50 ml per borst afgekolfd: is dat wel genoeg?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door rus05, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Even een vraag: mijn dochter is nu 6,5 week en ik geef (nog) fulltime borstvoeding. 's Avonds geeft mijn man 1 voeding in de fles en dan kolf ik beide borsten af voor de volgende dag. Ik vroeg me alleen af of ik niet te weinig melk heb: ik kolf elke keer ongeveer 50 ml, maximaal 60 ml per borst af, is dit niet te weinig? Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes Rus05

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.894
    19.375
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Om te beginnen: de hoeveelheid die jij kolft hoeft echt niks te zeggen over de hoeveelheid die je kindje zelf uit de borst krijgt als het live drinkt.

Wat betreft de hoeveelheid; het lijkt mij niet verkeerd hoor.
    Ik weet niet meer hoeveel ik in het begin kolfde, maar toen ik ging werken kreeg mijn zoon flesjes van 150 ml mee. (Dus dat moest ik per kolfbeurt ook bij elkaar zien te krijgen.) Jouw dochter is een stuk jonger en heeft dus nog niet zoveel nodig als hij met vier maanden. Je zit nu dus al op 100-120 ml per keer. Naarmate je dochter meer gaat drinken (er komen nog wel een paar regeldagen) zal je kolfopbrengst ook verder toenemen.

3. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ghihi nou dat is meer dan ik kolf! Dus ik zou je geen zorgen maken.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het kolven zal ook steeds beter gaan, vergt wat oefening.

Mocht je dochter nou niet genoeg hebben na het flesje (of mocht je twijfelen), kun je altijd na de fles nog even aanleggen hè? Maar dat moet je wel even timen met het kolven natuurlijk.

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had ook heel vaak maar 50 cc per kolfbeurt hoor, en mn dochtertje heeft het er altijd prima op gedaan! Zolang je kolven afwisselt met live voeden zal ze vast voldoende binnen krijgen.

Deel Deze Pagina