Hallo dames, Weet iemand hoe er iets langer geslapen kan worden in de nacht? Collin is weer aan het spoken in de nacht. Komt 2x om een voeding en laat er max 4 uur tussen. Nu ben ik vrij, dan gaat het wel. Maar als ik moet werken, ben ik helemaal gesloopt. Zou evt de laatste voeding mer rijstebloempap gegeven kunnen worden? Of weet iemand anders iets?
Rijstebloem is echt pas vanaf 4 maanden.. Voor de rest heb ik eigenlijk geen tip.. Maar wou dit wel even zeggen voor je ermee gaat beginnen
Het is niet bewezen dat kindjes beter slapen op rijstebloempap. 2 keer komen voor een voeding is tijdelijk, je zult zien dat hij op een gegeven moment maar 1 keer wil en dan ineens weer 2 keer en dan niet........
Hoi, rijstebloem haalt echt niets uit in voedingsstoffen, Hij zal er even een voller gevoel van hebben, maar da tis alles. Mijn zoon kwam ook minimaal 2 keer in de nacht rond die tijd. Het hielp bij mij als ik het gewoon accepteerde en op de wekker keek en bedacht da tik al lekker 4 uur had geslapen. Ook al is het ech tniet altijd leuk om meerder malen per nacht er uit te moeten......succes, hij gaat er echt vanzelf meer tijd tussen laten, mar daar heb je nu even niets aan
Hier heb ik rond 7 maanden volgens mij pap geprobeerd voor de nacht, haalde niks uit. Mogelijk heb je misschien wat last van een productiedip, is vaak zo rond 4 maanden. Juist de nachtvoedingen zijn dan goed voor je productie. Probeer overdag vaak genoeg te voeden, zelf vroeg op bed gaan en gewoon zien hoe de nachten lopen. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk, niet op de wekker kijken en alle mindere momenten gaan gewoon weer over!
Ahh dat was hier ook zo fijn ja. Het gaat over.. gewoon rekening mee houden en op tijd naar bed gaan en je niet irriteren aan het feit dat hij wil drinken. Dan gaat het vanzelf voorbij echt!
Mijn zoon is ongeveer even uit en hij drinkt soms om de 3 uur 's nachts, soms om de 4, en soms zit er wat langer tussen. Ik zie dit niet als spoken eigenlijk, het zou fijn zijn als hij doorsliep, maar het is niet raar dat hij dat niet doet.
Hier een dochter van ruim 6 maanden en die komt ook nog meestal om de 3 a 4 uur in de nacht, rijstebloem ook geprobeerd maar dat haalt niets uit helaas, slaapt niet langer. Het is vermoeiend maar ja, het is niet anders, ze drinkt nog echt royaal dus ja, het is geen slokje voor troost.
Thanks dames, ik had me er ook al bij neergelegd. Maar je weet het nooit. Wat ik wel heb, is dat hij s'nacht heel kranig drinkt en overdag loopt te lummelen met eten. Nu zou ik dat normaal niet zo erg gevonden hebben, maar door het cb vorige week, ben ik onzeker gemaakt. Hij was (volgens hun) niet genoeg aangkomen en zou nu al in de afvlakkende curve komen. Herkent iemand dit, dat je kindje bij 3,5 bija 4 maanden gaat zitten klieren met eten?
Dat is een hele herkenbare periode, is ook bekend bij bv dat je dan vaker een dip hebt rond de 4 maanden. Gewoon lekker doorgaan, komt wel weer goed.
Gewoon lekker doorgaan zo, rond 4 mnd kan je idd een dip hebben en zo verhogen ze de productie weer. Hier was de uk 2 weken geleden flink ziek geweest (bijna uitgedroogd door de diaree en overgeven), en kwam de week daarna dus opeens weer voor avond en nacht voedingen (van 4-5 voedingen naar 7-8). Ik heb me er gewoon aan overgegeven en nu zit ze weer op 5 nadat ze bijgetankt heeft. Ze regelen het zelf.
Mijn zoontje komt in de nacht ook nog steeds om de 3 uur. Soms zelf om de 2 uur... Ik geef meestal ook wel een voeding. Nu kwam hij vannacht om de 1,5 uur! Ja, dat gaat de verkeerde kant op dacht ik. Ik kan hem toch moeilijk elke 1,5 uur gaan voeden? Ben ook bang dat hij er buikpijn van krijgt. Dus ik heb vannacht voor het eerst een speentje gegeven ipv een voeding (dat doe ik anders nooit) en hij accepteerde het zowaar Hij ging weer lief slapen kwam 5 uur later pas weer voor een nachtvoeding. Mijn zoontje drinkt overdag trouwens ook helemaal niet goed. Ik denk dat die nachtvoedingen hier ook door komen. Alles is veeeeeeel interessanter dan mama's melk En ja...waarom overdag je tijd verdoen als je lekker in de nacht kunt drinken? Beetje jammer voor mij alleen