Hallo allemaal, Ik heb bij de kinderwagen een fleecdeken gekregen nu is mijn vraag wat gebruiken jullie in de kinderwagen? Gebruiken jullie ook een fleecedeken met laken of een wiegdeken met laken?
Men zegt dat fleece niet goed ademt en dan te warm kan zijn, eellicht dat dat de reden is waarom de dekentjes (bijv van hema) van wol zijn... Verder lees ik mee...
Fleece kan van katoen zijn of van polyester (misschien nog meer mogelijkheden). Je moet dus even naar het materiaal kijken in het label. Zelf zou ik geen polyester dekentjes gebruiken voor mijn kinderen. Ik heb altijd de 100% katoenen fleece-dekens, te koop bij bijna alle babywinkels, o.a. Prenatal, Babydump (Jollein), ook bij Kruidvat, of van het merk Meyco in webwinkels. Wiegformaat is ook goed voor in de kinderwagen. Daar doe ik inderdaad wieglakentje + wiegdekentje. Naast 100% katoen is ook wol geschikt materiaal, dus een 100% wol of wol-katoen combi is ook goed.
Ja is ook zo, raar vind ik dat, die hoef ik dus echt niet. (Nu vind ik wafeldekens toch al lelijk, dus komt mooi uit.) Evenals badstof onderlakens, vaak van 60 katoen, 40 polyesther. Lekker zweten.
je hebt een quinny wagen zeker ik heb mijn kleine gewoon met dat dekentje vervoerd hoor het is niet zo dat hij er uren in lag alleen als we gingen wandelen dan ben je max 2 uurtjes weg
Ja heb een quinny wagen overgenomen van iemand anders en kreeg dat fleecedekentje erbij van haar pas wel mooi bij die wagen. Het is allebij donkerbruin.
Ik heb ook dat dekentje( ook quinny kinderwagen) En ik gebruik hen gewoon hoor... Heb m toch niet ekregen om M in de kast te leggen.... En alles gaat hier gewoon prima hoor.. Voel af en toe aan m of ie niet te warm of te koud is maar dat doet ik soieso altijd En geen lakentje oid gewoon alleen die fleecedeken
Heb 2 dekentjes op wiegformaat, 1 van 100% katoen en 1 van 100% polyester. Heb niet echt verschil bij de kleine opgemerkt. Onze kraamverzorgster dekte onze baby zelf regelmatig met het polyester dekentje toe. Af en toe werd het polyester dekentje ook in het ledikantje gebruikt (i.c.m. laken) maar dan controleerde ik haar temp wat vaker, bij het nekje, de voetjes enzo. Nergens last van gehad, zou het zo weer doen.
IK heb ook een Quinny en idd dat dekentje erbij gekregen. Gebruik het ook gewoon. In het begin had ik er nog eentje over heen en hij lag nog in een warme zak. Dus warme zak, lakentje ( wieg) en 2 fleecedekentjes. Vandaag lag hij in een dinneslaapzak, laken en dunne fleece deken. Met de warmte lag hij alleen onder een lakentje.
Kunststoffen zijn vaak gewoon minder prettig om onder te liggen. De een ervaart dit niet en de andere wel, maar de baby kan dit niet aangeven, dus zou ik altijd kiezen voor katoen of wol. Slaap zelf ook onder een donzen dekbed en voel me erg ongelukkig onder polyester. Daarnaast ademt kunststof minder en kan er warmte stuwing ontstaan. Dus voor de veiligeid en het comfort weet ik wat ik zou kiezen, zeker voor de eerste periode.
Ik had bij onze Mura ook een fleeecedekentje gekregen en die heb ik gewoon gebruikt in de kinderwagen, daar ben je immers bij. In bed gewoon katoenen dekentjes gebruikt. Dit ga ik straks weer zo doen.
Fleece kan NIET van katoen zijn. Katoen is een natuurlijk procuct, het wordt gemaakt door een plant. Fleece is een synthetisch product. Sommige katoenen dekens kunnen wel zo vervaardigd zijn dat de stof min of meer hetzelfde aanvoelt als fleece. Ik heb hier geen fleece dekentjes. Zou het de eerste maanden ook zeker niet gebruiken. Wel hebben we de eerste maanden een fleece wikkeldeken gebruikt. Maar daarin legden we haar niet te slapen.
@janna, in de stoffen winkel verkopen ze materiaal dat heet katoen fleece, dus het kan wel . Is erg prettig spul om baby dingen van te maken. Ben het echter nog niet eerder in de winkel tegen gekomen in een verwerkt produkt. Groetjes Eva
Dan maken ze voor hun marketing gebruik van het beeld dat mensen van fleece hebben, maar is het katoen en geen fleece. Fleece is echt een synthetische stof. Altijd. Overigens kan ik me voorstellen dat dat een lekker stofje moet zijn! Want katoen is vaak wel wat stugger, dus als het zo bewerkt is dat het voelt als fleece... Daar zou ik ook wel babydingetjes van willen hebben!