelf papier+potloden+stickers pakken. Verder staan er beneden 2 kleine kratjes met speelgoed en die wissel ik regelmatig af met een andere krat van boven. Op zijn slaapkamer staan boven in de kast 2 kratten met speelgoed. Ik heb 1 krat met een soort dierentuin en 1 krat met little-people. Ook 1 krat met van alles en nog wat door elkaar en 1 met voornamelijk autootjes. Knuffels heb ik alleen boven en ook die hebben een eigen kratje. Ik ben een heeele slechte huisvrouw maar op deze manier is het goed bij te houden en hij ruimt grotendeels alles zelf weer op. Hij mag pas met iets heel anders spelen als het vorige is opgeruimd en dat gaat erg goed, verbaas me soms dat iets alweer helemaal netjes terug in de kast staat. Ik denk dat het voor een kind wel heel fijn en overzichtelijk is als het een beetje gesorteerd is.