Hoe Ikea stuva ladenkast beveiligen

Discussion in 'De babyuitzet' started by kyl, May 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kyl

kyl Lid

Jan 28, 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben voor de kinderkamer zo'n IKEA ladekast besteld.

Ronde hoeken, vrolijke kleuren, geen uitstekende hendels. Allemaal leuk en aardig.

Maar ons dreumesje vindt het superleuk om de lades uit te trekken en hard in te duwen. Het is slechts een kwestie van tijd dat 'r vingers er tussen komt.

Zo'n ladenbeveiliging van ikea zelf helpt ook helemaal niet. Daarmee kan ze nog steeds de lade klein stukje open trekken en haar vingers tussen zitten.
    En dan niet te vergeten dat er geen plek is om dit te bevestigen.

Iemand enig idee hoe dit wel veilig kan? (ik begrijp niet hoe Ikea een babykamermeubel zo onveilig kan maken)

2. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag en ik hoop dat je het niet verkeerd opvat.........Ik weet niet hoe hardleers je kind is maarrrrrr die van mij hoeft dat maar 1 keer te doen en dan dus nooit meer. Je kan tenslotte niet alles beveiligen. Of zit ik er dan wat te hard in?

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    +1...hier nergens beveiliging op...afblijven of anders op de blaren zitten.....1 keer gedaan, 1 keer handje ertussen en voila hij wijst nu al naar de la en knikt er nee bij...anie zegt hij dan...(mag niet) ;)

4. kyl

kyl Lid

Jan 28, 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja. als ze niet zo sterk was (zij kan een zak van 5kg zonder probleem wegtrekken/wegwerpen), dan denk ik "laat haar maar leren". Maar ik ben bang dat als ze dat nu doet met de kracht die ze afzet, dat ze haar vingertjes niet beetje klemt, maar meer breekt.

5. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

Oct 16, 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ikea kun je veiligheidsclipjes kopen.wij hebben ze zelf ook :)

Share This Page