Multivitamines

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Ik ben eigenlijk meer iemand die graag de vitamines uit het voedsel haalt maar aangezien het hele gezin nu al zo'n twee maanden aan het kwakkelen is ben ik wel benieuwd naar ervaringen van mensen die ze slikken. En ook naar meningen. Helpen ze volgens jullie?

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ik had ze voor mn zwangerschap altijd van kruidvat eigen merk.
    Maar die mogen niet als je zwanger bent. Dus heb nu gravitamon dat is meer voor de makkelijk want die kan je als je zwanger wilt worden zwanger bent en borst voeding geeft gebruiken.
    ik werk onregelmatig dus ook niet altijd goed avond eten doe mn best wel maar kom anders te kort aan vitaminen dus vandaar.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik gebruik sinds een paar jaar multivitaminen (Solgar) en ik ben bijna nooit meer verkouden. Griep heb ik sowieso al nooit. Daarvoor was ik wel een paar keer per jaar flink verkouden, dus ik denk dat de extra vitamines zeker wel helpen.

4. Tese

Tese Niet meer actief

En wat zijn dan goede? Voor kinderen en ook nog een soort voor volwassen? Of is het 1 pot nat?

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik weet niet of je hier wat aan hebt.
    Maar ik dacht voorheen dat ik nooit voldoende vitamine's binnen kreeg.
    Totdat ik laatst op voedingswijzer en hulpmiddel vondt.
    Het heet eetmeter,hiermee kun je alles invullen wat je per dag eet en drinkt.
    Op het einde (of tussen door) van de dag kun je dan laten bereken wat voor voedingsstoffen je binnenkrijgt en hoeveel.
    Zo kwam ik er achter toch altijd voldoende vitamine's binne krijg :)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dochter geef ik Optimax multivitamine voor kinderen omdat daar geen verdere troep aan toegevoegd is.
    Zelf slik ik normaal eigenlijk niks, moet nu even zwangerschapsvitames halen maar krijg nog genoeg groente en fruit binnen.

7. kalli

kalli Niet meer actief

Ik heb jarenlang als drogist gewerkt, dus ik weet hier wel e.e.a. vanaf.

Davitamon, Gravitamon, Centrum, eigen merk multi's, enz. zijn allemaal zeer synthetische tabletten, met als gevolg dat jouw lichaam de stoffen niet herkend en ze het er zo snel mogelijk uitgooien, jouw lichaam neemt dus nauwelijks iets van die vitaminen op.

Merken als Solgar maken gebruik van voor het lichaam herkenbare stoffen, dus de opname is optimaler. De betere drogisterijen of natuurwinkels verkopen deze merken vaak wel. Zorg ervoor dat je advies krijgt van iemand die de producten echt kent, die dus de workshops van de merken gevolgd heeft. De prijzen liggen hoger, maar de kwaliteit is dan ook vele malen hoger.

100% natuurlijke producten zijn er ook op de markt, maar deze zijn alleen verkrijgbaar in poedervorm, plus je hebt nooit de garantie van de hoeveelheid van de vitaminen, in de ene sinaasappel zitten nou eenmaal meer vitaminen C dan in de andere...

Ik ben zelf een voorstander van Solgar en hun Prenatal is perfect tijdens de zwangerschap.

Ik hoop dat je zo een beetje duidelijkheid hebt. Succes!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier ook een solgar fan en ik ben ook verkoopster in drogist geweest. naast solgar werkt bij mij fytotherapie (producten van planten) erg goed. Multi's gebruikt hier op het moment alleen mijn zoontje omdat die in zijn "lust ik niet" fase zit.. ikzelf gebruik wel extra c en als het jan/feb word wil ik ook nog wel eens d3 halen, mijn lichaamsvoorraadje raakt dan op en dat merk ik aan mijn humeur.Dus hier met name solgar en/of orthica.

o en staar je alsjeblieft ook niet blind op aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Adh wil niets meer zeggen als dat een man van gemiddeld gewicht en leeftijd, als hij altijd de volledige schijf van 5 zou eten dan met die vitamine en mineralen erbij genoeg binnen krijgt om te functioneren. dus als je ergens te kort van hebt zul je al gauw 2 a 300 procent of meer adh nodig hebben om dat aan te kunnen vullen.

9. kalli

kalli Niet meer actief

Ow ja, een tip die ik ook nog wilde geven..

Echinaforce van DrVogel als de "R" in de maand is! En mijn moeder had altijd een briljante oplossing voor ons toen we klein waren, een paar druppeltjes op een klein theelepeltje suiker... Mijn broer doet het ook met zijn kinderen en die slaan tegenwoordig veel verkoudheidjes over :)

Deel Deze Pagina