Hoi meiden, Binnenkort wil ik ook beginnen met het wassen van de kleertjes en alles. Ik las op de verpakking bij de hydrofiele luiers dat je ze koud moet wassen?Hoe doen jullie dat?ook op 60 graden?Want dat is warm?Of moet je ze eerst een nachtje laten weken in koud water en dan warm wassen....op 60 graden.. Wie helpt mij? Alvast bedankt!
Ik was eerst gewoon alles op 30 of 40 en als het gebruikt is soms de luiers op 60. 't Zijn gebruiksvoorwerpen toch? Ze zouden tegen de kookwas moeten kunnen.
Ik laat dit soort dingen altijd even een nacht weken in koud water en was het daarna gewoon op 40 graden.
Dat wist ik niet? Ik heb alles al klaar en gewoon heet gewassen en gestreken. Waarom zou het koud moeten? Het gaat toch om de chemische fabrieksstofjes die eruit moeten? Wel goedkoper om het koud te wassen.
stond op de verpakking (prenatal)liefst eerst in koud water wassen..tja dat wist ik ook niet hoor..want had her en der ook al gelezen dat ze anders krimpen..maar goed..kennelijk is het bij jouw wel goed gegaan?
dat is zodat ze beter vocht opnemen, net als bij handdoeken en theedoeken. eerste keer koud wassen of in emmer koud water laten weken en daarna normaal wassen.
Eerste keer heb ik ze koud gewassen, nu gaan ze meestal op 60. En je kunt ze beter ook niet strijken; ongestreken nemen ze meer (en sneller) vocht op!
Hier ook eerste keer koud gewassen (zoals alle nieuwe spullen) en daarna gewoon op 60°. Ik strijk ze wel altijd, want dan ben je zeker dat alle bacteriën er ook uit zijn. Heb ze lange tijd ook op het verzorgingskussen gehad en dan hing er al eens regelmatig plas of stoelgang op.