Miskraam, vruchtwater verlies?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nuage, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik vraag me af of dit kan.

Helaas is het kindje in mijn buik overleden rond de 7 weken. Ik ben nu ondertussen 9,5 week zwanger dus het kindje is al 2,5 niet meer. Vandaag een echo gehad en alles zit nog op z'n plek en ik heb ook nog geen druppel bloed verloren of bruinverlies gehad.

Vanavond ineens best wel een natte onderbroek. Voelde het er zo inlopen. Ben direct naar de wc gegaan, maar het was gewoon nattig. Niet zoals bij afscheiding, meer alsof je een beetje in je broek hebt geplast. Gelukkig ook weer niet zoveel dat het door mijn onderbroek heen kwam. Ik heb het nu nog steeds.

Natuurlijk is de kans groot dat het "gewoon" afscheiding is. Mijn lichaam denkt dat we nog zwanger zijn want ik heb ook nog alle symptomen dus in dat opzicht zou dit gewoon een zwangerschapssymptoom kunnen zijn. Maar ik vroeg me af of dit niet ook vruchtwater kan zijn. Als het vruchtzakje knapt? Of is het daar echt nog veel te weinig voor? Het is nog zo klein allemaal natuurlijk, misschien is het wel onzin.

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik denk niet dat dat kan eigenlijk, volgend mij heb je rond dat termijn nog niet of nauwelijks vruchtwater ontwikkeld, maar ik hoop dat iemand zich hier meld die je er meer over kan vertellen. Sterkte!

3. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik weet het antwoord op je vraag niet, maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de verloskundige even bellen, die kunnen je beter vertellen hoe of wat.

Verder heel veel sterkte! Xx

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh ik maak me geen zorgen hoor, hoeveel misser kan het nog gaan... Het wachten is op bloed. Ik heb geen vk helaas en de gyn bel ik er niet om. Ben gewoon nieuwsgierig of dat zou kunnen of niet.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik wou je even een digitale knuffel geven.
    Wat erg, zeker nu je nog symptomen hebt :(

Sterkte meis

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb misschien wel antwoord op je vraag trouwens.
    Ik kan me heel goed herinneren dat ik in de eerste weken van m'n zwangerschap ook continu heel nat van onder was.
    Ik rende heel vaak panisch naar de wc omdat ik dacht dat het bloed was. Ik voelde het gewoon lopen zeg maar.

Volgens de verloskundige kon dat geen vruchtwater zijn; het was gewoon afscheiding. Als je zwanger bent (sorry dat ik het zo zeg) heh je meer afscheiding dan normaal.

Nogmaals, heel veel sterkte met het verlies van je kindje.

7. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Zou het ook urine kunnen zijn?

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee het is geen urine dat weet ik zeker. Dat komt ergens anders vandaan :)

Ik hou het dan inderdaad op afscheiding

9. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Rond de 8 weken heb je 20 ml vruchtwater, het is niet heel veel, maar misschien zou het kunnen.

Ik denk eerder afscheiding!

10. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Toen ik met 10 weken mijn miskraam kreeg is er echt iets geknapt, vervolgens kwam er iets vruchtwater en erna kwam de miskraam op gang.. laten nog met de verloskundige besproken en die zei inderdaad dat het vruchtwater kan zijn..

Sterkte met het verlies! Ik hoop voor je dat de miskraam inderdaad spontaan op gang komt..!

11. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Normaal komt een bevalling toch na 48 uur opgang, als je vliezen gebroken zijn? Dan zou de miskraam wellicht ook binnen 48 uur op gang komen? Of ben ik nu te hoopvol?

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zou wel super zijn idd!

13. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ik weet het niet zeker hoor, want ik heb nog nooit een kind levend op de wereld mogen zetten.

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ook niet, heb wel een kindje mogen krijgen maar mijn water is nooit gebroken. Volgens mij kan het wel langer duren maar is de regel dat het kindje binnen 24 uur geboren móet worden ivm infectiegevaar. Gaat hier dan dus niet op. Maar het zou fijn zijn als er iig iets gebeurt daar binnen.

15. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Ja hoor dit kan vruchtwater zijn.
    Ik had een miskraam bij 10 weken en werd toen wakker van een knap in mijn buik en voelde direct van alles uit me komen.
    Ben snel opgestaan en er kwam redelijk wat vruchtwater in combinatie met bloed uit mij stromen.
    het druppelde langs mn benen alemaal op de grond.
    Het kan dus wel. Al is het natuurlijk een stuk minder als bij een voldragen zwangerschap.
    Probeer er eens aan te ruiken vruchtwater heeft een hele specifieke geur. Ik vond het ruiken naar zoete appeltjes die geur is me ook altijd bijgebleven.

Veel sterkte de komende tijd!

16. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.395
    1.174
    113
    Ook mij is verteld met 10 wkn zwangerschap dat ik vruchtwater had.. met de geboorte van onze zoon braken dinsdag avond mijn vliezen, en uiteindelijk donderdags opgenomen en zondags is ie pas geboren. Ze vertelde me dat het max 72 uur mag duren, maar bij mij duurde het nog langer..

17. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.395
    1.174
    113
    En idd die zoete geur.. heel herkenbaar!

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja het ruikt erg zoet inderdaad, maar er is sindsdien niks meer gebeurd helaas.

Deel Deze Pagina